Thursday, June 6, 2013

ການ​ບໍລິຫານບຸກ​ຄົນ


ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ
ຄົນ  ເປັນ​ໜຶ່ງ​ໃນ​ປັດ​ໄຈ​ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ທີ່​ສຳຄັນ​ແລະ​ຍອມ​ຮັບ​ກັນ​ທົ່ວ​ໄປ ຮຽກ​ຫຍໍ້​ ໆ ວ່າ “4  M’  s”     ອັນ​ປະກອບ​ດ້ວຍ ບຸ​ຄາ​ກອນ ຫລື​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ມະນຸດ (Man)  ເງີນ (Money)  ວັດ​ດຸ  ອຸປະກອນ (Materials)  ແລະ​ການ​ຈັດການ (Management) ຈະ​ພົບ​ວ່າ​ຄົນ​ເປັນ​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ທີ່​ສຳຄັນ​ທີ່ສຸດ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ ເພາະ​ຫາກ​ຂາດ​ກຳ​ລັງ​ຄົນ ກໍ​ຈະ​ບໍ່​ມີ​ຕົວ​ຂັບ​ເຄື່ອນ​ປັດ​ໄຈ​ອື່ນ ໆ ນັ້ນ​ເອງ ເພາະ​ສະ​ນັ້ນ ໃນ​ແຕ່​ລະ​ອົງຄ໌​ກອນ​ຈຶ່ງ​ຫັນ​ມາ​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຄົນ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ​ເພີ່ມ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ຊຶ່ງ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ຄື ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ
ຄວາມຫມາຍ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ
     ຄຳ​ວ່າ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ  ມາ​ຈາກ​ພາສາ​ອັງ​ກະ​ຫລົດ​ທີ່​ວ່າ “Personnel  Administration”   ຫລື “Personnel  Management”  ຊຶ່ງ​ມີ​ຜູ້​ໃຫ້​ຄຳ​ຈຳ​ກັດ​ຄວາມ​ໄວ້​ຢ່າງ​ຫລາກ​ຫລາຍ ດັ່ງ​ນີ້
     ເຟີ​ລິກຊ໌ ເອ ໄນ​ໂກ (Felix  A.  Nigro)   ໄດ້​ໃຫ້​ນິຍົມ​ວ່າ “Personnel  Administration  is  the  art  of  selection  new  employees  and  making  use  of  old  ones  in  such  manner  that  the  maximum  quality  and  quantity  of  output  and  service  are  obtained  from  the  working  force”
ແປ​ວ່າສິນ​ປະ​ໃນ​ການ​ເລືອກ​ຄົນ​ໃໝ່​ແລະ​ໃຊ້​ຄົນ​ເກົ່າ ໃນ​ລັກສະນະ​ທີ່​ຈະໃຫ້​ໄດ້​ຜົນ​ງານ ແລະ​ບໍລິການ​ຈາກ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ເຫລົ່າ​ນັ້ນ ທັງ​ດ້ານ​ປະລິມານ​ແລະ​ຄຸນນະພາບ    
     ສົມ​ພົງສ໌  ເກ​ສົມ​ສິນ  ມີ​ຄວາມ​ເຫັນ​ວ່າ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ນັ້ນ ເປັນ​ການ​ຈັດການ ກ່ຽວກັບ​ບຸກ​ຄົນ​ນັບ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ການ​ສັນ​ຫາ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ມາ​ປະຕິບັດ​ງານ ການ​ເບິ່ງ-ແຍງ​ບຳ​ລຸງ​ປິ່ນປົວ ຈົນກະທັ້ງ​ພົ້ນ​ໄປ​ຈາກ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ
     ຊູ​ສັກ​ດິ໌  ທ່ຽງ​ກົງ  ກ່າວ​ວ່າ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ຄື ການ​ບໍລິຫານ​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ມະນຸດ ໂດຍ​ມີ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ ເພື່ອ​ໃຫ້​ໄດ້​ຄົນ​ດີ ມີ​ລັກຊະນະ ແລະ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ຕຳແໜ່ງ​ຫນ້າທີ່ ມາ​ເຮັດວຽກ​ດ້ວຍ​ຄວາມ​ສົນ​ໃຈ ພຶງ​ພໍ​ໃຈ ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ ແລະ​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜົນ
     ຈະ​ເຫັນ​ໄດ້​ວ່າ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ບໍ່-ແມ່ນ​ພຽງ​ການ​ເລືອກ​ແລະ​ແຕ່ງ​ຕັ້ງ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ມາ​ເຮັດວຽກ           ເທົ່າ​ນັ້ນ ແຕ່​ເປັນ     ການ​ດຳ​ເນີນ​ກິດຈະກຳ​ການ​ບໍລິຫານ​ຄົນ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ ນັບ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ກ່ອນ​ບຸກ​ຄົນ​ນັ້ນ​ຈະ​ເຂົ້າ​ສູ່​ອົງຄ໌​ການ ຈົນກະທັ້ງ​ພົ້ນ​ຈາກ​ອົງຄ໌​ການ​ໄປ ເພື່ອ​ໃຫ້​ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ການ​ບໍລິຫານ​ອົງຄ໌​ກອນ​ໂດຍ​ລວມ
ຫລັກ​ແລະ​ລະບົບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ

     ລະບົບ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໂດຍ​ທົ່ວ​ໄປ​ທີ່​ນິຍົມ​ໃຊ້​ມີ 2 ລະບົບ​ນຳກັນ ຄື

     1. ລະບົບ​ອຸບປະຖຳ (Patronage  System ຫລື Spoil System)  ເປັນ​ລະບົບ​ດັ້ງ​ເດີມ ໂດຍ​ມີ​ແຫລ່ງ​ກຳ​ເນີດ​ມາ​ຈາກ​ຈີນ​ບູຮານ ທີ່​ມັກ​ໃຊ້​ການ​ສືບ​ທອດ​ທາງ​ສາຍ​ເລືອດ ລວມ​ໄປ​ເຖິງ ການ​ນຳ​ສິ່ງ​ຂອງ ມາ​ແລກ​ຕຳແໜ່ງ   ລັກສະນະ​ທີ່​ສຳຄັນ ຄື
1)       ບໍ່​ຄຳ​ນຶງ​ເຖິງ​ຄວາມ​ຮູ້ ຄວາມ​ສາມາດ
2)     ບໍ່​ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ທີ່​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ​ໃນ​ການ​ເລືອກ​ສັນ
3)     ມັກ​ມີ​ອິດທິພົນ​ທາງ​ການ​ເມືອງ​ເຂົ້າ​ມາ​ແຊກ​ແຊງ​ກິດຈະການ​ພາຍ​ໃນ​ຂອງ​ຫນ່ວຍ​ງານ
ຂໍ້​ດີ          -  ວ່ອງໄວ ແກ້​ໄຂ​ສະ​ດວກ
          -  ມີ​ຄວາມ​ຂັດ​ແຍ້ງ​ໃນ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ນ້ອຍ
          -  ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ບາງ​ຕຳແໜ່ງ
          -  ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ການ​ປົກຄອງ​ທີ່​ມີ​ລະບົບ​ພັກ​ການ​ເມືອງ
ຂໍ້​ເສຍ       -  ບໍ່​ມີ​ຫລັກ​ປະ​ກັນ​ວ່າ​ຈະ​ໄດ້​ຄົົນທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້ ຄວາມ​ສາມາດ
          -  ມຸ້ງ​ຮັບ​ໃຊ້​ຄົນ​ຫລາຍກວ່າ​ຫນ່ວຍ​ງານ
          -  ຂວັນ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ຂອງ​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ​ບໍ່​ດີ
          -  ຫນ່ວຍ​ງານ​ພັດທະນາ​ໄດ້​ຍາກ
     2. ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ (Merit  System)  ເກີດ​ຈາກ​ຄວາມ​ພະຍາຍາມ​ທີ່​ຈະ​ແກ້​ໄຂ​ຂໍ້​ບົກຜ່ອງ ຂອງ​ລະບົບ​ອຸບປະຖຳ ໂດຍ​ເປັນ​ລະບົບ​ການ​ບໍລິຫານ​ບຸກ​ຄົນ​ທີ່​ອາໄສ​ຄວາມ​ຮູ້ ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ເປັນ​ຫລັກ ບໍ່​ຄຳ​ນຶງ​ເຖິງ     ຄວາມ​ສຳພັນ​ສ່ວນ​ຕົວ ມີ​ລັກສະນະ​ສຳຄັນ​ດັ່ງ​ນີ້
     1)  ຫລັກ​ຄວາມ​ສາມາດ (Competence)  ເປັນ​ການ​ຖື​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ເປັນ​ສຳຄັນ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ຕຳແໜ່ງ​ຫນ້າທີ່ ແລະ​ຕ້ອງ​ສາມາດ​ໃຊ້​ຄວາມ​ຮູ້​ມາ​ປະຕິບັດ​ງານ​ໃຫ້​ເກີດ​ປະໂຫຍດ​ຕໍ່​ສ່ວນ​ລວມ             ໄດ້​ຢ່າງ​ເຕັມ​ທີ່
     2)  ຫລັກ​ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ (Equality  Opportunity)  ເປັນ​ການ​ໃຫ້​ໂອ​ກາດ​ທີ່​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ແກ່​ບຸກ​ຄົນ​ທັງ​ໃນ​ການ​ເຂົ້າ​ສູ່​ການ​ເປັນ​ລາດ​ການ​ແລະ​ຢູ່ໃນ​ລະຫວ່າງ​ການ​ເປັນ​ຂ້າ​ລາດ​ການ  ຊຶ່ງ​ເປັນ​ແນວ​ຄິດ​ຕາມ​ຫລັກ ປະ​ຊາ​ທິບ​ຫມາກໄຂ່ຫລັງ​ຍະ​ທີ່​ໃຫ້​ສິດ​ທິ​ສະເໝີ​ພາກ​ແກ່​ບຸກ​ຄົນ​ພາຍ​ໃນ​ຂອບ​ເຂດ​ຂອງ​ກົດ​ໝາຍ  ໂດຍ​ຖື​ວ່າ​ທຸກ​ຄົນ ຈະ​ຕ້ອງ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ຢ່າງ​ສະເໝີ​ພາກ​ດ້ວຍ​ຄຸນສົມບັດ​ແລະ​ຫລັກ​ເກນ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ມາດຕະຖານ​ດຽວ​ກັນ
     3)  ຫລັກ​ຄວາມຫມັ້ນຄົງ​ໃນ​ຕຳແໜ່ງ​ຫນ້າທີ່ (Security  of  Tenure)  ຊຶ່ງ​ຕ້ອງ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ຍອມ​ຮັບ       ແລະ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຕາມ​ກົດຫມາຍ ຄື​ຈະ​ບໍ່​ຖືກ​ປົດ​ອອກ​ຫລື​ໄລ່​ອອກຈາກ​ງານ​ໂດຍ​ບໍ່​ມີ​ເຫດ​ທີ່​ພິສູດ​ໄດ້  ຫລັກ​ການ​ນີ້    ມຸ້ງ​ໃຫ້​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ເກີດ​ຄວາມຫມັ້ນຄົງ​ຖາວອນ​ໃນ​ອາ​ຊີບ  ແລະ​ເກີດ​ຄວາມ​ຮູ້ສຶກ​ຫມັ້ນຄົງ​ທີ່​ຈະ​ແສ​ວົງ​ຫາ​ຄວາມ​ຈະເລີນ​ກ້າວ​ໜ້າ   ໃນ​ຫນ້າທີ່​ຂອງ​ຕົນ ໂດຍ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ຄຳ​ນຶງ​ເຖິງ​ເຫດຜົນ​ສ່ວນ​ຕົວ​ຫລື​ທາງ​ການ​ເມືອງ
     4)  ຫລັກ​ຄວາມ​ເປັນ​ກາງ​ທາງ​ການ​ເມືອງ  (Political  Neutrality)  ຄື ການ​ທີ່​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ປະຈຳ      ຕ້ອງ​ເປັນ​ກາງ​ທາງ​ການ​ເມືອງ​ແລະ​ສາມາດ​ປະຕິບັດ​ຫນ້າທີ່​ໄດ້​ຕາມ​ນະໂຍບາຍ​ຂອງ​ລັດຖະບານ​ຢ່າງ​ເຕັມ​ຄວາມ​ສາມາດ     ໂດຍ​ບໍ່​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ອິດທິພົນ​ຂອງ​ພັກ​ການ​ເມືອງ​ໜຶ່ງ​ພັກ​ການ​ເມືອງ​ໃດ  ແຕ່​ຍັງ​ຄົງ​ສິດ​ທິ​ທາງ​ການ​ເມືອງ ເຊັ່ນ​ດຽວ​ກັບ​ປະຊາຊົນ​ທົ່ວ​ໄປ
ຂໍ້​ດີ          -  ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ລະບົບ​ປະ​ຊາ​ທິບ​ຫມາກໄຂ່ຫລັງ​ຍະ​ທີ່​ເນັ້ນ​ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ
          -  ໄດ້​ຄົນ​ດີ​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້ ຄວາມ​ສາມາດ​ເຂົ້າ​ມາ​ເຮັດວຽກ
          -  ສ້າງ​ຂວັນ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
          -  ຊ່ວຍ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ
ຂໍ້​ເສຍ       -  ລ່າ​ຊ້າ
          -  ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ໃນ​ການ​ສອບ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ສູງ
          -  ສ້າງ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ແບບ​ເປັນ​ທາງ​ການ​ຫລາຍ​ເກີນ​ໄປ
          -  ເຮັດ​ໄດ້​ຍາກ ເພາະ​ຕ້ອງ​ອາໄສ​ຄວາມ​ຮ່ວມ​ມື​ຈາກ​ທຸກ​ຝ່າຍ​ຢ່າງ​ຈິງ​ຈັງ
ວິວັດທະນາ-ການ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ

     ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ 2 ຍຸກ​ກວ້າງ   ດັ່ງ​ນີ້

          1. ຍຸກ​ບູຮານ ຫລື​ຍຸກ​ດັ້ງ​ເດີມ  ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ຮູບ​ແບບ​ນີ້ ໄດ້ຮັບ​ອິດທິພົນ ຈາກ​ນັກ​ວິ​ຊາ​ການ​ຫລາຍ​ຄົນ  ໂດຍ​ມີ​ຈຸດ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ຈາກ​ງານ​ຂຽນ​ເລື່ອງ  “The  study  of  Administration”  ຂອງ ວູ້​ດະ​ໂຫລ ວິນ​ສັນ (Woodrow  Wilson)  ໃນ​ປີ ຄ. ສ. 1887  ຊຶ່ງ​ພະຍາຍາມ​ແຍກ​ການ​ບໍລິຫານ​ບຸກ​ຄົນ​ອອກຈາກ​ກິດຈະກຳ ທາງ​ການ​ເມືອງ​ຢ່າງ​ເດັດ​ຂາດ  ແລະ​ຫລັງ​ຈາກ​ນັ້ນ​ກໍ​ມີ​ງານ​ຂຽນ​ຂອງ​ນັກ​ວິ​ຊາ​ການ​ອີກ​ຫລາຍ​ຄົນ ໂດຍ​ແນວ​ຄິດ​ໃນ​ຍຸກ​ນີ້ ຈະ​ເປັນ​ການ​ມອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ໃນ​ວົງ​ແຄບ ຄື ກ່ຽວກັບ​ກະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ການ​ສັນ​ຫາ ການ​ຄັດ​ເລືອກ ການ​ສອບ ການ​ເລື່ອນ​ຂັ້ນ         ການ​ຈຳ​ແນກ​ຕຳແໜ່ງ​ການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ ການ​ອອກຈາກ​ລາດ​ການ ແລະ​ປະໂຫຍດ​ເກື້ອ​ກູນ​ຕ່າງ ໆ ເປັນ​ຕົ້ນ ໂດຍ​ບໍ່​ສົນ​ໃຈ    ກັບ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ​ມອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ເປັນ​ກົນ​ໄກ​ຂອງ​ຝ່າຍ​ບໍລິຫານ​ທີ່​ມີ​ສຳລັບ​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ບຸກ​ຄົນ (Management  Control  Activity)  ຫລາຍກວ່າ ຈະ​ມອງ​ຄອບ​ຄຸມ  ເຖິງ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ຂອງ​ສະມາຊິກ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ (People  - connected Activity) 
     ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ໃນ​ຍຸກ​ນີ້​ເປັນ​ການ​ລວມ​ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ໃນ​ເລື່ອງ​ການ​ແຍກ​ການ​ເມືອງ​ອອກຈາກ​ການ​ບໍລິຫານ​ຢ່າງ​ເດັດ​ຂາດ ເນັ້ນ​ຄວາມ​ເປັນ​ກາງ​ທາງ​ການ​ເມືອງ ມີ​ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ​ເປັນ​ຫົວ​ໃຈ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ ເປັນ​ການ​ບໍລິຫານ​ທີ່​ມີ​ລັກສະນະ​ປາດສະຈາກ​ຄ່າ​ນິຍົມ​ເນັ້ນ​ແຕ່​ເທກ​ນິກ​ແລະ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ ແລະ​ເປັນ​ບັນຫາ​ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ເທົ່າ​ນັ້ນ ຊຶ່ງ​ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ແບບ​ບູຮານ​ນີ້ ໄດ້ຮັບ​ການ​ທ້າ​ທາຍ ແລະ​ໂຈມ​ຕີ ຈາກ​ນັກ​ວິ​ຊາ​ການ​ຫລາຍ​ທ່ານ ນັບ​ແຕ່​ສົງຄາມ​ໂລກ​ເທື່ອ​ທີ່ 2 ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ວິວັດທະນາ-ການ​ໄປ​ສູ່​ແນວ​ທາງ​ທີ່ 2
          2.  ຍຸກ​ໃໝ່  ຫລັງ​ສົງຄາມ​ໂລກ​ເທື່ອ​ທີ່ 2 ນັກ​ວິ​ຊາ​ການ​ເລີ່ມ​ຂຽນ​ບົດ​ຄວາມ ໂດຍ​ຕັ້ງ​ຂໍ້​ສົງ​ໄສ​ກ່ຽວກັບ ການ​ແຍກ​ການ​ບໍລິຫານ​ອອກຈາກ​ການ​ເມືອງ​ຢ່າງ​ເດັດ​ຂາດ​ວ່າ​ເຮັດ​ໄດ້​ຈິງ​ຫລື​ບໍ່  ນັກ​ວິ​ຊາ​ການ​ລຸ້ນ​ໃໝ່ ພະຍາຍາມ​ອະທິບາຍ​ວ່າ​ແທ້  ໆ ແລ້ວ ການ​ບໍລິຫານ​ນັ້ນ​ຈະ​ມີ​ຄ່າ​ນິຍົມ​ທາງ​ການ​ເມືອງ ເຂົ້າໄປ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ຢູ່​ຕະຫລອດ​ເວລາ ບັນຫາ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ໜ້າ​ຈະ​ພິຈາລະນາ​ໃນ​ແງ່​ການ​ເມືອງ​ຫລາຍກວ່າ​ເທກ​ນິກ ນໍ​ຈາກ​ນີ້​ອີກ​ປະ​ເດັນ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ໂດນ​ໂຈມ​ຕີ​ເປັນ​ຢ່າງ​ຫລາຍ​ຄື ເລື່ອງ​ຂອງ   ຫລັກ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ ໂດຍ​ໃນ​ງານ​ຂຽນ​ຂອງ​ເຟີ​ລິກຊ໌ ເອ ໄນ​ໂກ ແລະ​ລອຍດ໌ ຈີ ໄນ​ໂກ ທີ່​ມີ​ຊື່​ວ່າ “The  New  Public  Personnel  Administration” ກ່າວ​ວ່າ ຫລັກ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ມີ​ຈຸດ​ອ່ອນ​ໃນ​ຕົວ​ມັນ​ເອງ 2 ປະ​ການ​ຄື ຈະ​ເປັນ​ຕົວ​ທຳລາຍ ຫລາຍກວ່າ​ເປັນ​ຕົວ​ຊ່ວຍ-ເຫລືອ      ເຈົ້າ​ຫນ້າທີ່​ຝ່າຍ​ປະຕິບັດ​ງານ ແລະ​ຫລັກ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ແຕ່​ສະເພາະ​ກຳ​ວິທີ ແລະ​ເທກ​ນິກ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໂດຍ​ມອງ​ຂ້າມ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ​ໃດ​ໂດຍ​ສິ້ນ​ເຊີງ
     ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ທີ່ 2 ນີ້ ຈະ​ມີ​ມິ​ຕິ​ໃໝ່​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ 3 ປະ​ການ ຄື
1)       ເນັ້ນໜັກ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ຖານະ​ທີ່​ເປັນ​ການ​ເມືອງ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ
2)     ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ກັບ​ຄ່າ​ນິຍົມ
3)     ການ​ຈັດການ​ກ່ຽວກັບ​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ມະນຸດ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ
     ອາດ​ກ່າວ​ໄດ້​ວ່າ ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ໃນ​ຍຸກ​ນີ້ມ​ອົງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ເປັນ​ລະບົບ​ຍ່ອຍ ຂອງ​ລະບົບ​ການ​ເມືອງ​ຈຶ່ງ​ຢູ່​ພາຍໃຕ້​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ທາງ​ການ​ເມືອງ ຊຶ່ງ​ພຶດຕິກຳ​ຂອງ​ບຸ​ຄາ​ກອນ ໃນ​ລະບົບ​ຈະ​ຖືກ​ກຳນົດ​ໂດຍ​ພະລັງ ໃນ​ທາງ​ການ​ເມືອງ ທັງ​ຈາກ​ພາຍນອກ​ແລະ​ພາຍ​ໃນ ລະບົບ​ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ຄົນ ເຂົ້າ​ສູ່​ລະບົບ​ລາດ​ການ​ກໍ​ຈະ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ເລື່ອງ ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ​ແລະ​ຄວາມຍຸດຕິທຳ​ເປັນ​ສຳຄັນ
ດັ່ງ​ນັ້ນ ຈຶ່ງ​ເນັ້ນ​ໃຫ້​ເກີດ​ລະບົບ​ລາດ​ການ​ທີ່​ມີ​ລັກສະນະ​ສະ​ທ້ອນ​ຄວາມ​ເປັນ​ຕົວ​ແທນ ຂອງ​ທຸກ​ກຸ່ມ​ຂອງ​ສັງຄົມ   ຈຶ່ງ​ອາດ​ສະຫລຸບ​ໄດ້​ວ່າ ໃນ​ຍຸກ​ໃໝ່​ນີ້​ຈະ​ເປັນ​ການ​ມອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ແງ່​ມຸມ​ທີ່​ກວ້າງ​ຂຶ້ນ ໂດຍ​ມອງ​ທີ່​ຄວາມ​ສຳພັນ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ກັບ​ອົງຄ໌​ກອນ​ແລະ​ກາ​ລົບ​ດິ​ສຳພັນ​ຕໍ່​ກັນ​ໃນ​ທຸກ​ມິ​ຕິ ຫລາຍກວ່າ​ທີ່​ຈະ​ມອງ​ແຄ່​ເປັນ ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ພຶດຕິກຳ  ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ​ເຊັ່ນ​ໃນ​ຍຸກ​ບູຮານ
ວິວັດທະນາ-ການ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ​ໃນ​ໄທ
     ລະບົບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ​ໃນ​ປະເທດ​ໄທ​ມີ​ວິວັດທະນາ-ການ​ມາ​ຕໍ່​ເນື່ອງ​ເປັນ​ເວລາ​ຍາວ-ນານ​ຄອບຄູ່​ກັບ​ລະບົບ​ລາດ​ການ ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ແຕ່​ລະ​ເທື່ອ​ມັກ​ສືບ​ເນື່ອງ​ມາ​ຈາກ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ລະບົບ​ລາດ​ການ ຫລື​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ທາງ​ການ​ເມືອງ​ເປັນ​ສຳຄັນ ຊຶ່ງ​ສາມາດ​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ 5 ຍຸກ​ສຳຄັນ ດັ່ງ​ນີ້
1.       ຍຸກ​ລະບົບ​ສັກ​ດິ​ນາ ​ ບັນດາ​ສັກ​ດິ໌
     ຍຸກ​ນີ້​ຄອບ​ຄຸມ​ຊ່ວງ​ເວລາ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ສະໄໝ​ສຸ​ໂຂ​ໄທ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ-ຈົນ​ເຖິງ​ສະໄໝ​ລັດ​ນະ​ໂກ​ສິ​ນົດລ໌​ຕອນ​ຕົ້ນ  ລັກສະນະ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ທຸກ​ຢ່າງ​ຈະ​ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ພະ​ລາດ​ອັດ​ຢາ​ໄສ​ຂອງ​ພະ​ມະຫາ​ກະສັດ ຕະຫລອດ​ຊ່ວງ​ເວລາ​ນີ້​ມີ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ທີ່​ສຳຄັນ​ຢູ່ 2 ເທື່ອ ກ່າວ​ຄື ໃນ​ສະໄໝ​ພະ​ບະ​ຫລົມ​ໄຕ​ໂລກ​ນາດ ມີ​ລັກສະນະ ເປັນ​ການ​ປັບ-ປຸງ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຂອງ​ລະບົບ​ລາດ​ການ ເຮັດໃຫ້​ມີ​ການ​ແຍກ​ຫນ້າທີ່​ແລະ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ທີ່​ຊັດເຈນ​ຂຶ້ນ ການ​ໃຊ້​ກຳ​ລັງ​ຄົນ​ເລີ່ມ​ເປັນ​ໄປ ຕາມ​ຫນ້າທີ່​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ແລະ​ອີກ​ເທື່ອ​ໃນ​ສະໄໝ​ລັດຊະການ​ທີ່ 5 ຖື​ເປັນ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ ເທື່ອ​ສຳຄັນ​ຍິ່ງ ໃນ​ຂະນະ​ນັ້ນ​ໄທ ມີ​ການ​ຕິດ​ຕໍ່​ກັບ​ຕ່າງ​ປະເທດ ຈຶ່ງ​ໄດ້ຮັບ​ອິດທິພົນ​ຈາກ​ຕະເວັນ​ຕົກ​ເປັນ​ຢ່າງ​ຫລາຍ ຈຶ່ງ​ມີ​ການ​ປະຕິບັດການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ຕາມ​ແບບ​ຕະເວັນ​ຕົກ ພ້ອມ ໆ ກັບ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ການ​ປົກຄອງ​ແລະ​ການ​ບໍລິຫານ       ໂດຍ​ພະອົງ​ໂປດ​ໃຫ້​ຈັດ​ຕັ້ງ​ກະ​ຊວງ​ຂຶ້ນ 12 ກະ​ຊວງ ແທນ ວຽງ ວັງ ຄັງ ແລະ​ນາ                               ໃນ​ແຕ່​ລະ​ກະ​ຊວງ​ມີ​ເສ​ນາບ​ດີ ເປັນ​ຜູ້​ປົກຄອງ​ຜູ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ ແລະ​ມີ​ຖານະ​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ຜົນ​ຂອງ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ກໍ່​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ທີ່​ສຳຄັນ 5 ປະ​ການ​ຄື
1)       ແຍ​ກາດ​ການ​ທະຫານ​ອອກຈາກ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຝ່າຍ​ພົນລະເຮືອນ​ຢ່າງ​ເດັດ​ຂາດ
2)     ມີ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ແລະ​ສອບ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ຕາມ​ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ ໃນ​ກະ​ຊວງ​ມະ​ຫາດ​ໄທ ແທນ​ການ​ຝາກ​ຝັງ​ແລະ​ຊຸບ​ລ້ຽງ​ໃນ​ລະບົບ​ອຸບປະຖຳ​ແບບ​ທີ່​ມີ​ມາ​ກ່ອນ
3)     ເລີກລະບົບ​ກິນ​ເມືອງຈັດ​ລະບົບ​ຈ່າຍ​ເງີນ​ເດືອນ​ໃຫ້​ແກ່​ຂ້າ​ລາດ​ການ ລວມ​ທັງ ມີ​ການ​ຈັດ​ປະໂຫຍດ​ຕອບ​ແທນ​ຮູບ​ຕ່າງ 
4)     ປ່ຽນ​ລັກສະນະ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຫົວ​ເມືອງ​ຈາກ​ລັກສະນະ ຂ້າ​ລາດ​ການ​ປົກຄອງຫລື ນາຍ​ປະຊາຊົນ  ຊຶ່ງ​ເຮັດ​ຫນ້າທີ່​ປົກຄອງ​ປະຊາຊົນ ມາ​ເປັນ ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ  ຫລື ເຈົ້າ​ຫນ້າທີ່​ຂອງ​ລັດ  ເຮັດ​ຫນ້າທີ່​ບຳ​ບັດ​ທຸກ​ບຳ​ລຸງ​ສຸກ​ຂອງ​ປະຊາຊົນ​ແລະ​ບໍລິຫານລາດຊະການ​ແຜ່ນດິນ
5) ສົ່ງ​ເສີມ​ໃຫ້​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ໄປ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ຫົວ​ເມືອງ ໂດຍ​ໃຫ້​ຄົນ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ​ໄດ້ຮັບ​ລາດ​ການ​ໃນ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ​ນັ້ນ ໆ ແລະ​ໃຫ້​ຄົົນທີ່​ຮັບ​ລາດ​ການ​ຕາມ​ຫົວ​ເມືອງ​ໄດ້ຮັບ​ປະໂຫຍດ​ໄວ​ກວ່າ​ແລະ​ຍິ່ງ​ກວ່າ​ຄົົນທີ່​ຮັບ​ລາດ​ການ​ໃນ​ກຸງ
ລັກສະນະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ຍຸກ​ນີ້​ຄື ການ​ສັນ​ຫາ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ      ດຸ​ລົຍ​ພິ​ນິດ​ຂອງ​ພະ​ມະຫາ​ກະສັດ ແຕ່​ໃນ​ຊ່ວງ​ຕອນ​ປາຍ​ຍຸກ ດຸ​ລົຍ​ພິ​ນິດ​ໃນ​ການ​ເລືອກ​ສັນ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ         ໄດ້​ຍົກ​ມາ​ຢູ່ໃນ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ເຈົ້າ​ກະ​ຊວງ​ເປັນ​ສຳຄັນ ກ່າວ​ຄື ເຈົ້າ​ກະ​ຊວງ​ແຕ່​ລະ​ກະ​ຊວງ​ມີ​ອິດສະຫລະ          ທີ່​ຈະ​ສັນ​ຫາ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ໄດ້ ແຕ່​ກໍ​ຍັງ​ບໍ່ໄດ້​ມີ​ການ​ກຳນົດ​ມາດຕະຖານ​ຄຸນສົມບັດ ຫລື​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ມາດຕະຖານ   ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ເປັນ​ສ່ວນ​ກາງ
2. ຍຸກ​ລະບົບ​ມີ​ຊັ້ນ​ຍົດ (ພ. ສ.2472​2475) ຍຸກ​ນີ້​ເປັນ​ຍຸກ​ແຮກ ທີ່​ນຳ​ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ  
ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ລາດ​ການ​ໄທ​ໃນ​ລັດຊະສະໄໝ​ພະ​ບາດ​ສົມ​ເດັດ​ພະ​ປົກ​ເກົ້າ​ເຈົ້າ​ຢູ່​ຫົວ ລັດຊະການ​ທີ່ 7 ການ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ຖື​ເປັນ​ສິດ​ທິ​ຂອງ​ປະຊາຊົນ​ທຸກ​ຄົນ​ຕາມ​ຫລັກ​ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ​ໃນ​ໂອ​ກາດ   ຈຶ່ງ​ມີ​ການ​ເປີດ​ໂອ​ກາດ          ໃຫ້​ຄົົນທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້ ຄວາມ​ສາມາດ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ໂດຍ​ການ​ເລືອກ​ສັນ ຢ່າງ​ເປັນ​ກາງ​ແລະ​ຍຸດຕິທຳ    ຂ້າ​ລາດ​ການ​ທຸກ​ຄົນ​ໄດ້ຮັບ​ເງີນ​ເດືອນ​ຕາມ​ບັນ​ຊີ​ເງີນ​ເດືອນ​ກາງ ການຈັດລະບຽບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ຂອງ​ລາດ​ການ ໄດ້​ເຮັດ​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ ໂດຍ​ມີ​ກົດຫມາຍ​ກ່ຽວກັບ​ລະບົບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ພາ​ຄາດ​ການ​ສະບັບ​ແຮກ ຄື ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ ພ. ສ. 2471 ຊຶ່ງ​ປະ​ກາດ​ບັງຄັບ​ໃຊ້​ຕັ້ງ​ແຕ່ 1 ເມ​ສາຍ​ນ ພ. ສ. 2471 ມີ​ຫລັກ​ການ​ຂອງ​ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ ຊຶ່ງ​ປາກົດ ຕາມ​ພະ​ລາດ​ປາ​ລົບ​ໃນ​ຕາ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ນີ້ ຄວາມ​ວ່າ
ໂດຍ​ທີ່​ມີ​ພະ​ລາດ​ປະສົງ​ຈະ​ວາງ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ​ໃຫ້ເປັນ​ໄປ​ໃນ​ທາງ​ເລືອກ​ສັນ       ຜູ້​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້ ແລະ​ຄວາມ​ສາມາດ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ເປັນ​ອາ​ຊີບ ບໍ່​ມີ​ກັງ​ວົນ​ດ້ວຍ​ການ​ແສ​ວົງ​ຜົນ​ປະໂຫຍດ​ໃນ​ທາງ​ອື່ນ    ສ່ວນ​ຝ່າຍ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ກໍ​ໃຫ້​ໄດ້ຮັບ​ປະໂຫຍດ​ຍິ່ງ​ຂຶ້ນ ເນື່ອງ​ຈາກ​ຄວາມ​ສະ​ພັ່ງ​ພ້ອມ​ດ້ວຍ​ຂ້າ​ລາດ​ການ                             ຊຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ແລະ​ຮອບ​ຮູ້​ໃນ​ວິ​ຖີ​ແລະ​ອຸ​ບາຍ​ຂອງ​ລາດ​ການ ກັບ​ຫນ້າທີ່​ແລະ​ວິ​ໄນ​ອັນ​ຕົນ​ພຶງ​ປິ່ນປົວ​ເປັນ​ນິ​ຕົຍ​ການ
ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ນີ້​ກຳນົດ​ຍົດ​ໃຫ້​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ​ຄ້າຍ​ກັບ​ທະຫານ​ດ້ວຍ ການ​ກຳນົດ​ເງີນ​ເດືອນ   ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ຍົດ ໂດຍ​ຍົດ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ​ມີ 2 ຊັ້ນ ຄື
1)       ຊັ້ນ​ສັນຍາ​ບັດ​ລ  ປະກອບ​ດ້ວຍ​ຍົດ​ຕ່າງ ໆ ຄື ມະຫາ​ອຳ​ມາດຍ໌​ເອກ ມະຫາ​ອຳ​ມາດຍ໌​ໂທ ມະຫາ​ອຳ​ມາດຍ໌​ຕີ ຮອງ​ມະຫາ​ອຳ​ມາດຍ໌​ເອກ ຮອງ​ມະຫາ​ອຳ​ມາດຍ໌​ໂທ ແລະ​ຮອງ​ມະຫາ​ອຳ​ມາດຍ໌​ຕີ
2)     ຊັ້ນ​ລາດ​ບຸ​ລຸດ ມີ​ຊັ້ນ​ຍົດ​ຕາ​ດຽວ ຄື ລາດ​ບຸ​ລຸດ
ໃນ​ຍຸກ​ນີ້​ປະເທດ​ໄທ​ປະກອບ​ດ້ວຍ​ຂ້າ​ລາດ​ການ 3 ປະ​ເພດ ຄື ຂ້າ​ລາດ​ການ​ທະຫານ ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຕຸ​ລາ​ການ ແລະ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ ຈະ​ມີ​ບົດ​ບັນ​ຍະ​ [ັ] ​ຕິ​ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ​ພ. ສ.2471 ໂດຍ​ມີ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ ເປັນ​ອົງຄ໌​ກອນ​ຄວບ​ຄຸມ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ສ່ວນ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຕຸ​ລາ​ການ​ນັ້ນ​ມີ​ບົດ​ບັນ​ຍະ​ [ັ] ​ຕິ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ຊຶ່ງ​ອອກ​ມາ​ໃນ​ປີ​ດຽວ​ກັນ    ຄື ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຝ່າຍ​ຕຸ​ລາ​ກົບ. ສ.2471 ໂດຍ​ມີ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຕຸ​ລາ​ກອນ (ກ. ຕ.) ເຮັດ​ຫນ້າທີ່​ເປັນ​ອົງຄ໌​ການ​ກາງ ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ
3.  ຍຸກ​ລະບົບ​ຕຳແໜ່ງ (ພ. ສ. 2476 - 2478)  ໃນ​ຍຸກ​ພາຍ​ຫລັງ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ການ​ປົກຄອງ          ຈາກ​ລະບອບ​ສົມ​ບູນ​ນາ​ຍາ​ສິດ​ທິ​ລາດຍ໌​ມາ​ເປັນ​ປະ​ຊາ​ທິບ​ຫມາກໄຂ່ຫລັງ​ຍະ​ໃນ​ປີ ພ. ສ.2475 ໄດ້​ມີ​ແນວ​ຄິດ ກ່ຽວກັບ​ການ​ຈັດ​ລະບົບ​ລາດ​ການ ແລະ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ລາດ​ການ ໃຫ້​ສອດ​ຄ້ອງ​ແລະ​ທັນ​ສະໄໝ ເຊັ່ນ​ດຽວ​ກັບ​ປະເທດ​ຕະເວັນ​ຕົກ ຈຶ່ງ​ໄດ້​ມີ​ການ​ປະ​ກາດ​ໃຊ້ ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ ພ. ສ. 2476 ຊຶ່ງ​ກຳນົດ​ໃຫ້​ຍົກ​ເລີກ​ຍົດ​ແລະ​ບັນດາ​ສັກ​ດິ໌ ໂດຍ​ປ່ຽນ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຂອງ​ລະບົບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ມາ​ໃຊ້​ຕຳແໜ່ງ​ເປັນ​ແກນ​ຫລັກ​ແທນ​ຊັ້ນ​ຍົດ   ມີ​ການ​ກຳນົດ​ເງີນ​ເດືອນ​ໃຫ້ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ຫນ້າທີ່​ຂອງ​ຕຳແໜ່ງ ຊຶ່ງ​ອາດ​ກ່າວ​ໄດ້​ວ່າ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ​ຊ່ວງ​ນີ້​ເປັນ​ຈຸດ​ເລິມແຮກ ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ຕາມ​ລະບົບ​ຕຳແໜ່ງ​ນັ້ນ​ເອງ
ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ລະບົບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ເທື່ອ​ນີ້ ດຳ​ເນີນ​ການ​ຢ່າງ​ເລັ່ງ​ຮີບ​ແລະ​ຄ່ອນ​ຂ້າງ       ສະເພາະ​ເຈາະ​ຈົ່ງ​ບັງຄັບ ເຮັດໃຫ້​ຍາກ​ແກ່​ການ​ສັບ​ປ່ຽນ​ໂຍກ​ຍ້າຍ ບໍ່​ຄ່ອງ​ຕົວ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ຈຶ່ງ​ນຳ​ໄປ​ສູ່    ການ​ແກ້​ໄຂ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ອີກ ໃນ​ປີ ພ. ສ. 2479 ໂດຍ​ກັບ​ໄປ​ໃຊ້​ລະບົບ​ຊັ້ນ​ຍົດ          ເປັນ​ແກນກາງ​ເໝືອນ​ເດີມ ແຕ່​ລຸດ​ຈຳນວນ​ຊັ້ນ​ໃຫ້​ເຫລືອ​ພຽງ 5 ຊັ້ນ
4. ຍຸກ​ລະບົບ​ມີ​ຊັ້ນ​ແລະ​ຕຳ​ແນ່ງ (ພ. ສ.2479 ​ 2517) ຍຸກ​ນີ້​ເປັນ​ຊ່ວງ​ຂອງ​ການ​ປະ​ກາດ ໃຊ້​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ 5 ສະບັບ 
ຄື ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ ພ. ສ. 2479, 2482, 2485, 2495 ແລະ 2497  
ຊຶ່ງ​ແຕ່​ລະ​ສະບັບ​ມີ  ການ​ກຳນົດ​ຊັ້ນ​ປະຈຳ​ຕົວ​ລາດ​ການ ແລະ​ທຽບ​ຕຳແໜ່ງ​ເຂົ້າ​ສູ່​ຊັ້ນ​ຍົດ ກ່າວ​ຄື ຊັ້ນ​ປະຈຳ​ຕົວ​ຂ້າ​ລາດ​ການ ຈະ​ມີ 5 ຊັ້ນ ຄື ຊັ້ນ​ຈັດ​ວາ ຊັ້ນ​ຕີ ຊັ້ນ​ໂທ ຊັ້ນ​ເອກ ແລະ​ຊັ້ນ​ພິເສດ ກຳນົດ​ເງີນ​ເດືອນ ໃຫ້​ໄດ້ຮັບ​ຕາມ​ຊັ້ນ​ທັງ 5 ແລະ​ກຳນົດ ໃຫ້​ມີ​ຕຳແໜ່ງ​ຫລັກ 6 ຕຳແໜ່ງ ຄື ເສ​ມີຍ​ນົບ​ນັກ​ງານ ປະຈຳ​ແຜນ​ກ ຫົວ​ໜ້າ​ແຜນ​ກ ຫົວ​ໜ້າ​ກອງ ອະ​ທິບ​ດີ  ແລະ​ປັດ​ກະ​ຊວງ ອີກ​ທັງ​ກຳນົດ​ວ່າ​ຕຳແໜ່ງ​ໃດ ໃຫ້​ແຕ່ງ​ຕັ້ງ​ຈາກ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຊັ້ນ​ນັ້ນ
ໃນ​ຍຸກ​ນີ້​ເປັນ​ຍຸກ​ທີ່​ອຳນາດ​ຂອງ ກ. ພ. ຖືກ​ລຸດ​ແລະ​ເພີ່ມ​ສະ​ຫລັບ​ກັນ​ເປັນ​ລະ​ຍະ   ເນື່ອງ​ຈາກ​ພໍ​ໃຫ້​ອຳນາດ ກ. ພ. ຫລາຍ ລາດ​ການ​ກໍ​ລ່າ​ຊ້າ ພໍ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ​ໄປ​ທີ່​ກະ​ຊວງ ທະ​ບວງ ກົມ ກໍ​ມີ​ຂໍ້​ຄົນ​ຫາ​ເລື່ອງ​ບໍ່​ເປັນ​ທຳ  ຫລິ້ນ​ພັກ​ຫລິ້ນ​ພວກ ເຫລື່ອມ​ລ້ຳ​ບໍ່​ໄດ້​ມາດຕະຖານ ຍິ່ງ​ເມື່ອ​ມີ​ການ​ແຍກ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ອອກ​ຫລາຍ​ປະ​ເພດ​ແລະ​ມີ​ການຕັ້ງ  ອົງຄ໌​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ແຍກ​ອອກຈາກ ກ. ພ. ຈຶ່ງ​ເກີດ​ບັນຫາ​ຂາດ​ເອກ​ພາບ ເຫລື່ອມ​ລ້ຳ​ບໍ່​ເປັນ​ທຳ  ບໍ່​ເປັນ​ມາດຕະຖານ​ດຽວ​ກັນ​ຫລາຍ​ຍິ່ງ​ຂຶ້ນ ປາຍ​ຍຸກ​ນີ້​ໄດ້​ມີ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ອີກ 2 ປະ​ເພດ ຄື ມີ​ການ​ອອກ​ກົດຫມາຍ  ຈັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ໄອ​ການ (ພ. ສ. 2503)  ແລະ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ​ໃນ​ມະຫາ​ວິທະຍາ​ໄລ (ພ. ສ. 2507)
5.   ຍຸກ​ລະບົບ​ຈຳ​ແນກ​ຕຳແໜ່ງ (ພ. ສ. 2518 ​ ປະຈຸບັນ)
ໃນ ພ. ສ. 2518  ໄດ້​ມີ​ການ​ປະ​ກາດ​ໃຊ້ ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ ພ. ສ. 2518     ເປັນ​ກົດຫມາຍ​ຫລັກ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ຂອງ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ ກົດຫມາຍ​ສະບັບ​ນີ້​ປ່ຽນ​ຫລັກ​ການ​ສຳຄັນ     ທີ່​ເດີມ​ເຄີຍ​ຢຶດ​ຄົນ​ເປັນ​ຫລັກ ມາ​ເປັນ​ຢຶດ​ງານ​ເປັນ​ຫລັກ ໂດຍ​ອາດ​ຖື​ໄດ້​ວ່າ ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ    ສະບັບ​ນີ້​ເປັນ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ລາດ​ການ​ເທື່ອ​ສຳຄັນ ຊຶ່ງ​ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ ມີ​ທີ່​ໜ້າ​ສົນ​ໃຈ ດັ່ງ​ນີ້
1)       ຍົກ​ເລີກ​ຊັ້ນ​ປະຈຳ​ຕົວ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ມາ​ໃຊ້​ເປັນ​ລະບົບ​ຕຳແໜ່ງ​ຕາມ​ຫລັກ​ລະບົບ​ຈຳ​ແນກ​ຕຳແໜ່ງ
     (Position  Classification)  ໂດຍ​ກຳນົດ​ໃຫ້​ມີ 11 ລະ​ດັບ
2)     ກຳນົດ​ໃຫ້​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ໄດ້ຮັບ​ເງີນ​ເດືອນ​ຕາມ​ລະ​ດັບ​ຕຳແໜ່ງ
3)     ຫລັກ​ການ​ໃຫ້​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ປະຈຳ​ມີ​ຄວາມ​ເປັນ​ກາງ​ທາງ​ການ​ເມືອງ
4)     ປ່ຽນ​ຫລັກ​ການ​ເລືອກ​ສັນ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ດຳ​ລົງ​ຕຳແໜ່ງ ໂດຍ​ອາດ​ໃຊ້​ວິທີ​ການ​ສອບ​ຫລື​ຄັດ​ເລືອກ​ໄດ້
ຕາມ​ເຫດຜົນ​ຫລື​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ຕຳແໜ່ງ ແລະ​ຍັງ​ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ບັນ​ຈຸ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ ໃນ​ລະ​ດັບ​ຕຳແໜ່ງ​ສູງ ໆ ໃນ​ຖານະ​ຜູ້​ຊົງ​ລັກຊະນະ​ດ້ວຍ
5)     ນຳ​ຫລັກ​ການ​ສັບ​ປ່ຽນ​ໝຸນ​ວຽນ​ຕຳແໜ່ງ​ບໍລິຫານ​ທຸກ 4 ປີ ມາ​ໃຊ້
     ນອກ​ຈາກ​ນີ້​ຍັງມີ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ໃນ​ດ້າ​ນອງຄ໌​ປະກອບ​ຂອງ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ພົນລະເຮືອນ (ກ. ພ.) ມີ​ການ​ປັບ-ປຸງ​ຫນ້າທີ່​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ສຳ​ນັກ​ງານ ກ. ພ. ແລະ​ການ​ປັບ-ປຸງ​ລະບຽບ​ວິ​ໄນ ແລະ​ການ​ອຸດ​ທົນນ໌ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ມີ​ການສ້າງ​ລະບົບ​ຮ້ອງ​ທຸກ​ຂຶ້ນ​ມາ​ເປັນ​ເທື່ອ​ແຮກ ອີກ​ທັງ​ຍັງ​ກຳນົດ ໃຫ້​ມີ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ເພື່ອ​ເລື່ອນ​ຂັ້ນ​ເງີນ​ເດືອນ​ປະຈຳ​ປີ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ຍົກ​ເລີກ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ວິ​ສາ​ມັນ​ອີກ​ດ້ວຍ
     ກ່າວ​ໄດ້​ວ່າ ໃນ​ຍຸກ​ນີ້​ເປັນ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ເທື່ອ​ໃຫຍ່​ໃນ​ລະບົບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ ມີ​ການ​ແຍກ​ປະ​ເພດ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ໃໝ່​ເພີ່ມ​ອີກ 4ປະ​ເພດ ຄື ຂ້າ​ລາດ​ການ​ເມືອງ​ຕາມ ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ ຂ້າ​ລາດ​ການ ພ. ສ. 2518 ຂ້າ​ລາດ​ການ​ລັດ​ສະພາ​ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ສະພາ ພ. ສ. 2518 ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຄູ​ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຄູ ພ. ສ.2521 ແລະ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຕຳ​ລວດ ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ລະບຽບ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຕຳ​ລວດ ພ. ສ. 2521
ກະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ
     ກະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ນັ້ນ ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ໃນ​ຫລາຍ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ທີ່​ສຳຄັນ ດັ່ງ​ນີ້
     1.  ການ​ວາງ​ແຜນ​ກຳ​ລັງ​ຄົນ
     2. ການ​ກຳນົດ​ຕຳແໜ່ງ
     3.  ການ​ກຳນົດ​ຄ່າ​ຕອບ​ແທນ
     4.  ການ​ສັນ​ຫາ​ແລະ​ຄັດ​ເລືອກ
     5.  ການ​ພັດທະນາ​ບຸ​ຄາ​ກອນ
     6.  ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ປະຕິບັດ​ງານ
     7.  ການ​ເລື່ອນ​ຕຳແໜ່ງ
     8.  ການ​ໂອນ ຫລື​ຍ້າຍ
     9.  ຂວັນ​ແລະ​ວິ​ໄນ
     10.  ການ​ພົ້ນ​ຈາກ​ລາດ​ການ ລະບົບ​ບຳ​ເໜັດ​ບຳ​ນານ
ອົງຄ໌​ການ​ກາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ
        ອົງຄ໌​ການ​ກາງ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ (Central  Personnel  Agency)  ເປັນ​ກົນ​ໄກ​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ   ຄວບ​ຄຸມ​ແລະ​ກຳ​ກັບ​ເບິ່ງ-ແຍງ​ໃຫ້​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ​ເປັນ​ໄປ​ຢ່າງ​ມີ​ມາດຕະຖານ ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ      ອົງຄ໌​ກອນ​ກາງ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ເພື່ອ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ເປັນ​ກາງ​ໄດ້​ຈິງ ຈຶ່ງ​ຄວນ​ເປັນ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ອິດສະຫລະ​ທີ່​ບໍ່​ຂຶ້ນ​ກັບ ຝ່າຍ​ບໍລິຫານ ຫລື​ຢູ່​ພາຍໃຕ້​ການ​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ​ຂອງ​ຝ່າຍ​ບໍລິຫານ​ໂດຍ​ກົງ ຈະ​ໄດ້​ພົ້ນ​ຈາກ​ອິດທິພົນ​ຂອງ​ຝ່າຍ​ບໍລິຫານ    ໃນ​ບາງ​ປະເທດ​ໂດຍ​ສະເພາະ​ທີ່​ຢຶດ​ຮູບ​ແບບ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ສະໄໝ​ດັ້ງ​ເດີມ​ມັກ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກາງ  ໃນ​ຮູບ​ຄະນະ​ກຳມະການ ຄື “Civil Service Commission” ຊຶ່ງ​ຈະ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ພາລະ​ຫນ້າທີ່ ໃນ​ດ້ານ​ການ​ເລືອກ​ສັນ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ຮັບ​ລາດ​ການ​ແລະ​ຫນ້າທີ່​ສຳຄັນ​ອື່ນ ໆ ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ ໃນ​ບາງ​ປະເທດ​ອາດ​ມີ​ອົງຄ໌​ການ​ກາງ ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ຫລາ​ຍອງຄ໌​ການ ເພື່ອ​ແບ່ງ​ພາລະ​ຫນ້າທີ່ ໃນ​ການ​ເບິ່ງ-ແຍງ​ລະບົບ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ​ປະ​ເພດ​ຕ່າງ ໆ ໃຫ້​ເກີດ​ມາດຕະຖານ​ດຽວ​ກັນ ພາຍ​ໃນ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ທີ່​ຈັດ​ໄວ້​ໃນ​ກຸ່ມ​ງານ​ດຽວ​ກັນ ແຕ່​ຈຸດ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ລະບົບ    ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ​ກໍ​ຄື ການ​ລວມ​ອຳນາດ (Centralized System) ເພື່ອ​ໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ເປັນ​ທຳ  ແລະ​ມາດຕະຖານ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດການ    ຕໍ່​ບຸກ​ຄົນ​ທຸກ​ຄົົນທີ່​ເປັນ​ເຈົ້າ​ຫນ້າທີ່​ຂອງ​ລັດ
     ແຕ່​ກໍ​ມີ​ຫລາຍ​ປະເທດ​ທີ່​ນິຍົມ​ຈັດ​ຮູບ​ແບ​ບອງຄ໌​ການ​ກາງ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ລັກສະນະ​ການ ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ (DecentralizedSystem) ຄື​ມີ​ຫລາ​ຍອງຄ໌​ການ​ກາງ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ເພື່ອ​ຊ່ວຍ​ກັນ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ໃນ​ກິດຈະກຳ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ເລື່ອງ​ຕ່າງ ໆ ໂດຍ​ມັກ​ຈະ​ຄົງ​ບາງ​ສ່ວນ​ຊຶ່ງ​ເປັນ​ເລື່ອງ​ທີ່​ກ່ຽວກັບ​ນະໂຍບາຍ​ມາດຕະຖານ ແລະ​ການ​ພິ​ທັກສ໌​ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ​ໄວ້​ເປັນ​ສ່ວນ​ກາງ ແລ້ວ​ກະ​ຈາຍ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ໃນ​ດ້ານ​ດຳ​ເນີນ​ການ ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ   ສະເພາະ​ເລື່ອງ​ໃຫ້​ອົງຄ໌​ການ​ອື່ນ​ມອບ​ໃຫ້​ແກ່​ສ່ວນ​ລາດ​ການ​ຕ່າງ ໆ ຮັບ​ໄປ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ເອງ
     ສຳລັບ​ປະເທດ​ໄທ​ໄດ້​ແບ່ງ​ແຍ​ກອງຄ໌​ການ​ກາງ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ອອກ​ຕາມ​ປະ​ເພດ ຂ້າ​ລາດ​ການ ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ຂອງ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ປະ​ເພດ​ຕ່າງ ໆ ໂດຍ​ແຕ່​ລະ​ອົງຄ໌​ການ​ກາງ​ຕ່າງ​ມີ​ອິດສະຫລະ ໃນ​ການ​ກຳນົດ​ນະໂຍບາຍ ກົດ​ລະບຽບ​ແລະ​ຫລັກ​ເກນ​ຕ່າງ ໆ ທີ່​ກ່ຽວກັບ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ສຳລັບ​ປະ​ເພດ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ
     ຫນ້າທີ່​ແລະ​ບົດ​ບາດ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ກາງ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ໂດຍ​ທົ່ວ​ໄປ​ແລ້ວ​ຈະ​ມີ​ຫນ້າທີ່​ຕ່າງ ໆ ດັ່ງ​ນີ້
     1.  ກຳນົດ​ນະໂຍບາຍ​ດ້ານ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ
     2.  ເປັນ​ທີ່​ປຶກ​ສາ​ຂອງ​ຝ່າຍ​ບໍລິຫານ​ໃນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ດ້ານ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ
     3.  ພິ​ທັກສ໌​ປິ່ນປົວ​ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ພາ​ຄັດ
     4.  ອອກ​ກົດ​ລະບຽບ ແລະ​ຄວບ​ຄຸມ​ໃຫ້​ມີ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ
     5.  ດຳ​ເນີນ​ການ​ໃນ​ບາງ​ເລື່ອງ​ທີ່​ເປັນ​ເລື່ອງ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ກະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ເຊັ່ນ ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ສັນ​ຫາ​ບຸກ​ຄົນ​ມາ​ເຮັດວຽກ ການ​ກຳນົດ​ຕຳແໜ່ງ​ແລະ​ອັດຕາ​ເງີນ​ເດືອນ ເປັນ​ຕົ້ນ
ອົງຄ໌​ການ​ກາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ຂອງ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຝ່າຍ​ພົນລະເຮືອນ​ຂອງ​ໄທ​ເທົ່າ​ທີ່​ມີ​ຢູ່ໃນ​ປະຈຸບັນ​ຕ່າງ​ກໍ​ມີ​ບົດ​ບາດ​ອຳນາດ​ຫນ້າທີ່​ຕາມ​ກົດຫມາຍ​ຫລັກ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ຂອງ​ຕົນເອງ ຊຶ່ງ​ຕ່າງ​ກໍ​ພະຍາຍາມ​ຈະໃຫ້​ມີ​ອິດສະຫລະ    ແລະ​ໃຫ້​ສິ່ງ​ທີ່​ເປັນ​ປະໂຫຍດ​ແກ່​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຝ່າຍ​ຕົນ​ຫລາຍ​ທີ່ສຸດ ເຮັດໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ເຫລື່ອມ​ລ້ຳ​ໃນ​ຫລາຍ ເລື່ອງ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ​ຂອງ​ຂ້າ​ລາດ​ການ​ຂອງ​ລັດ​ອີກ​ທັງ​ຍັງ​ຄົງ​ມີ​ການ​ແຊກ​ແຊງ​ຈາກ​ຝ່າຍ​ການ​ເມືອງ ຢູ່​ເປັນ​ປະຈຳ​ດັ່ງ​ນັ້ນ​ແມ່ນ​ຈະ​ພະຍາຍາມ​ຈະ​ນຳ​ລະບົບ​ເຈົ້າ​ທຳ​ມາ​ໃຊ້​ແຕ່​ກໍ​ຍັງ​ບໍ່​ອາດ​ກຳຈັດ​ລະບົບ​ອຸບປະຖຳ​ໃຫ້​ພົ້ນ​ຈາກ​ວົງ​ລາດ​ການ ໄດ້​ຢ່າງ​ເດັດ​ຂາດ

No comments:

Post a Comment