Sunday, September 2, 2012

ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ


ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ

ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Performance Evaluation) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ກວດ​ສອບ​ຫລື​ວັດ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ແລະ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ​ຂໍ້​ຜິດ​ພາດ​ກ່ຽວ ກັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ທີ່​ຜ່ານມາ ເພື່ອ​ໃຫ້​ງານ​ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ແຜນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ທີ່​ວາງ​ໄວ້ ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ເປັນ​ງານ​ຂັ້ນ​ສຸດ​ທ້າຍ ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ການ​ຕະ​ຫລາດ

1. ກະ​ບວນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ມີ​ດັ່ງນີ້

ການ​ປຽບທຽບ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ກັບ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ເພື່ອ​ເບິ່ງ​ວ່າ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ເປັນ​ຢ່າງໃດ (What happened?) ສຳເລັດ​ແລ້ວ​ກໍ​ນຳ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ນັ້ນ​ໄປ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ເປົ້າ​ໝາຍ ກົນ​ຍຸດທ໌​ຫລື​ຍຸດທະວິທິ​ຫລື​ໂປ​ແກມ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້ ໃນ​ຂັ້ນ​ນີ້​ຄື​ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ເຊັ່ນ ວັດ​ຜົນ​ຍອດ​ຂາຍ​ຈິງ​ໄດ້ 8 ລ້ານ​ບາດ​ຈະ​ນຳ​ໄປ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ຍອດ​ຂາຍ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້ 10 ລ້ານ​ບາດ


ວິ​ເຄາະ​ສາ​ເຫດ​ທີ່​ເກີດ​ຜົນ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ນັ້ນ (Why? it happened?) ເປັນ​ການ​ຄົ້ນ​ຫາ​ເຖິງ​ສາ​ເຫດ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ຈາກ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ຈາກ​ແຜນ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້ ເຊັ່ນ​ວິ​ເຄາະ​ເຖິງ​ສາ​ເຫດ​ທີ່ຍ​ອົດ​ຂາຍ​ຕ່ຳ​ກວ່າ​ເປົ້າ​ໝາຍ ອາດ​ເນື່ອງ​ມາ​ຈາກ​ຜະລິດຕະພັນ​ລ້າ​ສະໄໝ


ການ​ແກ້​ໄຂ​ປັບ-ປຸງ ເປັນ​ການ​ພິຈາລະນາ​ວ່າ​ຈະ​ເຮັດ-ຫຍັງ​ກັບ​ບັນຫາ​ທີ່ເກິດຂື້ນ (What to do?) ແນວ​ທາງ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ປັບ-ປຸງ​ຈະ​ນຳ​ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຕໍ່ໄປ​ໃນ​ອະນາຄົດ ເຊັ່ນ ຖ້າ​ຮູ້ວ່າ​ສາ​ເຫດ​ທີ່ຍ​ອົດ​ຂາຍ​ລຸດ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ຜະລິດຕະພັນ​ລ້າ​ສະໄໝ ບໍລິສັດ​ຈະ​ຕ້ອງ​ຄົ້ນ​ຫາ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່ ລວມ​ທັງ​ວາງ​ແຜນ​ໂປ​ແກມ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່​ຕໍ່ໄປ

2. ຮູບ​ແບບ​ຂອງ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາ

ຮູບ​ແບບ​ຂອງ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ທີ່​ໃຊ້​ກັນ​ຫລາຍ ຄື​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຍອດ​ຂາຍ ການ​ວິ​ເຄາະ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ​ມີ​ລາຍ​ລະອຽດ​ດັ່ງ​ນີ້


ການ​ວິ​ເຄາະ​ຍອດ​ຂາຍ (Analysis of Sales Volume) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ປຽບທຽບ​ລະຫວ່າງ​ຍອດ​ຂາຍ​ຈິງ​ກັບ​ຍອດ​ຂາຍ​ຕາມ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ຂອງ​ຈຳນວນ​ຫນ່ວຍ ຫລື​ຈຳນວນ​ເງີນ (ລາຍ​ໄດ້​ຈາກ​ການ​ຂາຍ) ການ​ວິ​ເຄາະ​ຍອດ​ຂາຍ​ອາດຈະ​ຖື​ເກນ​ວິ​ເຄາະ​ຍອດ​ຂາຍ​ລວມ ຍອດ​ຂາຍ​ສຳລັບ​ສາຍ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫລື​ແຕ່​ລະ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫລື​ແຕ່​ລະ​ຕາ​ຍີ່​ຫໍ້ ຍອດ​ຂາຍ​ຕາມ​ອານາເຂດ​ຕ່າງ ໆ ແລະ​ຍອດ​ຂາຍ​ຕາມ​ກຸ່ມ​ລູກ​ຄ້າ ເມື່ອ​ວັດ​ຍອດ​ຂາຍ​ຈິງ​ໄດ້​ແລ້ວ​ຈະ​ນຳ​ມາ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ຍອດ​ຂາຍ​ຕາມ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ແລ້ວ ວິ​ເຄາະ​ບັນຫາ​ທີ່​ອາດຈະ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ແລະ​ສາ​ເຫດ​ຂອງ​ບັນຫາ​ລວມ​ທັງ​ສະເໜີ​ແນະ​ວິທີ​ແກ້​ໄຂ ປັບ-ປຸງ​ບັນຫາ​ນັ້ນ​ຕໍ່ໄປ


ການ​ວິ​ເຄາະ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕະ​ຫລາດ (Market share Analysis) ຄຳ​ວ່າ​ສ່ວນ​ຄໍ​ງົດ​ລາດ​ໝາຍ​ເຖິງ​ອັດຕາ​ຍອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ບໍລິສັດ​ຕ່ອຍ​ອົດ​ຂາຍ​ທັງ​ສິ້ນ​ຂອງ ອຸດສາຫະກຳ ຫລື​ຍອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ຂັນ ໃນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ສ່ວນ​ຄໍ​ງົດ​ລາດ​ບໍລິສັດ​ຈະ​ຫາ​ສ່ວນ​ຄໍ​ງົດ​ລາດ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ແລ້ວ​ນຳ​ໄປ ປຽບທຽບ​ກັບ​ອັດຕາ​ສ່ວນ​ຄໍ​ງົດ​ລາດ​ທີ່​ໄດ້​ກຳນົດ​ໄວ້ ແລ້ວ​ວິ​ເຄາະ​ເຖິງ​ຜົນ​ຕ່າງ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ວ່າ​ເກີດ​ຈາກ​ສາ​ເຫດ​ຫຍັງ​ແລ້ວ​ຈຶ່ງ​ຫາ​ວິທີ​ແກ້​ໄຂ ປັບ-ປຸງ​ຕໍ່ໄປ

No comments:

Post a Comment