ໃນຂັ້ນຕອນຂອງການບໍລິຫານກາລົດລາດນັ້ນໃຊ້ຫລັກເກນເໝືອນ
ກັບການບໍລິຫານທົ່ວໄປ ຊຶ່ງປະກອບດ້ວຍການວາງແຜນການຕະຫລາດ (Marketing Planing) ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ (Marketing Implementation) ແລະການປະເມີນຜົນການດຳເນີນງານທາງການຕະຫລາດ
(Performance Evaluation)
1. ຂັ້ນຕອນໃນການບໍລິຫານການຕະຫລາດ
ຂັ້ນຕອນການບໍລິຫານການຕະຫລາດ
ຈະກ່ຽວຂ້ອງກັບຄຳ 2 ຄຳ ຄື ການຕະຫລາດ (Marketing) ກັບການຈັດການຫລືການບໍລິຫານ (Management ຫລື Administration) ກາລົດລາດໄດ້ໃຫ້ຄວາມຫມາຍໄວ້ແລ້ວໃນບົດທີ່
1 ສ່ວນຄຳວ່າ ການຈັດການ ຫລື
ການບໍລິຫານ ກົງກັບພາສາອັງກະຫລົດວ່າ Management
ມີຄວາມຫມາຍຄ້າຍກັບຄຳວ່າ
Administration ຊຶ່ງໝາຍເຖິງ "ກະບວນການວາງແຜນ (Planning) ການປະຕິບັດຕາມແຜນ (Implementing)
ແລະການປະເມີນຜົນ
(Controlling) ຕາມລຳດັບ
ຊຶ່ງຂັ້ນຕອນໃນການບໍລິຫານກາລົດລາດສາມາດອະທິບາຍໄດ້ດັ່ງນີ້
ການວາງແຜນ (Planning) ປະກອບດ້ວຍການກຳນົດຈຸດມຸ້ງໝາຍ (Goals) ຫລືວັດຖຸປະສົງ (Objectives)
ການເລືອກກົນຍຸດທ໌
(Strategies) ແລະຍຸດທ໌ວິທີ (Tactics)
ເພື່ອໃຫ້ບັນລຸຈຸດມຸ້ງໝາຍ
ໂດຍມີລາຍລະອຽດດັ່ງນີ້
- ວັດຖຸປະສົງແລະຈຸດມຸ້ງໝາຍ (Objectives and Goals) ວັດຖຸປະສົງ (Objectives) ຄືຄວາມມຸ້ງໝາຍທີ່ໄດ້ຈຳແນກາຍລະອຽດໃນການປະຕິບັດງານໄວ້ ເຊັ່ນຕ້ອງການສ່ວນຄອງຕະຫລາດ 25% ຈຸດມຸ້ງໝາຍ (Goals) ເປັນການກຳນົດເປົ້າໝາຍການ-ເຮັດ-ວຽກງານທີ່ກະຊັບກວ່າວັດຖຸປະສົງ ຫລືອາດກ່າວໄດ້ວ່າຈຸດມຸ້ງໝາຍເປັນການກຳນົດວັດຖຸປະສົງຮອງເພື່ອໃຫ້ບັນລຸ ວັດຖຸປະສົງຫລັກ ແຕ່ຢ່າງໃດກໍຕາມທັງສອງຄຳນີ້ມີຄວາມຄ້າຍຄຶງກັນກ່າວຄື "ເປັນສິ່ງທີ່ຕ້ອງການໄດ້ຮັບຫລືຄາດໝາຍເອົາໄວ້ໃນອະນາຄົດ" ແລະສອງຄຳນີ້ສາມາດໃຊ້ແທນກັນໄດ້
- ກົນຍຸດທ໌ (Strategies) ໝາຍເຖິງ "ແຜນການປະຕິບັດງານທີ່ອົງຄ໌ກອນກຳນົດເພື່ອໃຫ້ບັນລຸຈຸດມຸ້ງໝາຍ" ຖ້າວັດຖຸປະສົງກຳນົດໄວ້ວ່າປີໜ້າຕ້ອງການຍອດຂາຍເພີ່ມເປັນ 10% ຈາກປີທີ່ຜ່ານມາ ກົນຍຸດທ໌ນີ້ອາດເປັນການເພີ່ມຄວາມພະຍາຍາມທາງກາລົດລາດໂດຍການສົ່ງເສີມກາລົດລາດໃນຮູບ ໂຄດນາແລະສົ່ງເສີມການຂາຍ
- ຍຸດທະວິທິ (Tactics) "ເປັນວິທີການນຳເອົາລາຍລະອຽດຂອງກົນຍຸດທ໌ມາປະຕິບັດ" ຍຸດທະວິທິຈະສະແດງລາຍລະອຽດແລະມີລັກສະນະສະເພາະເຈາະຈົ່ງຍິ່ງກວ່າກົນຍຸດທ໌ ແລະໃຊ້ຍຸດທະວິທິພາຍໃນຊ່ວງເວລາສັ້ນກວ່າກົນຍຸດທ໌
- ໂປແກມ (Program) ໝາຍເຖິງແຜນງານທີ່ມີຄວາມສົມບູນ ເປັນແຜນທີ່ລວມນະໂຍບາຍກົນຍຸດທ໌ ວິທີການປະຕິບັດ ມາດຕະຖານ ງົບປະມານແລະສ່ວນປະກອບອື່ນ ໆ ເຂົ້ານຳກັນ ເພື່ອໃຫ້ບັນລຸວັດຖຸປະສົງຂອງອົງຄ໌ກອນ ໃນແຕ່ລະວັດຖຸປະສົງຈະຕ້ອງກຳນົດວ່າ ຈະເຮັດ-ຫຍັງ ຈະເຮັດເມື່ອໃດ ຈະເຮັດໂດຍໃຜ ຈະເຮັດຢ່າງໃດ ແລະສິ້ນເປືອງຄ່າໃຊ້ຈ່າຍເທົ່າໃດ
- ນະໂຍບາຍ (Policy) ໝາຍເຖິງ "ຫລັກການທີ່ກຳນົດຂອບເຂດຢ່າງກວ້າງ ໆ ເພື່ອເປັນແນວໃນການປະຕິບັດງານໃຫ້ບັນລຸວັດຖຸປະສົງຂອງອົງຄ໌ກອນ" ນະໂຍບາຍຈຶ່ງເຫມືອນເປັນແນວທາງໃນການກະທຳຫລືການດຳເນີນງານ ນະໂຍບາຍຈະເປັນທີ່ຍອມຮັບສຳລັບທຸກລະດັບໃນອົງຄ໌ກອນໜຶ່ງ ຕັ້ງແຕ່ປະທານຈົນຖຶງົບນັກງານ ນະໂຍບາຍຈະເປັນທີ່ຍອມຮັບຈາກທຸກຝ່າຍ ບໍ່ວ່າຈະເປັນຝ່າຍການຜະລິດ ການເງີນ ກາລົດລາດແລະການບຸຄາກອນ ຊຶ່ງຝ່າຍຕ່າງ ໆ ຈະໃຊ້ເປັນແນວທາງຢ່າງກວ້າງ ໆ ໃນການດຳເນີນງານໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບນະໂຍບາຍນີ້
ການປະຕິບັດການ
(Implementing) ປະກອບດ້ວຍການກຳນົດຮູບແບບໂຄງສ້າງອົງຄ໌ກອນ (Organizing) ການຈັດບຸກຄົນເຂົ້າເຮັດວຽກ (Staffing) ແລະການປະຕິບັດການຕາມແຜນ (Operating)
ການປະເມີນຜົນການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
(Performance Evaluation) ເປັນຂັ້ນຕອນທີ່ປະສານງານໃນກະບວນການບໍລິຫານ
ກ່າວຄື ປຽບທຽບຜົນການປະຕິບັດງານກັບຈຸດມຸ້ງໝາຍ
ການປະເມີນຜົນຈຶ່ງເປັນຕົວເຊື່ອມລະຫວ່າງການ-ເຮັດ-ວຽກງານໃນອະດີດແລະການວາງແຜນການ-ເຮັດ-ວຽກງານໃນ ອະນາຄົດ
ການບໍລິຫານການຕະຫລາດ
(Marketing Management) ໝາຍເຖິງກະບວນການວາງແຜນການຕະຫລາດ
(Marketing Planning) ການປະຕິບັດການຕາມແຜນການຕະຫລາດ (Marketing Implementation) ແລະການປະເມີນຜົນການ-ເຮັດ-ວຽກງານທາງການຕະຫລາດ
(Performance Evaluation) ໃຫ້ບັນລຸຈຸດມຸ້ງໝາຍ
ຈະເຫັນວ່າຄວາມຫມາຍຂອງການບໍລິຫານກາລົດລາດເປັນການນຳກະບວນການບໍລິຫານ 3 ຂັ້ນຕອນມາໃຊ້ກັບກາລົດລາດນັ້ນເອງ
ຂັ້ນຕອນໃນການບໍລິຫານກາລົດລາດກໍຈະໃຊ້ຫລັກເກນດຽວກັບຂັ້ນຕອນໃນການບໍລິຫານທົ່ວ ໄປ ຊຶ່ງປະກອບດ້ວຍ ຂັ້ນທີ່ 1 ການວາງແຜນການຕະຫລາດ ຂັ້ນທີ່ 2 ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ ແລະຂັ້ນທີ່ 3 ການປະເມີນຜົນການ-ເຮັດ-ວຽກງານທາງການຕະຫລາດ
ຂັ້ນຕອນໃນການບໍລິຫານກາລົດລາດກໍຈະໃຊ້ຫລັກເກນດຽວກັບຂັ້ນຕອນໃນການບໍລິຫານທົ່ວ ໄປ ຊຶ່ງປະກອບດ້ວຍ ຂັ້ນທີ່ 1 ການວາງແຜນການຕະຫລາດ ຂັ້ນທີ່ 2 ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ ແລະຂັ້ນທີ່ 3 ການປະເມີນຜົນການ-ເຮັດ-ວຽກງານທາງການຕະຫລາດ
2. ການວາງແຜນການຕະຫລາດ
ກະບວນການວາງແຜນການຕະຫລາດ
(Marketing Planning Process) "ປະກອບດ້ວຍຂັ້ນຕອນ ຄື (1) ວິເຄາະສະຖານນະການ (2) ການພິຈາລະນາວັດຖຸປະສົງທາງການຕະຫລາດ
(3) ການເລືອກົດລາດເປົ້າໝາຍແລະວັດຂະໜາດຄວາມຕ້ອງການຊື້ຂອງຕະຫລາດ
(4) ການອອກແບບສ່ວນປະສົມທາງການຕະຫລາດ
ແລະ (5) ການຈັດຕຽມແຜນກາລົດລາດສຳລັບປີ"
ການວິເຄາະສະຖານນະການ
(Situation Analysis) ໝາຍເຖິງ
ການສຳລວດໂປແກມກາລົດລາດໃນປະຈຸບັນຂອງບໍລິສັດເພື່ອພິຈາລະນາວ່າໂປແກມກາລົດລາດໃນ
ອະນາຄົດຄວນຈະເປັນຢ່າງໃດ ລວມທັງຕ້ອງວິເຄາະສິ່ງແວດລ້ອມພາຍໃນ
(ສ່ວນປະສົມທາງການຕະຫລາດ ຫລືປັດໄຈທາງການຕະຫລາດ ແລະສິ່ງແວດລ້ອມພາຍໃນອື່ນນອກເໜືອຈາກປັດໄຈທາງການຕະຫລາດ)
ແລະສິ່ງແວດລ້ອມພາຍນອກ (ສິ່ງແວດລ້ອມຈຸນພາກແລະສິ່ງແວດລ້ອມມະຫະພາກ)
ທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ໂປແກມການຕະຫລາດ (ລາລະອຽດບົດທີ່ 2)
ການພິຈາລະນາວັດຖຸປະສົງທາງການຕະຫລາດ
(Determine the Marketing Objective) ເປັນການກຳນົດເປົ້າໝາຍທາງກາລົດລາດຊຶ່ງຕ້ອງເປັນຈິງ
ມີລັກສະນະສະເພາະເຈາະຈົ່ງແລະວັດໄດ້
ຕົວຢ່າງວັດຖຸປະສົງທາງກາລົດລາດຂອງບໍລິສັດຂາຍນ້ຳຢາປັບຜ້ານຸ່ມ
ປະກອບດ້ວຍ ຕ້ອງການລາຍໄດ້ຈາກການຂາຍ 9 ລ້ານບາດ
ຍອດຂາຍເພີ່ມຂຶ້ນຈາກປີທີ່ຜ່ານມາ 10% ປະລິມານການຂາຍ 70, 000 ຫນ່ວຍ ຄິດເປັນສ່ວນຄໍງົດລາດ 5% ສາມາດຂະຫຍາຍການຮັບຮູ້ຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກໃນຕາຍີ່ຫໍ້ຈາກ 15% ເພີ່ມເປັນ 30% ສາມາດຂະຫຍາຍຈຳນວນລ້ານຄ້າປີກເປັນ 10%ແລະ ອື່ນ ໆ
ການເລືອກົດລາດເປົ້າໝາຍແລະວັດຄວາມຕ້ອງການຊື້ຂອງຕະຫລາດ
(Select and Measure Target Market) ເປັນການວິເຄາະຕະຫລາດໃນປະຈຸບັນ
ເພື່ອຫາໂອກາດໃນຕະຫລາດທີ່ຄາດຫວັງ (Potential
Market) ແລ້ວເລືອກົດລາດທີ່ທຸລະກິດມີຄວາມສາມາດທີ່ຈະຕອບສະຫນອງຄວາມພໍໃຈໃນຕະຫລາດນັ້ນໄດ້
ການອອກແບບສ່ວນປະສົມທາງກາລົດລາດແລະຍຸດທະວິທິການຕະຫລາດ
(Marketing Mix Strategies and Tactics Design) ເປັນງານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບສ່ວນປະສົມການຕະຫລາດ
(4'Ps) ເພື່ອໃຫ້ບັນລຸວັດຖຸປະສົງທີ່ກຳນົດໄວ້
ກ່າວຄື ສາມານຖົດນອງຄວາມຕ້ອງການຂໍງົດລາດເປົ້າໝາຍໃຫ້ພຶງພໍໃຈແລະສາມາດບັນລຸຈຸດມຸ້ງໝາຍ
ຂອງຕະຫລາດ ໂດຍມີຈຸດເລີ່ມຕົ້ນທີ່ການກຳນົດແລະວິເຄາະຕະຫລາດເປົ້າໝາຍ (Target Market) ແລ້ວຈຶ່ງພັດທະນາໂປແກມທາງກາລົດລາດແລະສ່ວນປະສົມກາລົດລາດເພື່ອສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງ
ຕະຫລາດເປົ້າໝາຍນັ້ນ
ໂດຍມີວັດຖຸປະສົງທາງກາລົດລາດຄືຄວາມພຶງພໍໃຈຂອງລູກຄ້າ
ການວາງແຜນກາລົດລາດສຳລັບປີ
(Annual Marketing Plan) ເປັນແຜນລວມກິດຈະກຳກາລົດລາດຂອງທັງປີສຳລັບທຸລະກິດ
ຫລືຜະລິດຕະພັນໜຶ່ງຢ່າງ ໃນແຜນປະກອບດ້ວຍ (1) ການກຳນົດວັດຖຸປະສົງ (2) ການກຳຫົນດົດລາດເປົ້າໝາຍ (3) ກົນຍຸດທ໌ແລະຍຸດທະວິທິການຕະຫລາດ
(4) ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບງົບປະມານທີ່ໃຊ້ສຳລັບກິດຈະກຳການຕະຫລາດ
3. ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ
ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ
(Marketing Implementation) ເປັນຂັ້ນຕອນທີ່ສອງໃນການບໍລິຫານກາລົດລາດມີກິດຈະກຳທີ່ສຳຄັນ
3 ປະການຄື (1) ການຈັດອົງຄ໌ກອນທາງການຕະຫລາດ (2)
ການຈັດບຸກຄົນເຂົ້າເຮັດວຽກໃນອົງຄ໌ກອນນັ້ນ
ແລະ (3) ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ
ໂດຍມີລາຍລະອຽດດັ່ງນີ້
3.1 ການຈັດອົງຄ໌ກອນທາງການຕະຫລາດ
ການຈັດອົງຄ໌ກອນທາງການຕະຫລາດ
(Marketing Organization) ໝາຍເຖິງ
ການກຳນົດພາລະຫນ້າທີ່ແລະໂຄງສ້າງທາງກາລົດລາດຂອງອົງຄ໌ກອນ
ໂດຍຖືເກນການຕະຫລາດ ເປັນວິທີການການຈັດອົງຄ໌ກົດລາດທີ່ໃຊ້ກັນແພ່ຫລາຍຫລາຍ
ຕຳແໜ່ງທີ່ສູງສຸດດ້ານການຕະຫລາດ ຄືຮອງປະທານດ້ານການຕະຫລາດ
ແລະກຳນົດຫນ້າທີ່ໃຫ້ກັບຜູ້ຈັດການຝ່າຍຕ່າງ ໆ ຕາມຫນ້າທີ່ ປະກອບດ້ວຍ
ຜູ້ຈັດການຝ່າຍໂຄດນາ ຜູ້ຈັດການຝ່າຍສົ່ງເສີມການຂາຍ
ຜູ້ຈັດການຝ່າຍວິໄຈການຕະຫລາດ ຜູ້ຈັດການຝ່າຍການຂາຍ
ຜູ້ຈັດການຝ່າຍກະຈາຍຕົວສິນຄ້າ ຜູ້ຈັດການຝ່າຍກິດຈະກຳກາລົດລາດອື່ນ ໆ ຜູ້ຈັດການແຕ່ລະຝ່າຍຈະຄວບຄຸມງານແຕ່ລະຝ່າຍ
ເຊັ່ນ ຜູ້ຈັດການຝ່າຍການຂາຍຈະຄວບຄຸມແຕ່ລະຫນ່ວຍງານການຂາຍພາຄົດນາມ
ເປັນຕົ້ນ
ການຈັດອົງຄ໌ກົດລາດຕາມພູມສາດ
(Geographical Organization) ເປັນການກຳນົດພາລະຫນ້າທີ່ແລະໂຄງສ້າງຂອງອົງຄ໌ກອນກາລົດລາດຕາມອານາເຂດທາງ
ພູມສາດ ຕຳແໜ່ງສູງສຸດຄື ຜູ້ບໍລິຫານກາລົດລາດລະດັບສູງ
ຈະຄວບຄຸມຜູ້ຈັດການຝ່າຍຕ່າງ ໆ
ຊຶ່ງມີການແບ່ງອງຄ໌ກອນກາລົດລາດຕາມຫນ້າທີ່ກ່ອນ
ໃນສ່ວນທີ່ເປັນຝ່າຍການຂາຍທົ່ວໄປ ຈະແຍກງານຄວາມຮັບຜິດຊອບຕາມເຂດພູມສາດ
ຕົວຢ່າງເຊັ່ນ ຜູ້ຈັດການພາກເໜືອ ຜູ້ຈັດການພາກໃຕ້ ຜູ້ຈັດການພາກຕະເວັນອອກ
ຜູ້ຈັດການພາກຕະເວັນຕົກ ຜູ້ຈັດການພາກຕະເວັນອອກສຽງເໜືອ
ຜູ້ຈັດການພາກກໍຈະຄວບຄຸມເບິ່ງແລບນັກງານຂາຍປະຈຳພາກຂອງຕົນ
ການຈັດອົງຄ໌ກອນກາລົດລາດຕາມຜະລິດຕະພັນຫລືຕາຍີ່ຫໍ້
(Product or Brand Organization) ເປັນການກຳນົດພາລະຫນ້າທີ່ແລະໂຄງສ້າງຂອງອົງຄ໌ກອນການຕະຫລາດ
ໂດຍແຍກປະເພດຕາມລັກສະນະຜະລິດຕະພັນຫລືຕາຍີ່ຫໍ້
ຖືວ່າມີການຈັດໂຄງສ້າງອົງຄ໌ກອນຕາມຜະລິດຕະພັນ ກ່າວຄື
ຜູ້ຈັດການຝ່າຍຜະລິດຕະພັນ ກ ຂ ຄ ຢູ່ພາຍໃຕ້ຜູ້ຈັດການຝ່າຍຂາຍທົ່ວໄປ
ຫລືແຍກເປັນຜູ້ຈັດການຝ່າຍຜະລິດຕະພັນຂຶ້ນກົງຕໍ່ຜູ້ບໍລິຫານກາລົດລາດລະດັບສູງກໍໄດ້
ທ ການຈັດອົງຄ໌ກອນກາລົດລາດຕາມປະເພດລູກຄ້າ (Customer Organization) ເປັນການກຳນົດພາລະຫນ້າທີ່ແລະໂຄງສ້າງຂອງອົງຄ໌ກອນການຕະຫລາດ ໂດຍແຍກຕາມກຸ່ມລູກຄ້າທີ່ແຕກຕ່າງກັນ ຕົວຢ່າງຜູ້ຈັດການຝ່າຍຂາຍທົ່ວໄປສຳລັບລົດກະບະຈະແຍກພາລະຄວາມຮັບຜິດຊອບຕາມ ປະເພດລູກຄ້າ ເຊັ່ນ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບຜູ້ບະຫລິໂພກ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບກຸ່ມກະເສດກອນ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບກຸ່ມທຸລະກິດ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບກຸ່ມຂ້າລາດການ ເປັນຕົ້ນ
ທ ການຈັດອົງຄ໌ກອນກາລົດລາດຕາມປະເພດລູກຄ້າ (Customer Organization) ເປັນການກຳນົດພາລະຫນ້າທີ່ແລະໂຄງສ້າງຂອງອົງຄ໌ກອນການຕະຫລາດ ໂດຍແຍກຕາມກຸ່ມລູກຄ້າທີ່ແຕກຕ່າງກັນ ຕົວຢ່າງຜູ້ຈັດການຝ່າຍຂາຍທົ່ວໄປສຳລັບລົດກະບະຈະແຍກພາລະຄວາມຮັບຜິດຊອບຕາມ ປະເພດລູກຄ້າ ເຊັ່ນ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບຜູ້ບະຫລິໂພກ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບກຸ່ມກະເສດກອນ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບກຸ່ມທຸລະກິດ ຜູ້ຈັດການຂາຍສຳລັບກຸ່ມຂ້າລາດການ ເປັນຕົ້ນ
ການຈັດໂຄງສ້າງກາລົດລາດໂດຍອາໄສຫລັກເກນຫລາຍວິທີຮ່ວມກັນ
(Combination Organization Bases)
ມັກຈະໃຊ້ໃນທຸລະກິດຂະໜາດກາງແລະໃຫຍ່
ໂຄງສ້າງຂອງອົງຄ໌ກອນກາລົດລາດຊຶ່ງແຍກຕາມຫນ້າທີ່ຮ່ວມກັບຜະລິດຕະພັນ
ເປັນຕົ້ນ
3.2 ການຈັດຫາບຸກຄົນເຂົ້າເຮັດງານ
ການຈັດຫາບຸກຄົນເຂົ້າເຮັດວຽກ
(Staff) ປະກອບດ້ວຍ ການສັນຫາ (Recruitment)
ແລະຄັດເລືອກບຸກຄົນເຂົ້າເຮັດວຽກ
(Seiect) ໃນອົງຄ໌ກອນ
ໃນກະບວນການຄັດເລືອກບຸກຄົນເປັນສິ່ງສຳຄັນຫລາຍໂດຍສະເພາະຫນ່ວຍງານຂາຍເພາະຫນ່ວຍນີ້
ເປັນຫນ່ວຍທີ່ສ້າງລາຍໄດ້ແລະກຳໄລ
ໂດຍເຫດນີ້ຈຶ່ງເປັນສິ່ງສຳຄັນທີ່ຈະຕ້ອງມີໂປແກມການຄັດເລືອກຫນ່ວຍງານຂາຍທີ່ດີ
ເນື່ອງຈາກ
- ພະນັກງານທີ່ດີຍາກທີ່ຈະສັນຫາແລະເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມລຳບາກໃນການຄັດເລືອກດ້ວຍ
- ການທີ່ໄດ້ພະນັກງານທີ່ບໍ່ມີຄຸນນະພາບເມື່ອເລື່ອນຕຳແໜ່ງເປັນຜູ້ຈັດການກໍຈະກາຍເປັນຜູ້ຈັດການບໍ່ມີຄຸນນະພາບ
- ການຄັດເລືອກທີ່ດີຈະເຮັດໃຫ້ງານການບໍລິຫານງ່າຍຂຶ້ນ ພະນັກງານທີ່ໄດ້ຮັບການຄັດເລືອກທີ່ດີຈະງ່າຍຕໍ່ການຝຶກອົບຮົມ ຄວບຄຸມແລະຈູງໃຈ
- ການຄັດເລືອກທີ່ດີ ໂດຍທົ່ວໄປຈະລຸດອັດຕາການອອກຈາກງານແລະລຸດຕົ້ນທຸນໃນການສັນຫາ ການຄັດເລືອກ ແລະຝຶກອົບຮົມດ້ວຍ ແລະ
- ພະນັກງານຂາຍທີ່ໄດ້ຮັບການຝຶກອົບຮົມທີ່ດີຈະສາມາດເຮັດວຽກໃຫ້ບັນລຸວັດຖຸປະສົງໄດ້
3.3 ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ
ການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ
(Marketing Operating) ໃນຂັ້ນນີ້ຈະກ່ຽວຂ້ອງກັບການສັ່ງການແລະການປະຕິບັດການທາງກາລົດລາດຕາມໂປແກມ
ທີ່ວາງໄວ້ ງານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໃນຂັ້ນນີ້ຈະປະກອບດ້ວຍ ການມອບໝາຍງານ
ການປະສານງານ ການຈູງໃຈແລະຕິດຕໍ່ສື່ສານ ດັ່ງນີ້
ການມອບໝາຍງານ
(Delegation) ໃນ
ຂັ້ນນີ້ຜູ້ບໍລິຫານຈະມອບໝາຍຫນ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບໃຫ້ຜູ້ໃຕ້ບັງຄັບບັນຊາ
ຄວາມສາມາດຂອງຜູ້ບໍລິຫານອາດຈະວັດຈາຄວາມສາມາດຂອງຕົວພວກເຂົາ
ຫລືວັດຈາກຄວາມສາມາດໃນການມອບໝາຍງານກໍໄດ້
ການປະສານງານ
(Coordination) ໝາຍເຖິງການຈັດໃຫ້ກຸ່ມບຸກຄົນລະຫວ່າງຝ່າຍຕ່າງ ໆ
ສາມາດເຮັດວຽກຮ່ວມກັນໄດ້ໂດຍບັນລຸວັດຖຸປະສົງທີ່ກຳນົດໄວ້
ການຈູງໃຈ (Motivation) ໝາຍເຖິງການເກືອບນຳ
ຫລືໂນ້ມນ້າວຄົນໃຫ້ມີທັດນົກຕິແລະພຶດຕິກຳໄປໃນທາງທີ່ຜູ້ຈູງໃຈຕ້ອງການ
ການທີ່ຈະຈູງໃຈພະນັກງານໄດ້ສຳເລັດນັ້ນຕ້ອງຂຶ້ນຢູ່ກັບເທກນິກຂອງຜູ້ບໍລິຫານທີ່ຈະ
ປ່ຽນພຶດຕິກຳໄປໃນທາງທີ່ຜູ້ຈູງໃຈຂໍງົບນັກງານໃຫ້ເປັນໄປໃນທິດທາງຂອງອົງຄ໌ກອນ
ການຕິດຕໍ່ສື່ສານ
(Communication) ໝາຍເຖິງ
"ການຖ່າຍທອດຂ່າວສານຈາກຜູ້ສົ່ງໄປຍັງຜູ້ຮັບ
ໂດຍທີ່ຜູ້ສົ່ງຂ່າວສານແລະຜູ້ຮັບຂ່າວສານຕ່າງກໍມີຄວາມເຂົ້າໃຈໃນຂ່າວສານນັ້ນ"
ການຕິດຕໍ່ສື່ສານເປັນສິ່ງສຳຄັນຫລາຍສຳລັບການປະຕິບັດການທາງການຕະຫລາດ
ເພາະເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມເຂົ້າໃຈກົງກັນ
No comments:
Post a Comment