Sunday, September 2, 2012

. ລັກສະນະ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ມື​ອາ​ຊີບ


  I.        ລັກສະນະ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ມື​ອາ​ຊີບ
ເຈົ້າ​ລັກສະນະ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ມື​ອາ​ຊີບ​ນັ້ນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ປະກອບ​ດ້ວຍ​ຫລາກ​ຫລາຍ​ຄວາມ​ເປັນ​ຜູ້​ນຳ ຄວາມ​ເປັນ​ຜູ້​ຊ່ຽວ-ຊານ​ແລະ​ເຖິງ​ພ້ອມ​ດ້ວຍ​ເຈົ້າ​ລັກສະນະ​ດັ່ງ​ນີ້
                1. ມີ​ພູ​ມິ​ຮູ້  ຄື ມີ​ຄວາມ​ຮອບ​ຮູ້​ໃນ​ຫລັກ​ການ ແນວ​ຄິດ ທິດສະດີ  ແລະ​ວິທີ​ການ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຕ່າງ   ໄດ້​ແກ່
                         1.1  ມີ​ຄວາມ​ຮອບ​ຮູ້​ໃນ​ຫລັກ​ການ ແນວ​ຄິດ ທິດສະດີ  ແລະ​ວິທີ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຕາມ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຂອງ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ ການ​ບໍລິຫານ​ຄົນ ການ​ບໍລິຫານ​ເວລາ ການ​ບໍລິຫານ​ຄວາມ​ປ່ຽນ​ແປງ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຕົນເອງ ເພື່ອ​ໃຫ້​ສາມາດ​ວາງ​ລະບົບ ວາງ​ແຜນ​ແລະ​ບໍລິຫານ​ແຜນ​ງານ​ທີ່​ວາງ​ໄວ້​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ຕາມ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ແລະ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ຢ່າງ​ມີ​ຄຸນນະພາບ
                        1.2 ມີ​ຄວາມ​ຮອບ​ຮູ້​ໃນ​ຫລັກ​ການ ແນວ​ຄິດ ທິດສະດີ  ແລະ​ວິທີ​ການ​ໃນ​ການ​ປະ​ຍຸກຕ໌​ໃຊ້​ສື່ ນະ​ວັດ​ກຳ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ແລະ​ສານ​ສົນ​ເທດ​ຢ່າງ​ເໝາະ​ສົມ​ແລະ​ເກີດ​ຜົນ-ດີີ​ຕໍ່​ຜົນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ຂອງ​ໂຮງຮຽນ
                        1.3 ມີ​ຄວາມ​ຮອບ​ຮູ້​ດ້ານ​ວິ​ຊາ​ການ ຫລັກ​ສູດ ປັດຊະຍາ​ການສຶກສາ ຫລັກ​ຈິດ​ວິທະຍາ​ດ້ານ​ຕ່າງ ໆ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ວິທະຍາ​ການ​ໃໝ່​ ໆ ເພື່ອ​ໃຫ້​ສາມາດ​ວາງ​ແຜນ ດຳ​ເນີນ​ການ ນິ​ເທດ  ກຳ​ກັບ ຕິດ​ຕາມ ໃຫ້​ຄວາມ​ເບິ່ງ-ແຍງ​ຊ່ວຍ-ເຫລືອ​ຄູ​ແລະ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ໃນ​ໂຮງຮຽນ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜົນ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ອັນ​ເປັນ​ຫົວ​ໃຈ​ຫລັກ​ຂອງ​ໂຮງຮຽນ​ບັນ​ລຸ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ​ໄດ້​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ
                         1.4 ມີ​ທັກ​ສະ​ໃນ​ການ​ຄອງ​ຕົນ ຄອງ​ຄົນ ແລະ​ຄອງ​ງານ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຄວາມ​ຂັດ​ແຍ້ງ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ການ​ບໍລິຫານ​ການສຶກສາ​ເປັນ​ໄປ​ດ້ວຍ​ຄວາມ​ລາບ​ລື່ນ​ແລະ​ບັນ​ລຸ​ຜົນ​ຕາມ​ເກນ​ມາດຕະຖານ​ການສຶກສາ
                        1.5 ມີ​ພາ​ວະ​ຜູ້​ນຳ Leadership ຊຶ່ງ​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ອົງຄ໌​ປະກອບ​ຂອງ​ຄວາມ​ຮູ້​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ (Knowledge) ການ​ຮູ້​ຈັກ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ (decision making) ຮູ້​ຈັກ​ແລະ​ສາມາດ​ນຳ​ເອົາ​ວິທີ​ການ​ແລະ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ໃນ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ (problem solving) ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ໃນ​ຫນ້າທີ່​ໄດ້ ແລະ​ເປັນ​ບຸກ​ຄົນ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ທີ່​ກຳນົດ​ທິດ​ທາງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ແລະ​ເພື່ອນ​ຮ່ວມ​ງານ​ໄດ້​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ (lead direction) ສ້າງ​ພະລັງ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ເປັນ​ທີມ (team work) ແລະ​ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ຂອງ​ເພື່ອນ​ຮ່ວມ​ງານ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ເປັນ​ຜູ້​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຄິດ​ລິ​ເລີ່ມ​ສ້າງສັນ (Initiative) ເປັນ​ຕົ້ນ
                          1.6 ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ (Change Agent) ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ໃນ​ທ່າມ​ກາງ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ (Change management) ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ​ໃຫ້​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໄດ້​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ແລະ​ມີ​ກະ​ບວນ​ການ ໂດຍ​ຜ່ານ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ຂອງ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຫລື​ການສ້າງ​ໃຫ້​ເກີດ​ໃຫ້​ຄວາມ​ຮູ້ (Knowledge) ກັນ​ໃນ​ໝູ່​ຄະນະ ເພື່ອນ​ຮ່ວມ​ງານ ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ ເພື່ອ​ທີ່​ຈະ​ເຂົ້າໃຈ​ໃນ​ຜົນ​ປະໂຫຍດ (Benefits for all) ທີ່​ຈະ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ວ່າ​ເປັນ​ປະໂຫຍດ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ແກ່​ສ່ວນ​ລວມ​ຂອງ​ຄົນ​ໝູ່​ຫລາຍ​ແລະ​ອົງຄ໌​ກອນ ໂດຍ​ບໍ່​ມີ​ວາ​ລະ​ຊ່ອນ​ເລ້ນ (hidden agenda) ແຕ່​ປະ​ການ​ໃດ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເປັນ​ພະລັງ​ຂັບ​ເຄື່ອນ​ໄປ​ສູ່​ການສ້າງ​ການ​ຍອມ​ຮັບ (Buy in) ໃຫ້​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ໝູ່​ຄະນະ ງ່າຍ​ຕໍ່​ການ​ທີ່​ຈະ​ເຂົ້າ​ມາ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ (participation) ກໍ່​ເກີດ​ຄວາມ​ຮູ້ສຶກ​ແລະ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ທີ່​ຜູກ​ພັນ (commitment) ຕໍ່​ອົງຄ໌​ກອນ ແລະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ຄວາມ​ເປັນ​ວັດທະນະທຳ (Culture) ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ໃນ​ທີ່ສຸດ
                2. ມີ​ພູ​ມິ​ທຳ  ຄື ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ເທິງ​ພື້ນ​ຖານ​ຂອງ​ຫລັກ​ທຳ​ [າ] ​ພິ​ບານ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ໂດຍ​ອາໄສ​ຫລັກ​ຕ່າງ ໆ ດັ່ງ​ນີ້
                         2.1 ຫລັກ​ນິ​ຕິ​ທຳ (The Rule of Law)    ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ກົດຫມາຍ ກົດ ລະບຽບ ຂໍ້​ບັງຄັບ​ຕ່າງ ໆ ໂດຍ​ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ການ​ປົກຄອງ​ພາຍໃຕ້​ກົດຫມາຍ​ບໍ່-ແມ່ນ​ຕາມ​ອຳ​ເພີ​ໃຈ ຫລື​ອຳນາດ​ຂອງ ຕົວ​ບຸກ​ຄົນ ຈະ​ຕ້ອງ​ຄຳ​ນຶງ​ເຖິງ​ຄວາມ​ເປັນ​ທຳ ແລະ​ຄວາມຍຸດຕິທຳ ລວມ​ທັງ​ມີ​ຄວາມ​ລັດ​ກຸມ​ແລະ ວ່ອງໄວ​ດ້ວຍ
                        2.2 ຫລັກ​ເຈົ້າ​ທຳ (Morality) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ຢຶດ-ໝັ່ນ​ໃນ​ຄວາມ​ຖືກ​ຕ້ອງ ດີ​ງາມ ການ​ສົ່ງ​ເສີມ ໃຫ້​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ພັດທະນາ​ຕົນເອງ ໄປ​ພ້ອມ​ກັນ ເພື່ອ​ໃຫ້​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ມີ​ຄວາມ​ຊື່ສັດ ຈິງ​ໃຈ ຂະຫຍັນ ອົດ​ທົນ ມີ​ລະບຽບ ວິ​ໄນ ປະກອບ​ອາ​ຊີບ​ສຸ​ຈະລິດ ເປັນ​ນິ​ໄສ ປະຈຳ​ຊາດ
                       2.3 ຫລັກ​ຄວາມ​ໂປ່ງ​ໃສ (Accountability)  ຊຶ່ງ​ພໍ​ທຽບ​ໄດ້​ວ່າ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ ກົງກັນຂ້າມ ຫລື​ເກືອບ​ກົງກັນຂ້າມ ກັບ​ການ​ທຸດຈະລິດ ຄອລ໌​ລັບ​ຊັ່ນ ໂດຍ​ທີ່​ເລື່ອງ​ທຸດຈະລິດ ຄອລ໌​ລັບ​ຊັ່ນ ໃຫ້​ມີ ຄວາມຫມາຍ​ໃນ​ເຊີງ​ລົບ ແລະ​ຄວາມ​ໜ້າ​ສະ​ພຶງ​ຢ້ານ​ແຝງ​ຢູ່ ຄວາມ​ໂປ່ງ​ໃສ​ເປັນ​ຄຳ​ສັບ​ທີ່​ໃຫ້​ແງ່​ມຸມ​ໃນ​ເຊີງ​ບວກ ແລະ​ໃຫ້​ຄວາມ​ສົນ​ໃຈ​ໃນ​ເຊີງ​ສະຫງົບ​ສຸກ ປະຊາຊົນ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ຂໍ້​ມູນ​ຂ່າວ​ສານ ໄດ້​ສະ​ດວກ​ແລະ​ເຂົ້າໃຈ​ງ່າຍ ແລະ​ມີ​ກະ​ບວນ​ການ​ໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ກວດ​ສອບ​ຄວາມ​ຖືກ​ຕ້ອງ​ຢ່າງ​ຊັດເຈນ​ໃນ​ການ​ນີ້ ເພື່ອ​ເປັນ ສິ​ລິ​ມົງ​ຄົນ​ແກ່​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ທີ່​ປະຕິບັດ​ງານ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ໂປ່ງ​ໃສ ຂໍ​ອັນ​ເຊີນ​ພະ​ລາດ​ກະ​ແສ​ຮັບ​ສັ່ງ​ໃນ​ອົງຄ໌​ພະ​ບາດ​ສົມ​ເດັດ ພະ​ເຈົ້າ​ຢູ່​ຫົວ ພູ​ມິ​ພໍ​ດຸ​ລົຍ​ເດດ​ມະຫາ​ລາດ ທີ່​ໄດ້​ຊົງ​ມີ​ພະ​ລາດ​ກະ​ແສ​ຮັບ​ສັ່ງ ໄດ້​ແກ່ ຜູ້​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສຸ​ຈະລິດ ແລະ​ບໍລິສຸດ​ໃຈ ແມ່ນ​ຈະ​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້​ນ້ອຍ​ກໍ​ຍ່ອມ​ເຮັດ​ປະໂຫຍດ​ໃຫ້​ແກ່​ສ່ວນ​ລວມ​ໄດ້​ຫລາຍກວ່າ​ຜູ້​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້​ຫລາຍ ແຕ່​ບໍ່​ມີ​ຄວາມ​ສຸ​ຈະລິດ ບໍ່​ມີ​ຄວາມ​ບໍລິສຸດ​ໃຈ
                     2.4  ຫລັກ​ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ (Participation) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ໃຫ້​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ຫລື​ຜູ້​ມີ ສ່ວນ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ເຂົ້າ​ມາ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ທາງ​ການ ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ກ່ຽວກັບ​ການ​ວາງ​ແຜນ ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ການ​ຮ່ວມ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຕ່າງ ໆ ເຊັ່ນ ເປັນ​ຄະນະ​ກຳມະການ ຄະນະ​ອະ​ໜຸ​ກຳມະການ ແລະ​ຫລື ຄະນະ​ເຮັດວຽກ​ໂດຍ​ໃຫ້​ຂໍ້​ມູນ ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ ແນະ​ນຳ ປຶກ​ສາ ຮ່ວມ​ວາງ​ແຜນ​ແລະ​ຮ່ວມ​ປະຕິບັດ
                    2.5 ຫລັກ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ (Responsibility)    ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ຕະ​ໜັກ​ໃນ​ສິດ​ທິ​ແລະ​ຫນ້າທີ່ ຄວາມ​ສຳ​ນຶກ​ໃນ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຕໍ່​ສັງຄົມ ການ​ໃສ່​ໃຈ​ບັນຫາ​ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ ການ​ກະ​ຕື​ລື​ລົ້ນ​ໃນ​ການ​ແກ້​ບັນຫາ ແລະ​ເຄົາລົບ​ໃນ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ ລວມ​ທັງ​ຄວາມ​ກ້າ​ທີ່​ຈະ​ຍອມ​ຮັບ​ຜົນ-ດີີ​ແລະ​ຜົນ​ເສຍ​ຈາກ​ກະທຳ​ຂອງ​ຕົນເອງ
                   2.6 ຫລັກ​ຄວາມ​ຄຸ້ມ​ຄ່າ (Cost ​ effectiveness or Economy)  ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ແລະ​ໃຊ້​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ທີ່​ມີ​ຈຳ​ກັດ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເກີດ​ປະໂຫຍດ​ສູງ​ສຸດ​ແກ່​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ແລະ​ສ່ວນ​ລວມ ໂດຍ​ລົນ​ລົງຄ໌​ໃຫ້​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ມີ​ຄວາມ​ປະ​ຫຍັດ ໃຊ້​ວັດ​ດຸ​ອຸປະກອນ​ຢ່າງ​ຄຸ້ມ​ຄ່າ ແລະ​ປິ່ນປົວ​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ທຳມະຊາດ​ໃຫ້​ສົມບູນ​ຍັ່ງ​ຍືນ
             3. ພູ​ມິ​ຖານ ຄື ເປັນ​ຜູ້​ທີ່​ມີ​ພື້ນ ແລະ​ຖານ​ຫລື​ພູ​ມິ​ຫລັງ​ແຫ່ງ​ການ​ສະ​ສົມ​ໃນ​ການ​ຄິດ​ໃນ​ການສ້າງ​ຮູ້​ຈັກ​ການ​ມອງ​ທີ່​ກວ້າງ ເລິກ ເບິ່ງ-ເຫັນ​ເຫດ​ແຫ່ງ​ບັນຫາ​ຊຶ່ງ​ຈະ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໂດຍ​ການ​ສະຫລຸບ​ຈາກ​ປະສົບການ​ທີ່​ສ້າງ​ສົມ​ມາ​ນັ້ນ ເປັນ​ຄົນ​ຊ່າງ​ສັງເກດ​ແລະ​ມອງ​ຜົນ​ຂອງ​ການ​ເກີດ​ນັ້ນ​ຈາກ​ເຫດ ປະຈຸບັນ​ເຮົາ​ຮຽກວ່າ ມີ​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌ ຫລື​ບາງ​ທ່ານ​ຮຽກວ່າ ນິມິດ ຊຶ່ງ​ຫາກ​ບໍ່​ມີ​ການສ້າງ​ສົມ ຝຶກ​ຝົນ ການ​ຄິດ ການ​ມອງ ຈະ​ບໍ່​ສາມາດ​ເຫັນ​ສິ່ງ​ຕ່າງ ໆ ຮອບ​ດ້ານ ການ​ມອງ​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ ແລະ​ຮູ້​ວ່າ​ແຕ່​ລະ​ຢ່າງ​ໃນ​ທຳມະຊາດ​ນັ້ນ ມີ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ກັນ​ແລະ​ສຳພັນ​ກັນ​ຢ່າງໃດ ຖ້າ​ເກີດ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ ຈຸດ​ໃດ​ຈຸດ​ໜຶ່ງ​ຈະ​ກະທົບ​ຫລື​ມີ​ຜົນ​ຕໍ່​ສິ່ງ​ອື່ນ ໆ ຢ່າງໃດ ເຂົ້າໃຈ​ເຖິງ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ເຊັ່ນ ພາ​ວະ​ເສດຖະກິດ ການ​ເມືອງ ວ່າ​ມີ​ບົດ​ບາດ​ແລະ​ສຳພັນ​ຕໍ່​ອົງຄ໌​ກອນ​ເຊັ່ນ​ໃດ ຊຶ່ງ​ສິ່ງ​ທີ່​ສາມ​ນີ້​ເປັນ​ເຄື່ອງ​ມື​ສຳຄັນ​ທີ່​ຊ່ວຍ​ໃນ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ຕັດ​ສິນ​ບັນຫາ​ຢ່າງ​ຖືກ​ຕ້ອງ​ທ່ຽງ​ທຳ​ແລະ​ເປັນ​ຈິງ​ແລະ​ກໍ່​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ປະສົມ​ຜະ​ສານ​ໃນ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ຢ່າງ​ເໝາະ​ສົມ​ກົມ​ກືນ​ແລະ​ຖືກ​ທິດ​ທາງ
           4. ມີ​ບຸກຄະລິກກະພາບ​ທີ່ດີ  ທັງ​ບຸກຄະລິກກະພາບ​ທາງ​ກາຍ  ທາງ​ອາລົມ​ແລະ​ຈິດ​ວິທະຍາ ທາງ​ສັງຄົມ​ແລະ​ທາງ​ສະຕິປັນຍາ
                  4.1  ບຸກຄະລິກກະພາບ​ທາງ​ກາຍ  ແບ່ງ​ເປັນ​ອົງຄ໌​ປະກອບ​ຍ່ອຍ 2 ອົງຄ໌​ປະກອບ ປະ​ການ​ແຮກ ຄື ຮູບ​ລັກ​ສົນ໌​ພາຍນອກ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຊຶ່ງ​ເປັນ​ທີ່​ປາກົດ​ແກ່​ສາຍ​ຕາ​ຜູ້​ຄົນ ຄວາມ​ສະ​ອາດ​ຂອງ​ຮ່າງກາຍ​ເປັນ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ອັນ​ດັບ​ແຮກ ການ​ແຕ່ງ​ກາຍ​ຮຽບຮ້ອຍ​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ຕຳແໜ່ງ ໄວ ແລະ​ສະຖານນະການ ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ອັນ​ດັບ​ຕໍ່​ມາ ສອງ​ສິ່ງ​ນີ້​ປະກອບ​ກັນ​ເຂົ້າ​ເປັນ​ບຸກຄະລິກກະພາບ​ພາຍນອກ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ນັ້ນ ໆ ບຸກຄະລິກກະພາບ​ສ່ວນ​ນີ້ ຈະ​ເປັນ​ຕົວ​ສື່​ສານ​ໃຫ້​ບຸກ​ຄົນ​ທີ່​ພົບ​ເຫັນ​ຮູ້​ຈັກ​ທ່ານ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຕ່າງ ໆ ຄື ລະ​ດັບ​ການສຶກສາ ຕຳແໜ່ງ ຖານະ​ທາງ​ເສດຖະກິດ ຊົນ​ຊັ້ນ​ໃນ​ສັງຄົມ ຈາກ​ສາຍ​ຕາ​ຂອງ​ພວກເຂົາ​ເອງ ໂດຍ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ໃຊ້​ພາສາ​ເວົ້າ ດ້ານ​ວິ​ຊາ​ການ​ບາງ​ທ່ານ​ຮຽກ​ສິ່ງ​ນີ້​ວ່າ ການ​ສື່​ສານ​ທີ່​ຂາດ​ສັບ ຜູ້​ບໍລິຫານ​ທີ່​ຂາດ​ການ​ໃສ່​ການ​ສື່​ສານ​ທີ່​ຂາດ​ສັບ​ນີ້ ອາດຈະ​ສື່​ສານ​ໃຫ້​ຜູ້​ພົບ​ເຫັນ​ເຂົ້າໃຈ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຕ່າງ ໆ ຂອງ​ທ່ານ​ຜິດ​ໄປ​ຈາກ​ຄວາມ​ຈິງ​ໄດ້  ປະ​ການ​ທີ່​ສອງ​ຄື ບຸກຄະລິກກະພາບ​ພາຍ​ໃນ ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຕ້ອງ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ເວົ້າ​ການ​ໂຕ້​ຕອບ​ທີ່​ດີ ມີ​ຄວາມ​ສະຫລາດ​ແຫລມ​ຄົມ​ໃນ​ການ​ສົນທະນາ ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ກຸ່ມ​ໄດ້ ແລະ​ຕ້ອງ​ມີ​ຂໍ້​ມູນ​ຢ່າງ​ພຽງ​ພໍ ເພື່ອ​ປະກອບ​ການ​ຕອບ​ໂຕ້​ຢ່າງ​ແຫລມ​ຄົມ​ໄດ້ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ອ່ານ​ຫນັງສື​ຢູ່​ສະເໝີ​ຈະ​ໄດ້​ທັນ​ສະໄໝ ແລະ​ໄວ​ຕໍ່​ການ​ສື່​ສານ​ທາງ​ພາສາ​ເວົ້າ​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ ອົງຄ໌​ປະກອບ​ຍ່ອຍ​ສອງ​ປະ​ການ​ນີ້​ລວມ​ກັນ​ເປັນ​ອົງຄ໌​ປະກອບ​ຂອງ​ບຸກຄະລິກກະພາບ​ທາງ​ກາຍ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ ທີ່​ຈະ​ກໍ່​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ຍອມ​ຮັບ​ຈາກ​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ
                4.2 ບຸກຄະລິກກະພາບ​ທາງ​ອາລົມ​ແລະ​ຈິດ​ວິນຍານຜູ້​ບໍລິຫານ​ທີ່​ມີ​ບຸກຄະລິກກະພາບ​ດີ​ຕ້ອງ​ເປັນ​ຜູ້​ມີ​ຄວາມຫມັ້ນຄົງ​ທາງ​ອາລົມ ບໍ່​ຫງຸດ​ຫງິດ ສຸນ​ສຽວ ຈົ່ມ​ວ່າ​ຕະຫລອດ​ເວລາ ມີ​ຄວາມ​ກ້າ​ຫານ​ໃນ​ການ​ຜະເຊີນ​ກັບ​ອຸປະສັກ​ຕ່າງ ໆ ຢ່າງ​ບໍ່​ຫຍໍ້​ທໍ້​ຕໍ່​ຄວາມ​ຍາກ​ລຳ​ບາກ ມີ​ຈິດ​ໃຈ​ເປັນ​ປະ​ຊາ​ທິບ​ຫມາກໄຂ່ຫລັງ​ຍ ເຄົາລົບ​ສິດ​ທິ ຮັບ​ຟັງ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ຂອງ​ຜູ້​ອື່ນ ຮູ້​ຈັກ​ຊົມ​ເຊີຍ ເວົ້າ​ຈາ​ໂນ້ມ​ນ້າວ​ຈູງ​ໃຈ​ຄົນ​ໃຫ້​ເຮັດວຽກ​ເພື່ອ​ຄວາມ​ຈະເລີນ​ກ້າວ​ໜ້າ​ຂອງ​ຫນ່ວຍ​ງານ ສັງຄົມ ຫລື​ປະເທດ​ຊາດ​ໄດ້ ແລະ​ມີ​ຈິດ​ໃຈ​ທີ່​ຈະ​ສົ່ງ​ເສີມ​ຄວາມ​ກ້າວ​ໜ້າ​ຂອງ​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ ຜູ້​ບໍລິຫານ​ທີ່​ມີ​ບຸກຄະລິກກະພາບ​ດີ ຕ້ອງ​ປິ່ນປົວ​ອາລົມ​ໄດ້ ທົນ​ຕໍ່​ຄວາມ​ກົດ​ດັນ ເໜື່ອຍ​ລ້າ ທົນ​ສຽງ​ຕໍ່ວ່າ​ແລະ​ຄວາມ​ວ້າ​ເຫວ່​ໄດ້​ຫລາຍກວ່າ​ຜູ້​ອື່ນ ທັງ​ຕ້ອງ​ລະ​ງັບ​ຄວາມ​ຮ້າຍ​ໄດ້​ຢ່າງ​ວ່ອງໄວ ມີ​ເມດຕາ​ທຳ​ແລະ​ຄວາມ​ສະຫງົບ​ສັນ​ຕິ​ຢູ່ໃນ​ໃຈ​ຢ່າງ​ປ່ຽມ​ລົ້ນ ເຫັນ​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ບໍ່-ແມ່ນ​ເຫັນ​ໃຜ​ກໍ​ມອງ​ເປັນ​ສັດຕູ​ຜູ້​ຮຸກຮານ​ໄປ​ເສຍ​ທັງ​ໝົດ
               4.3 ບຸກຄະລິກກະພາບ​ທາງ​ສັງ​ຄມ ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຄວນ​ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ໃນ​ການສຶກສາ​ຫາ​ຄວາມ​ຮູ້​ໃນ​ພິທີ​ການ​ຕ່າງ ໆ ຕາມ​ບັນ​ທັດ​ຖານ (Norms) ຂອງ​ສັງຄົມ ເພື່ອຈະ​ໄດ້​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ມານ​ຍາດ​ສາກົນ​ໄດ້​ຢ່າງ​ຖືກ​ຕ້ອງ ສາມາດ​ເປັນ​ຕົວ​ຢ່າງ​ໃຫ້​ຄຳ​ແນະ​ນຳ​ແກ່​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ ຕະຫລອດ​ທັງ​ຄົນ​ຮອບ​ຂ້າງ​ໄດ້
               4.4 ບຸກຄະລິກກະພາບ​ທາງ​ສະຕິ​ປັນ​ຍາຜູ້​ບໍລິຫານ​ທີ່​ມີ​ບຸກຄະລິກກະພາບ​ດີ ຕ້ອງ​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້ ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ ມີ​ຄວາມ​ຮອບ​ຮູ້​ດ້ານ​ຕ່າງ ໆ ມີ​ຄວາມ​ຄິດ​ລິ​ເລີ່ມ​ສ້າງສັນ​ພໍ​ທີ່​ຈະ​ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ກຸ່ມ ສາມາດ​ຄິດ​ສ້າງ​ສິ່ງ​ທີ່​ເປັນ​ປະໂຫຍດ​ແກ່​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ໄດ້ ຊຶ່ງ​ອາດ​ສະຫລຸບ​ໄດ້​ວ່າ​ສະຕິປັນຍາ​ແລະ​ຄວາມ​ຮອບ​ຮູ້​ໃນ​ວິ​ຊາ​ຊີບ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ ເປັນ​ສິ່ງ​ສຳຄັນ​ຫລາຍ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ
              ຜູ້​ບໍລິຫານ​ທີ່​ດີ​ແລະ​ໄດ້​ຊື່​ວ່າ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ມື​ອາ​ຊີບ​ນັ້ນ​ນອກ​ຈາກ​ຈະ​ມີ​ເຈົ້າ​ລັກສະນະ​ດັ່ງ​ກ່າວ​ຂ້າງ​ເທິງ​ແລ້ວ  ຜູ້​ບໍລິຫານ​ມື​ອາ​ຊີບ​ຈະ​ຕ້ອງ​ເປັນ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຄວາມ​ປ່ຽນ​ແປງ​ໄດ້​ດ້ວຍ

No comments:

Post a Comment