Sunday, September 2, 2012

ການ​ບໍລິຫານ​ການ​ຕະ​ຫລາດ


ການ​ບໍລິຫານ​ການ​ຕະ​ຫລາດ

ໃນ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ນັ້ນ​ໃຊ້​ຫລັກ​ເກນ​ເໝືອນ ກັບ​ການ​ບໍລິຫານ​ທົ່ວ​ໄປ ຊຶ່ງ​ປະກອບ​ດ້ວຍ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Planing) ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Implementation) ແລະ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Performance Evaluation)

1. ຂັ້ນ​ຕອນ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ການ​ຕະ​ຫລາ

ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ບໍລິຫານ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ຈະ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ຄຳ 2 ຄຳ ຄື ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing) ກັບ​ການ​ຈັດການ​ຫລື​ການ​ບໍລິຫານ (Management ຫລື Administration) ກາ​ລົດ​ລາດ​ໄດ້​ໃຫ້​ຄວາມຫມາຍ​ໄວ້​ແລ້ວ​ໃນ​ບົດ​ທີ່ 1 ສ່ວນ​ຄຳ​ວ່າ ການ​ຈັດການ ຫລື ການ​ບໍລິຫານ ກົງ​ກັບ​ພາສາ​ອັງ​ກະ​ຫລົດ​ວ່າ Management ມີ​ຄວາມຫມາຍ​ຄ້າຍ​ກັບ​ຄຳ​ວ່າ Administration ຊຶ່ງ​ໝາຍ​ເຖິງ "ກະ​ບວນ​ການ​ວາງ​ແຜນ (Planning) ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ແຜນ (Implementing) ແລະ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ (Controlling) ຕາມ​ລຳ​ດັບ ຊຶ່ງ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ສາມາດ​ອະທິບາຍ​ໄດ້​ດັ່ງ​ນີ້


ການ​ວາງ​ແຜນ (Planning) ປະກອບ​ດ້ວຍ​ການ​ກຳນົດ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ (Goals) ຫລື​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ (Objectives) ການ​ເລືອກ​ກົນ​ຍຸດທ໌ (Strategies) ແລະ​ຍຸດທ໌​ວິທີ (Tactics) ເພື່ອ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ ໂດຍ​ມີ​ລາຍ​ລະອຽດ​ດັ່ງ​ນີ້
  • ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ແລະ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ (Objectives and Goals) ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ (Objectives) ຄື​ຄວາມ​ມຸ້ງ​ໝາຍ​ທີ່​ໄດ້​ຈຳ​ແນ​ກາຍ​ລະອຽດ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ໄວ້ ເຊັ່ນ​ຕ້ອງ​ການ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕະ​ຫລາດ 25% ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ (Goals) ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທີ່​ກະ​ຊັບ​ກວ່າ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ ຫລື​ອາດ​ກ່າວ​ໄດ້​ວ່າ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ​ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຮອງ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຫລັກ ແຕ່​ຢ່າງໃດ​ກໍ​ຕາມ​ທັງ​ສອງ​ຄຳ​ນີ້​ມີ​ຄວາມ​ຄ້າຍ​ຄຶງ​ກັນ​ກ່າວ​ຄື "ເປັນ​ສິ່ງ​ທີ່​ຕ້ອງ​ການ​ໄດ້ຮັບ​ຫລື​ຄາດ​ໝາຍ​ເອົາ​ໄວ້​ໃນ​ອະນາຄົດ" ແລະ​ສອງ​ຄຳ​ນີ້​ສາມາດ​ໃຊ້​ແທນ​ກັນ​ໄດ້
  • ກົນ​ຍຸດທ໌ (Strategies) ໝາຍ​ເຖິງ "ແຜນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ທີ່​ອົງຄ໌​ກອນ​ກຳນົດ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ" ຖ້າ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ກຳນົດ​ໄວ້​ວ່າ​ປີ​ໜ້າ​ຕ້ອງ​ການ​ຍອດ​ຂາຍ​ເພີ່ມ​ເປັນ 10% ຈາກ​ປີ​ທີ່​ຜ່ານມາ ກົນ​ຍຸດທ໌​ນີ້​ອາດ​ເປັນ​ການ​ເພີ່ມ​ຄວາມ​ພະຍາຍາມ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ໂດຍ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ໃນ​ຮູບ ໂຄດ​ນາ​ແລະ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຂາຍ
  • ຍຸດທະວິທິ (Tactics) "ເປັນ​ວິທີ​ການ​ນຳ​ເອົາ​ລາຍ​ລະອຽດ​ຂອງ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ມາ​ປະຕິບັດ" ຍຸດທະວິທິ​ຈະ​ສະແດງ​ລາຍ​ລະອຽດ​ແລະ​ມີ​ລັກສະນະ​ສະເພາະ​ເຈາະ​ຈົ່ງ​ຍິ່ງ​ກວ່າ​ກົນ​ຍຸດທ໌ ແລະ​ໃຊ້​ຍຸດທະວິທິ​ພາຍ​ໃນ​ຊ່ວງ​ເວລາ​ສັ້ນ​ກວ່າ​ກົນ​ຍຸດທ໌
  • ໂປ​ແກມ (Program) ໝາຍ​ເຖິງ​ແຜນ​ງານ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສົມບູນ ເປັນ​ແຜນ​ທີ່​ລວມ​ນະໂຍບາຍ​ກົນ​ຍຸດທ໌ ວິທີ​ການ​ປະຕິບັດ ມາດຕະຖານ ງົບ​ປະ​ມານ​ແລະ​ສ່ວນ​ປະກອບ​ອື່ນ ໆ ເຂົ້າ​ນຳກັນ ເພື່ອ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ ໃນ​ແຕ່​ລະ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຈະ​ຕ້ອງ​ກຳນົດ​ວ່າ ຈະ​ເຮັດ-ຫຍັງ ຈະ​ເຮັດ​ເມື່ອ​ໃດ ຈະ​ເຮັດ​ໂດຍ​ໃຜ ຈະ​ເຮັດ​ຢ່າງໃດ ແລະ​ສິ້ນ​ເປືອງ​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ເທົ່າ​ໃດ
  • ນະໂຍບາຍ (Policy) ໝາຍ​ເຖິງ "ຫລັກ​ການ​ທີ່​ກຳນົດ​ຂອບ​ເຂດ​ຢ່າງ​ກວ້າງ ໆ ເພື່ອ​ເປັນ​ແນວ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ" ນະໂຍບາຍ​ຈຶ່ງ​ເຫມືອນ​ເປັນ​ແນວ​ທາງ​ໃນ​ການ​ກະທຳ​ຫລື​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ ນະໂຍບາຍ​ຈະ​ເປັນ​ທີ່​ຍອມ​ຮັບ​ສຳລັບ​ທຸກ​ລະ​ດັບ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ​ໜຶ່ງ ຕັ້ງ​ແຕ່​ປະ​ທານ​ຈົນ​ຖຶ​ງົບ​ນັກ​ງານ ນະໂຍບາຍ​ຈະ​ເປັນ​ທີ່​ຍອມ​ຮັບ​ຈາກ​ທຸກ​ຝ່າຍ ບໍ່​ວ່າ​ຈະ​ເປັນ​ຝ່າຍ​ການ​ຜະລິດ ການ​ເງີນ ກາ​ລົດ​ລາດ​ແລະ​ການ​ບຸ​ຄາ​ກອນ ຊຶ່ງ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ ໆ ຈະ​ໃຊ້​ເປັນ​ແນວ​ທາງ​ຢ່າງ​ກວ້າງ ໆ ໃນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ໃຫ້​ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ນະໂຍບາຍ​ນີ້


ການ​ປະຕິບັດການ (Implementing) ປະກອບ​ດ້ວຍ​ການ​ກຳນົດ​ຮູບ​ແບບ​ໂຄງ​ສ້າງ​ອົງຄ໌​ກອນ (Organizing) ການ​ຈັດ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ເຮັດວຽກ (Staffing) ແລະ​ການ​ປະຕິບັດການ​ຕາມ​ແຜນ (Operating)


ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ (Performance Evaluation) ເປັນ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ທີ່​ປະ​ສານ​ງານ​ໃນ​ກະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ ກ່າວ​ຄື ປຽບທຽບ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ກັບ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ຈຶ່ງ​ເປັນ​ຕົວ​ເຊື່ອມ​ລະຫວ່າງ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃນ​ອະ​ດີດ​ແລະ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃນ ອະນາຄົດ


ການ​ບໍລິຫານ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Management) ໝາຍ​ເຖິງ​ກະ​ບວນ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Planning) ການ​ປະຕິບັດການ​ຕາມ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Implementation) ແລະ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Performance Evaluation) ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ ຈະ​ເຫັນ​ວ່າ​ຄວາມຫມາຍ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ເປັນ​ການ​ນຳ​ກະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ 3 ຂັ້ນ​ຕອນ​ມາ​ໃຊ້​ກັບ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ນັ້ນ​ເອງ

ຂັ້ນ​ຕອນ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ກໍ​ຈະ​ໃຊ້​ຫລັກ​ເກນ​ດຽວ​ກັບ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ທົ່ວ ໄປ ຊຶ່ງ​ປະກອບ​ດ້ວຍ ຂັ້ນ​ທີ່ 1 ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ຂັ້ນ​ທີ່ 2 ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ແລະ​ຂັ້ນ​ທີ່ 3 ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ

2. ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາ

ກະ​ບວນ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Planning Process) "ປະກອບ​ດ້ວຍ​ຂັ້ນ​ຕອນ ຄື (1) ວິ​ເຄາະ​ສະຖານນະການ (2) ການ​ພິຈາລະນາ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (3) ການ​ເລືອ​ກົດ​ລາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ແລະ​ວັດ​ຂະໜາດ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຊື້​ຂອງ​ຕະ​ຫລາດ (4) ການ​ອອກ​ແບບ​ສ່ວນ​ປະ​ສົມ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ແລະ (5) ການ​ຈັດ​ຕຽມ​ແຜນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ສຳລັບ​ປີ"


ການ​ວິ​ເຄາະ​ສະຖານນະການ (Situation Analysis) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ສຳ​ລວດ​ໂປ​ແກມ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ຂອງ​ບໍລິສັດ​ເພື່ອ​ພິຈາລະນາ​ວ່າ​ໂປ​ແກມ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ໃນ ອະນາຄົດ​ຄວນ​ຈະ​ເປັນ​ຢ່າງໃດ ລວມ​ທັງ​ຕ້ອງ​ວິ​ເຄາະ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍ​ໃນ (ສ່ວນ​ປະ​ສົມ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ຫລື​ປັດ​ໄຈ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ແລະ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍ​ໃນ​ອື່ນ​ນອກ​ເໜືອ​ຈາກ​ປັດ​ໄຈ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ) ແລະ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ (ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ຈຸນ​ພາກ​ແລະ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ມະ​ຫະ​ພາກ) ທີ່​ມີ​ອິດທິພົນ​ຕໍ່​ໂປ​ແກມ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (ລາ​ລະອຽດ​ບົດ​ທີ່ 2)


ການ​ພິຈາລະນາ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Determine the Marketing Objective) ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຊຶ່ງ​ຕ້ອງ​ເປັນ​ຈິງ ມີ​ລັກສະນະ​ສະເພາະ​ເຈາະ​ຈົ່ງ​ແລະ​ວັດ​ໄດ້ ຕົວ​ຢ່າງ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຂອງ​ບໍລິສັດ​ຂາຍ​ນ້ຳ​ຢາ​ປັບ​ຜ້າ​ນຸ່ມ ປະກອບ​ດ້ວຍ ຕ້ອງ​ການ​ລາຍ​ໄດ້​ຈາກ​ການ​ຂາຍ 9 ລ້ານ​ບາດ ຍອດ​ຂາຍ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ຈາກ​ປີ​ທີ່​ຜ່ານມາ 10% ປະລິມານ​ການ​ຂາຍ 70, 000 ຫນ່ວຍ ຄິດ​ເປັນ​ສ່ວນ​ຄໍ​ງົດ​ລາດ 5% ສາມາດ​ຂະຫຍາຍ​ການ​ຮັບ​ຮູ້​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ໃນ​ຕາ​ຍີ່​ຫໍ້​ຈາກ 15% ເພີ່ມ​ເປັນ 30% ສາມາດ​ຂະຫຍາຍ​ຈຳນວນ​ລ້ານ​ຄ້າ​ປີກ​ເປັນ 10%ແລະ ອື່ນ  


ການ​ເລືອ​ກົດ​ລາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ແລະ​ວັດ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຊື້​ຂອງ​ຕະ​ຫລາດ (Select and Measure Target Market) ເປັນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຕະ​ຫລາດ​ໃນ​ປະຈຸບັນ ເພື່ອ​ຫາ​ໂອ​ກາດ​ໃນ​ຕະ​ຫລາດ​ທີ່​ຄາດ​ຫວັງ (Potential Market) ແລ້ວ​ເລືອ​ກົດ​ລາດ​ທີ່​ທຸລະກິດ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ທີ່​ຈະ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ພໍ​ໃຈ​ໃນ​ຕະ​ຫລາດ​ນັ້ນ​ໄດ້


ການ​ອອກ​ແບບ​ສ່ວນ​ປະ​ສົມ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ແລະ​ຍຸດທະວິທິ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Mix Strategies and Tactics Design) ເປັນ​ງານ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ສ່ວນ​ປະ​ສົມ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (4'Ps) ເພື່ອ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້ ກ່າວ​ຄື ສາ​ມານ​ຖົດ​ນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂໍ​ງົດ​ລາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃຫ້​ພຶງ​ພໍ​ໃຈ​ແລະ​ສາມາດ​ບັນ​ລຸ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ ຂອງ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ​ມີ​ຈຸດ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ທີ່​ການ​ກຳນົດ​ແລະ​ວິ​ເຄາະ​ຕະ​ຫລາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ (Target Market) ແລ້ວ​ຈຶ່ງ​ພັດທະນາ​ໂປ​ແກມ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ແລະ​ສ່ວນ​ປະ​ສົມ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ເພື່ອ​ສະ​ໜອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ ຕະ​ຫລາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ນັ້ນ ໂດຍ​ມີ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຄື​ຄວາມ​ພຶງ​ພໍ​ໃຈ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ


ການ​ວາງ​ແຜນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ສຳລັບ​ປີ (Annual Marketing Plan) ເປັນ​ແຜນ​ລວມ​ກິດຈະກຳ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຂອງ​ທັງ​ປີ​ສຳລັບ​ທຸລະກິດ ຫລື​ຜະລິດຕະພັນ​ໜຶ່ງ​ຢ່າງ ໃນ​ແຜນ​ປະກອບ​ດ້ວຍ (1) ການ​ກຳນົດ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ (2) ການ​ກຳ​ຫົນ​ດົດ​ລາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ (3) ກົນ​ຍຸດທ໌​ແລະ​ຍຸດທະວິທິ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (4) ຂໍ້​ມູນ​ກ່ຽວກັບ​ງົບ​ປະ​ມານ​ທີ່​ໃຊ້​ສຳລັບ​ກິດຈະກຳ​ການ​ຕະ​ຫລາດ

3. ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາ

ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Implementation) ເປັນ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ທີ່​ສອງ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ມີ​ກິດຈະກຳ​ທີ່​ສຳຄັນ 3 ປະ​ການ​ຄື (1) ການ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກອນ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (2) ການ​ຈັດ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ເຮັດວຽກ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ​ນັ້ນ ແລະ (3) ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ​ມີ​ລາຍ​ລະອຽດ​ດັ່ງ​ນີ້

3.1 ການ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກອນ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ

ການ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກອນ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Organization) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ກຳນົດ​ພາລະ​ຫນ້າທີ່​ແລະ​ໂຄງ​ສ້າງ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ ໂດຍ​ຖື​ເກນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ເປັນ​ວິທີ​ການ​ການ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກົດ​ລາດ​ທີ່​ໃຊ້​ກັນ​ແພ່​ຫລາຍ​ຫລາຍ ຕຳແໜ່ງ​ທີ່​ສູງ​ສຸດ​ດ້ານ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ຄື​ຮອງ​ປະ​ທານ​ດ້ານ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ແລະ​ກຳນົດ​ຫນ້າທີ່​ໃຫ້​ກັບ​ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ ໆ ຕາມ​ຫນ້າທີ່ ປະກອບ​ດ້ວຍ ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ໂຄດ​ນາ ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຂາຍ ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ວິ​ໄຈ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ການ​ຂາຍ ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ກະ​ຈາຍ​ຕົວ​ສິນ​ຄ້າ ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ກິດຈະກຳ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ອື່ນ ໆ ຜູ້​ຈັດການ​ແຕ່​ລະ​ຝ່າຍ​ຈະ​ຄວບ​ຄຸມ​ງານ​ແຕ່​ລະ​ຝ່າຍ ເຊັ່ນ ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ການ​ຂາຍ​ຈະ​ຄວບ​ຄຸມ​ແຕ່​ລະ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ການ​ຂາຍ​ພາ​ຄົດ​ນາມ ເປັນ​ຕົ້ນ


ການ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກົດ​ລາດ​ຕາມ​ພູມສາດ (Geographical Organization) ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ພາລະ​ຫນ້າທີ່​ແລະ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຕາມ​ອານາເຂດ​ທາງ ພູມສາດ ຕຳແໜ່ງ​ສູງ​ສຸດ​ຄື ຜູ້​ບໍລິຫານ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ລະ​ດັບ​ສູງ ຈະ​ຄວບ​ຄຸມ​ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ ໆ ຊຶ່ງ​ມີ​ການ​ແບ່​ງອງຄ໌​ກອນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຕາມ​ຫນ້າທີ່​ກ່ອນ ໃນ​ສ່ວນ​ທີ່​ເປັນ​ຝ່າຍ​ການ​ຂາຍ​ທົ່ວ​ໄປ ຈະ​ແຍກ​ງານ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຕາມ​ເຂດ​ພູມສາດ ຕົວ​ຢ່າງ​ເຊັ່ນ ຜູ້​ຈັດການ​ພາກ​ເໜືອ ຜູ້​ຈັດການ​ພາກ​ໃຕ້ ຜູ້​ຈັດການ​ພາກ​ຕະເວັນ​ອອກ ຜູ້​ຈັດການ​ພາກ​ຕະເວັນ​ຕົກ ຜູ້​ຈັດການ​ພາກ​ຕະເວັນ​ອອກ​ສຽງ​ເໜືອ ຜູ້​ຈັດການ​ພາກ​ກໍ​ຈະ​ຄວບ​ຄຸມ​ເບິ່ງ​ແລບ​ນັກ​ງານ​ຂາຍ​ປະຈຳ​ພາກ​ຂອງ​ຕົນ


ການ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກອນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຕາມ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫລື​ຕາ​ຍີ່​ຫໍ້ (Product or Brand Organization) ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ພາລະ​ຫນ້າທີ່​ແລະ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ​ແຍກ​ປະ​ເພດ​ຕາມ​ລັກສະນະ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫລື​ຕາ​ຍີ່​ຫໍ້ ຖື​ວ່າ​ມີ​ການ​ຈັດ​ໂຄງ​ສ້າງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ຕາມ​ຜະລິດຕະພັນ ກ່າວ​ຄື ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ຜະລິດຕະພັນ ກ ຂ ຄ ຢູ່​ພາຍໃຕ້​ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ຂາຍ​ທົ່ວ​ໄປ ຫລື​ແຍກ​ເປັນ​ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ຜະລິດຕະພັນ​ຂຶ້ນ​ກົງ​ຕໍ່​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ລະ​ດັບ​ສູງ​ກໍ​ໄດ້
ທ ການ​ຈັດ​ອົງຄ໌​ກອນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຕາມ​ປະ​ເພດ​ລູກ​ຄ້າ (Customer Organization) ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ພາລະ​ຫນ້າທີ່​ແລະ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ​ແຍກ​ຕາມ​ກຸ່ມ​ລູກ​ຄ້າ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ຕົວ​ຢ່າງ​ຜູ້​ຈັດການ​ຝ່າຍ​ຂາຍ​ທົ່ວ​ໄປ​ສຳລັບ​ລົດ​ກະ​ບະ​ຈະ​ແຍກ​ພາລະ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຕາມ ປະ​ເພດ​ລູກ​ຄ້າ ເຊັ່ນ ຜູ້​ຈັດການ​ຂາຍ​ສຳລັບ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ຜູ້​ຈັດການ​ຂາຍ​ສຳລັບ​ກຸ່ມ​ກະເສດ​ກອນ ຜູ້​ຈັດການ​ຂາຍ​ສຳລັບ​ກຸ່ມ​ທຸລະກິດ ຜູ້​ຈັດການ​ຂາຍ​ສຳລັບ​ກຸ່ມ​ຂ້າ​ລາດ​ການ ເປັນ​ຕົ້ນ


ການ​ຈັດ​ໂຄງ​ສ້າງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ໂດຍ​ອາໄສ​ຫລັກ​ເກນ​ຫລາຍ​ວິທີ​ຮ່ວມ​ກັນ (Combination Organization Bases) ມັກ​ຈະ​ໃຊ້​ໃນ​ທຸລະກິດ​ຂະໜາດ​ກາງ​ແລະ​ໃຫຍ່ ໂຄງ​ສ້າງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຊຶ່ງ​ແຍກ​ຕາມ​ຫນ້າທີ່​ຮ່ວມ​ກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ເປັນ​ຕົ້ນ

3.2 ການ​ຈັດ​ຫາ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ເຮັດ​ງານ

ການ​ຈັດ​ຫາ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ເຮັດວຽກ (Staff) ປະກອບ​ດ້ວຍ ການ​ສັນ​ຫາ (Recruitment) ແລະ​ຄັດ​ເລືອກ​ບຸກ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ເຮັດວຽກ (Seiect) ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ ໃນ​ກະ​ບວນ​ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ບຸກ​ຄົນ​ເປັນ​ສິ່ງ​ສຳຄັນ​ຫລາຍ​ໂດຍ​ສະເພາະ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ຂາຍ​ເພາະ​ຫນ່ວຍ​ນີ້ ເປັນ​ຫນ່ວຍ​ທີ່​ສ້າງ​ລາຍ​ໄດ້​ແລະ​ກຳ​ໄລ ໂດຍ​ເຫດ​ນີ້​ຈຶ່ງ​ເປັນ​ສິ່ງ​ສຳຄັນ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ໂປ​ແກມ​ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ຂາຍ​ທີ່​ດີ ເນື່ອງ​ຈາກ
    • ພະ​ນັກ​ງານ​ທີ່​ດີ​ຍາກ​ທີ່​ຈະ​ສັນ​ຫາ​ແລະ​ເຮັດໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ລຳ​ບາກ​ໃນ​ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ດ້ວຍ
    • ການ​ທີ່​ໄດ້​ພະ​ນັກ​ງານ​ທີ່​ບໍ່​ມີ​ຄຸນນະພາບ​ເມື່ອ​ເລື່ອນ​ຕຳແໜ່ງ​ເປັນ​ຜູ້​ຈັດການ​ກໍ​ຈະ​ກາຍ​ເປັນ​ຜູ້​ຈັດການ​ບໍ່​ມີ​ຄຸນນະພາບ
    • ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ທີ່​ດີ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ງານ​ການ​ບໍລິຫານ​ງ່າຍ​ຂຶ້ນ ພະ​ນັກ​ງານ​ທີ່​ໄດ້ຮັບ​ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ທີ່​ດີ​ຈະ​ງ່າຍ​ຕໍ່​ການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ ຄວບ​ຄຸມ​ແລະ​ຈູງ​ໃຈ
    • ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ທີ່​ດີ ໂດຍ​ທົ່ວ​ໄປ​ຈະ​ລຸດ​ອັດຕາ​ການ​ອອກຈາກ​ງານ​ແລະ​ລຸດ​ຕົ້ນ​ທຸນ​ໃນ​ການ​ສັນ​ຫາ ການ​ຄັດ​ເລືອກ ແລະ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ດ້ວຍ ແລະ
    • ພະ​ນັກ​ງານ​ຂາຍ​ທີ່​ໄດ້ຮັບ​ການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ທີ່​ດີ​ຈະ​ສາມາດ​ເຮັດວຽກ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ໄດ້

3.3 ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ

ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (Marketing Operating) ໃນ​ຂັ້ນ​ນີ້​ຈະ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ການ​ສັ່ງ​ການ​ແລະ​ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ກາ​ລົດ​ລາດ​ຕາມ​ໂປ​ແກມ ທີ່​ວາງ​ໄວ້ ງານ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ໃນ​ຂັ້ນ​ນີ້​ຈະ​ປະກອບ​ດ້ວຍ ການ​ມອບ​ໝາຍ​ງານ ການ​ປະ​ສານ​ງານ ການ​ຈູງ​ໃຈ​ແລະ​ຕິດ​ຕໍ່​ສື່​ສານ ດັ່ງ​ນີ້


ການ​ມອບ​ໝາຍ​ງານ (Delegation) ໃນ ຂັ້ນ​ນີ້​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຈະ​ມອບ​ໝາຍ​ຫນ້າທີ່​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ໃຫ້​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ອາດຈະ​ວັດ​ຈາ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ຕົວ​ພວກເຂົາ ຫລື​ວັດ​ຈາກ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ມອບ​ໝາຍ​ງານ​ກໍ​ໄດ້


ການ​ປະ​ສານ​ງານ (Coordination) ໝາຍ​ເຖິງ​ການ​ຈັດ​ໃຫ້​ກຸ່ມ​ບຸກ​ຄົນ​ລະຫວ່າງ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ ໆ ສາມາດ​ເຮັດວຽກ​ຮ່ວມ​ກັນ​ໄດ້​ໂດຍ​ບັນ​ລຸ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້


ການ​ຈູງ​ໃຈ (Motivation) ໝາຍ​ເຖິງ​ການ​ເກືອບ​ນຳ ຫລື​ໂນ້ມ​ນ້າວ​ຄົນ​ໃຫ້​ມີ​ທັດ​ນົກ​ຕິ​ແລະ​ພຶດຕິກຳ​ໄປ​ໃນ​ທາງ​ທີ່​ຜູ້​ຈູງ​ໃຈ​ຕ້ອງ​ການ ການ​ທີ່​ຈະ​ຈູງ​ໃຈ​ພະ​ນັກ​ງານ​ໄດ້​ສຳ​ເລັດ​ນັ້ນ​ຕ້ອງ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ເທກ​ນິກ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ທີ່​ຈະ ປ່ຽນ​ພຶດຕິກຳ​ໄປ​ໃນ​ທາງ​ທີ່​ຜູ້​ຈູງ​ໃຈ​ຂໍ​ງົບ​ນັກ​ງານ​ໃຫ້ເປັນ​ໄປ​ໃນ​ທິດ​ທາງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ


ການ​ຕິດ​ຕໍ່​ສື່​ສານ (Communication) ໝາຍ​ເຖິງ "ການ​ຖ່າຍ​ທອດ​ຂ່າວ​ສານ​ຈາກ​ຜູ້​ສົ່ງ​ໄປ​ຍັງ​ຜູ້​ຮັບ ໂດຍ​ທີ່​ຜູ້​ສົ່ງ​ຂ່າວ​ສານ​ແລະ​ຜູ້​ຮັບ​ຂ່າວ​ສານ​ຕ່າງ​ກໍ​ມີ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ໃນ​ຂ່າວ​ສານ​ນັ້ນ" ການ​ຕິດ​ຕໍ່​ສື່​ສານ​ເປັນ​ສິ່ງ​ສຳຄັນ​ຫລາຍ​ສຳລັບ​ການ​ປະຕິບັດການ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ເພາະ​ເຮັດໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ກົງ​ກັນ

No comments:

Post a Comment