ຕອນທີ່ 2.1 ແນວຄິດກ່ຽວກັບລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງການຕະຫລາດ
ແນວຄິດ
|
1. ລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງກາລົດລາດປະກອບດ້ວຍບຸກຄົນ ອຸປະກອນແລະວິທີການດຳເນີນງານຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງຂອງອົງຄ໌ການໃນການລວບລວມ ວິເຄາະປະເມີນຜົນ ແລະກະຈາຍຂໍ້ມູນຢ່າງຖືກຕ້ອງແລະທັນເວລາເພື່ອໃຊ້ໃນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ ໂດຍລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງການຕະຫລາດ ລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງກາລົດລາດປະກອບດ້ວຍ 4 ສ່ວນໄດ້ແກ່ລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານພາຍໃນລະບົບການວິໄຈການຕະຫລາດລະບົບຄວາມເປັນອັດສະຫລິຍະທາງການຕະຫລາດ ແລະລະບົບສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ
3. ລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານພາຍໃນ ຄື ລະບົບຂໍ້ມູນພື້ນຖານຂອງອົງຄ໌ການທີ່ກ່ຽວກັບການດຳເນີນງານພາຍໃນອັນປະກອບດ້ວຍຄຳສັ່ງຊື້ຍອດຂາຍລາຄາລະດັບສິນຄ້າຄົງເຫລືອລູກໜີ້ ເຈົ້າໜີ້ ແລະອື່ນ ໆ ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິຫານສາມາດວິເຄາະໂອກາດແລະອຸປະສັກທາງກາລົດລາດໄດ້
4. ລະບົບຄວາມເປັນອັດສະຫລິຍະທາງການຕະຫລາດເປັນລະບົບທີ່ໃຫ້ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບສະພາບແວດລ້ອມທາງກາລົດລາດທີ່ກຳລັງເກີດຂຶ້ນໃນປະຈຸບັນເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິຫານສາມາດຕິດຕາມຄວາມເຄື່ອນໄຫວແລະການປ່ຽນແປງຂອງສະພາບແວດລ້ອມໄດ້ຕະຫລອດເວລາ ອັນຈະເຮັດໃຫ້ສາມາດປັບກົນຍຸດທ໌ທາງກາລົດລາດໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບການປ່ຽນແປງທີ່ເກິດຂື້ນໄດ້
5. ລະບົບສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດເປັນກະບວນການໃນການລວບລວມຂໍ້ມູນວິເຄາະແລະປະມວນຜົນຂໍ້ມູນຢ່າງມີລະບົບດ້ວຍຄອມພິວເຕີໂດຍອາໄສເທກນິກການຄິດໄລ່ທາງົກນິດສາດແລະສະຖິດໃນການສ້າງຕົວແບບຈຳລອງເພື່ອຫາແນວທາງທີ່ເໝາະສົມທີ່ສຸດໃນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ
3. ລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານພາຍໃນ ຄື ລະບົບຂໍ້ມູນພື້ນຖານຂອງອົງຄ໌ການທີ່ກ່ຽວກັບການດຳເນີນງານພາຍໃນອັນປະກອບດ້ວຍຄຳສັ່ງຊື້ຍອດຂາຍລາຄາລະດັບສິນຄ້າຄົງເຫລືອລູກໜີ້ ເຈົ້າໜີ້ ແລະອື່ນ ໆ ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິຫານສາມາດວິເຄາະໂອກາດແລະອຸປະສັກທາງກາລົດລາດໄດ້
4. ລະບົບຄວາມເປັນອັດສະຫລິຍະທາງການຕະຫລາດເປັນລະບົບທີ່ໃຫ້ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບສະພາບແວດລ້ອມທາງກາລົດລາດທີ່ກຳລັງເກີດຂຶ້ນໃນປະຈຸບັນເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິຫານສາມາດຕິດຕາມຄວາມເຄື່ອນໄຫວແລະການປ່ຽນແປງຂອງສະພາບແວດລ້ອມໄດ້ຕະຫລອດເວລາ ອັນຈະເຮັດໃຫ້ສາມາດປັບກົນຍຸດທ໌ທາງກາລົດລາດໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບການປ່ຽນແປງທີ່ເກິດຂື້ນໄດ້
5. ລະບົບສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດເປັນກະບວນການໃນການລວບລວມຂໍ້ມູນວິເຄາະແລະປະມວນຜົນຂໍ້ມູນຢ່າງມີລະບົບດ້ວຍຄອມພິວເຕີໂດຍອາໄສເທກນິກການຄິດໄລ່ທາງົກນິດສາດແລະສະຖິດໃນການສ້າງຕົວແບບຈຳລອງເພື່ອຫາແນວທາງທີ່ເໝາະສົມທີ່ສຸດໃນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ
ວັດຖຸປະສົງ
|
ເມື່ອສຶກສາຕອນທີ່2.1ຈົບແລ້ວນັກສຶກສາສາມາດ
1. ອະທິບາຍຄວາມສຳຄັນແລະຄວາມຫມາຍຂອງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງການຕະຫລາດ
2. ອະທິບາຍແລະລະບຸອົງຄ໌ປະກອບຂອງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງກາລົດລາດໄດ້
3. ອະທິບາຍລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານພາຍໃນໄດ້
4. ອະທິບາຍລະບົບຄວາມເປັນອັດສະຫລິຍະທາງກາລົດລາດໄດ້
5. ອະທິບາຍລະບົບສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດໄດ້
1. ອະທິບາຍຄວາມສຳຄັນແລະຄວາມຫມາຍຂອງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງການຕະຫລາດ
2. ອະທິບາຍແລະລະບຸອົງຄ໌ປະກອບຂອງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງກາລົດລາດໄດ້
3. ອະທິບາຍລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານພາຍໃນໄດ້
4. ອະທິບາຍລະບົບຄວາມເປັນອັດສະຫລິຍະທາງກາລົດລາດໄດ້
5. ອະທິບາຍລະບົບສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດໄດ້
ຮາກຖານຂອງກາລົດລາດມາຈາກຄວາມຕ້ອງການກາລົດລາດມຸ້ງທີ່ຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກດ້ວຍສິນຄ້າແລະບໍລິການ ເພື່ອໃຫ້ຜູ້ບະຫລິໂພກເກີດຄວາມພໍໃຈສູງສຸດດັ່ງນັ້ນການດຳເນີນງານທາງກາລົດລາດຈະເລີ່ມຕົ້ນສຳລວດຕະຫລາດຄົ້ນຫາກ່ອນວ່າຕະຫລາດຕ້ອງການຫຍັງ ໃຜຄືລູກຄ້າມຸ້ງຫວັງຂອງເຮົາລູກຄ້າຢູ່ທີ່ໃດລູກຄ້າຕ້ອງການຊື້ຫຍັງຄຸນຄ່າໃນສາຍຕາຂອງລູກຄ້າຄືຫຍັງ ລູກຄ້າຊື້ຢ່າງໃດ ເຮົາຈະເຂົ້າເຖິງລູກຄ້າໄດ້ຢ່າງໃດຕໍ່ຈາກນັ້ນຈຶ່ງພະຍາຍາມສ້າງົນວັດກຳກ່ຽວກັບສິນຄ້າແລະບໍລິການ ແລະກຳນົດກົນຍຸດທ໌ທາງກາລົດລາດເພື່ອຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫລາດທີ່ປ່ຽນແປງຢູ່ຕະຫລອດເວລານັກກາລົດລາດຈຳເປັນຕ້ອງອາໄສສານສົນເທດທາງກາລົດລາດເພື່ອໃຊ້ເປັນແນວທາງໃນການຜະລິດ/ຊື້ສິນຄ້າແລະບໍລິການ ຂໍ້ມູນຂ່າວສານຈາກລະບົບສານສົນເທດທາງກາລົດລາດຈະເຮັດໃຫ້ນັກການຕະຫລາດຮູ້ວ່າພວກເຂົາຄວນຜະລິດສິນຄ້າຫຍັງເປັນຈຳນວນເທົ່າໃດຂະໜາດໃດລາຄາທີ່ເໝາະສົມຄວນເປັນເທົ່າໃດຈະຈັດຈຳໜ່າຍ
ຢ່າງໃດວິທີການຈັດຈຳໜ່າຍຢ່າງໃດຈຶ່ງຈະເໝາະສົມແລະຄວນກໍ່ການສົ່ງເສີມກາລົດລາດຢ່າງໃດເມື່ອໃດດັ່ງນັ້ນການຈັດການກາລົດລາດຈະສຳເລັດໄດ້ດ້ວຍດີຕ້ອງອາໄສລະບົບສານສົນເທດທາງກາລົດລາດທີ່ຖືກຕ້ອງແມ່ນຍຳຄົບຖ້ວນກົງຕາມຄວາມຕ້ອງການຄວາມຫມາຍຂອງລະບົບສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດ ລະບົບສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດ (Marketing Information System: MKIS) ປະກອບດ້ວຍ ບຸກຄົນ ເຄື່ອງມື ອຸປະກອນ ແລະກະບວນການທີ່ດຳເນີນໄປຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແລະມີປະຕິສຳພັນຊຶ່ງກັນແລະກັນເພື່ອເກັບລວບລວມຄັດເລືອກ ວິເຄາະປະເມີນແລະເຜີຍແຜ່ສານສົນເທດທີ່ມີຄວາມສຳຄັນຖືກຕ້ອງ ແລະທັນເວລາຕາມຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ມີຫນ້າທີ່ຕັດສິນໃຈດ້ານການຕະຫລາດເພື່ອປັບ-ປຸງແຜນງານການຕະຫລາດ ການນຳແຜນງານມາປະຕິບັດໃຊ້ ແລະການຄວບຄຸມກິດຈະກຳກາລົດລາດໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບແຜນງານທີ່ກຳນົດໄວ້ຄວາມສຳຄັນຂອງລະບົບສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດ ໃນປະຈຸບັນນັກກາລົດລາດຈຳເປັນຕ້ອງໃຊ້ລະບົບສານສົນເທດທາງກາລົດລາດຫລາຍຂຶ້ນ ເນື່ອງຈາກເຫດຜົນດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້ 1. ທຸລະກິດໄດ້ພັດທະນາຈາກົດລາດທ້ອງຖິ່ນ (Local) ໄປສູ່ຕະຫລາດລະດັບຊາດ (National)ແລະຕະຫລາດໂລກ(Global) ຕ້ອງການ (Wants)ຜູ້ຂາຍຈຶ່ງຈຳເປັນຕ້ອງມີການວິໄຈຕະຫລາດເພື່ອສຶກສາລັກສະນະຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ 2. ຜູ້ບະຫລິໂພກໄດ້ພັດທະນາການເລືອກຊື້ສິນຄ້າຈາກທີ່ຈຳເປັນ (Need) ມາເປັນເລືອກຊື້ສິນຄ້າແລະບໍລິການທີ່ຕົນຕ້ອງການ (Wants) ຜູ້ຂາຍຈຶ່ງຈຳເປັນຕ້ອງມີການວິໄຈຕະຫລາດເພື່ອສຶກສາລັກສະນະຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ 3. ໃນປະຈຸບັນມີການແຂ່ງຂັນດ້ານອື່ນແທນການແຂ່ງຂັນດ້ານລາຄາເຊັ່ນການແຂ່ງຂັນໃນຕາສິນຄ້າການສ້າງຄວາມແຕກຕ່າງດ້ານຜະລິດຕະພັນ(Product Differentiation)ການໂຄດນາ(Advertising)ການສົ່ງເສີມການຂາຍ(Sales Promotion) ນັກກາລົດລາດຈຶ່ງຕ້ອງການສານສົນເທດທາງກາລົດລາດເພື່ອຈະໄດ້ຮູ້ວ່າເຄື່ອງມືການຕະຫລາດຊະນິດໃດຈຶ່ງຈະມີປະສິດທິຜົນແລະມີປະສິດທິພາບ 4. ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຈຳເປັນຕ້ອງອາໄສລະບົບສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດເພື່ອນຳສານສົນເທດໄປໃຊ້ໃນການວິເຄາະໂອກາດທາງການຕະຫລາດ ການວິໄຈແລະການເລືອກົດລາດເປົ້າໝາຍການອອກແບບກົນຍຸດທ໌ການຕະຫລາດ ການວາງແຜນໂປແກມການຕະຫລາດການຈັດອົງຄ໌ການການປະຕິບັດການແລະການຄວບຄຸມຄວາມພະຍາຍາມທາງ ການຕະຫລາດ
|
||||||
ເລື່ອງທີ່ 2.1.2 ອົງຄ໌ປະກອບຂອງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງການຕະຫລາດ
|
||||||
ຜູ້ຈັດການການຕະຫລາດ ມີຫນ້າທີ່ຮັບຜິດຊອບວິເຄາະໂອກາດທາງການຕະຫລາດວາງແຜນການຕະຫລາດ ນຳແຜນໄປປະຕິບັດແລະຄວບຄຸມງານການຕະຫລາດຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຈຳເປັນຕ້ອງຮູ້ສານສົນເທດທີ່ກ່ຽວກັບສະພາບແວດລ້ອມທາງການຕະຫລາດທີ່ປ່ຽນແປງຢູ່ຕະຫລອດເວລາບົດບາດຂອງລະບົບສານສົນເທດທາງກາລົດລາດມີດັ່ງນີ້
1) ປະເມີນຄວາມຈຳເປັນແລະຄວາມຕ້ອງການສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດ ແລະປະເພດຂອງສານສົນເທດທີ່ຕ້ອງການ
2) ພັດທະນາສານສົນເທດໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບຄວາມຈຳເປັນ ແລະຄວາມຕ້ອງການຜ່ານລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ ລະບົບຂ່າວົກຮອງທາງການຕະຫລາດການວິໄຈທາງກາລົດລາດແລະລະບົບການສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ
3) ກະຈາຍສານສົນເທດໄປຍັງຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຢ່າງພຽງພໍ ກົງຕາມຄວາມຈຳເປັນແລະຄວາມຕ້ອງການໃນເວລາທີ່ຕ້ອງການລະບົບສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດ (Marketing Information System)ປະກອບດ້ວຍ
1. ລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ (Internal Records System) ປະກອບດ້ວຍວົງຈົນການສັ່ງຊື້ແລະການເກັບເງີນ ລະບົບຂໍ້ມູນການຂາຍ ເພື່ອໃຫ້ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຮູ້ຜົນການດຳເນີນງານໃນປະຈຸບັນ
2. ລະບົບຂ່າວົກຮອງທາງການຕະຫລາດ (Marketing Intelligence System)ເປັນກະບວນການທີ່ຜູ້ຈັດການການຕະຫລາດຈະໃຊ້ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ສານສົນເທດກ່ຽວກັບສະພາບແວດລ້ອມທາງກາລົດລາດໃນປະຈຸບັນແລະທີ່ຄາດວ່າຈະເກີດໃນອະນາຄົດເພື່ອຕິດຕາມຄວາມເຄື່ອນໄຫວຂອງສະພາບແວດລ້ອມຢູ່ຕະຫລອດເວລາເພື່ອໃຫ້ສາມາດປັບກົນຍຸດທ໌ທາງກາລົດລາດໃຫ້
ສອດຄ້ອງກັບສະຖານນະການທີ່ປ່ຽນແປງໄປ
3. ລະບົບການວິໄຈການຕະຫລາດ (Marketing Research System)ໝາຍເຖິງການອອກແບບລະບົບການວິໄຈການເກັບລວບລວມການວິເຄາະ ແລະການລາຍງານຂໍ້ມູນການຄົ້ນຫາຄຳຕອບໃນສິ່ງທີ່ສົນໃຈຫລືເປັນບັນຫາທາງການຕະຫລາດທີ່ບໍລິສັດກຳລັງຜະເຊີນຢູ່ເພື່ອຄົ້ນຫາແນວທາງແກ້ໄຂບັນຫາ
4. ລະບົບການສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ (Marketing Decision Support System)ຖືເປັນກະບວນການນຳຄອມພິວເຕີມາໃຊ້ໃນການເກັບຂໍ້ມູນວິເຄາະຂໍ້ມູນຢ່າງມີລະບົບແລະຫລັກເກນໂດຍນຳເອົາເທກນິກຂອງການວິເຄາະເຊີງປະລິມານແລະເຄື່ອງມືທາງົກນິດສາດແລະສະຖິຕິມາສ້າງຕົວແບບຈຳລອງເພື່ອມາໃຊ້ຫາຜົນລັບທ໌ຫລືແນວທາງທີ່ເໝາະສົມທີ່ສຸດ
1) ປະເມີນຄວາມຈຳເປັນແລະຄວາມຕ້ອງການສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດ ແລະປະເພດຂອງສານສົນເທດທີ່ຕ້ອງການ
2) ພັດທະນາສານສົນເທດໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບຄວາມຈຳເປັນ ແລະຄວາມຕ້ອງການຜ່ານລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ ລະບົບຂ່າວົກຮອງທາງການຕະຫລາດການວິໄຈທາງກາລົດລາດແລະລະບົບການສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ
3) ກະຈາຍສານສົນເທດໄປຍັງຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຢ່າງພຽງພໍ ກົງຕາມຄວາມຈຳເປັນແລະຄວາມຕ້ອງການໃນເວລາທີ່ຕ້ອງການລະບົບສານສົນເທດທາງການຕະຫລາດ (Marketing Information System)ປະກອບດ້ວຍ
1. ລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ (Internal Records System) ປະກອບດ້ວຍວົງຈົນການສັ່ງຊື້ແລະການເກັບເງີນ ລະບົບຂໍ້ມູນການຂາຍ ເພື່ອໃຫ້ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຮູ້ຜົນການດຳເນີນງານໃນປະຈຸບັນ
2. ລະບົບຂ່າວົກຮອງທາງການຕະຫລາດ (Marketing Intelligence System)ເປັນກະບວນການທີ່ຜູ້ຈັດການການຕະຫລາດຈະໃຊ້ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ສານສົນເທດກ່ຽວກັບສະພາບແວດລ້ອມທາງກາລົດລາດໃນປະຈຸບັນແລະທີ່ຄາດວ່າຈະເກີດໃນອະນາຄົດເພື່ອຕິດຕາມຄວາມເຄື່ອນໄຫວຂອງສະພາບແວດລ້ອມຢູ່ຕະຫລອດເວລາເພື່ອໃຫ້ສາມາດປັບກົນຍຸດທ໌ທາງກາລົດລາດໃຫ້
ສອດຄ້ອງກັບສະຖານນະການທີ່ປ່ຽນແປງໄປ
3. ລະບົບການວິໄຈການຕະຫລາດ (Marketing Research System)ໝາຍເຖິງການອອກແບບລະບົບການວິໄຈການເກັບລວບລວມການວິເຄາະ ແລະການລາຍງານຂໍ້ມູນການຄົ້ນຫາຄຳຕອບໃນສິ່ງທີ່ສົນໃຈຫລືເປັນບັນຫາທາງການຕະຫລາດທີ່ບໍລິສັດກຳລັງຜະເຊີນຢູ່ເພື່ອຄົ້ນຫາແນວທາງແກ້ໄຂບັນຫາ
4. ລະບົບການສະໜັບ-ສະໜູນການຕັດສິນໃຈທາງການຕະຫລາດ (Marketing Decision Support System)ຖືເປັນກະບວນການນຳຄອມພິວເຕີມາໃຊ້ໃນການເກັບຂໍ້ມູນວິເຄາະຂໍ້ມູນຢ່າງມີລະບົບແລະຫລັກເກນໂດຍນຳເອົາເທກນິກຂອງການວິເຄາະເຊີງປະລິມານແລະເຄື່ອງມືທາງົກນິດສາດແລະສະຖິຕິມາສ້າງຕົວແບບຈຳລອງເພື່ອມາໃຊ້ຫາຜົນລັບທ໌ຫລືແນວທາງທີ່ເໝາະສົມທີ່ສຸດ
ລະບົບສານສົນເທດພື້ນຖານທີ່ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດໃຊ້ເປັນປະຈຳ ຄື ລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການເປັນລະບົບທີ່ກ່ຽວກັບການບັນທຶກຂໍ້ມູນຫລືສານສົນເທດທີ່ກ່ຽວກັບການດຳເນີນງານທີ່ຜູ້ປະຕິບັດງານລາຍງານຜົນການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຂໍ້ມູນເຫລົ່ານີ້ຈະເຮັດໃຫ້ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຮູ້ເຖິງໂອກາດບັນຫາແລະອຸປະສັກໃນການດຳເນີນງານເພື່ອທີ່ຜູ້ຈັດ
ການກາລົດລາດຈະໄດ້ສົກສວຍໂອກາດທາງການຕະຫລາດຫລືແກ້ໄຂບັນຫາແລະອຸປະສັກໄດ້ທັນທ່ວງທີທຸລະກິດການຜະລິດຈະມີລາຍງານຕົ້ນທຸນຈຳນວນສິນຄ້າຄົງຄັງ ກະແສການໄຫລວຽນຂອງເງີນສົດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທາງກົງແລະທາງອ້ອມການຄວບຄຸມຄຸນນະພາບເປັນຕົ້ນທຸລະກິດກາລົດລາດຈະມີລາຍງານກ່ຽວກັບຍອດຂາຍຄ່າໃຊ້ຈ່າຍກຳໄລຈາກການຂາຍບັນຫາແລະອຸປະສັກຈາກການຢ້ຽມ-ຢາມລູກຄ້າຈາກການຂາຍລາຍງານຄວາມປ່ຽນແປງຂອງຕະຫລາດພຶດຕິກຳຜູ້ບະຫລິໂພກຄູ່ແຂ່ງຂັນ ລາຍງານຜົນການໂຄດນາການສົ່ງເສີມການຂາຍເປັນຕົ້ນອົງຄ໌ປະກອບຂອງລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ
ປະກອບດ້ວຍສານສົນເທດທີ່ກ່ຽວກັບຄຳສັ່ງຊື້ຍອດຂາຍລາຄາຕົ້ນທຸນ
ລະດັບສິນຄ້າຄົງຄັງ ລູກໜີ້ ເຈົ້າໜແລະອື່ນ ໆ ອົງຄ໌ປະກອບຂອງລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການໄດ້ແກ່ 1. ວົງຈົນໃບສັ່ງຊື້ແລະການເກັບເງີນ (The Order-to-Payment Cycle) ເປັນຫົວໃຈສຳຄັນຂອງລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ ນັກຂາຍ ຕົວແທນຈຳໜ່າຍແລະລູກຄ້າສົ່ງໃບສັ່ງຊື້ມາທີ່ແຜນົກຂາຍແຜນົກຂາຍຈະກະຈາຍໃບສັ່ງຊື້ ໄປຍັງແຜນົກທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຊຶ່ງຈະຕ້ອງດຳເນີນການດ້ວຍຄວາມວ່ອງໄວແລະຖືກຕ້ອງຖ້າແຜນົກໃດມີສິນຄ້າຂາດມືຈະສົ່ງໃບສັ່ງຊື້ກັບມາຊຶ່ງບໍ່ເປັນຜົນ-ດີີຕໍ່ບໍລິສັດ ແຜນົກສົ່ງຂອງຈະສົ່ງສິນຄ້າໄປຍັງລູກຄ້າດ້ວຍຄວາມວ່ອງໄວເພື່ອໃຫ້ເກີດຄວາມພຶງພໍໃຈແຜນົກຮຽກເກັບເງີນຈະດຳເນີນການຕໍ່ເນື່ອງໂດຍຈະຕ້ອງມີການປະສານງານເປັນຢ່າງດີລະຫວ່າງແຜນົກຕ່າງ ໆ ຊຶ່ງຕ້ອງອາໄສລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ ຕົວຢ່າງ: ຂອງວົງຈົນໃບສັ່ງຊື້ແລະການຮຽກເກັບເງີນຂອງທຸລະກິດຟາດຕ໌ຟູດສ໌ຈະເຫັນວ່າການໃຊ້ລະບົບໂຊສັບສັ່ງຊື້ໄປ ຍັງສູນກາງການສັ່ງຊື້ແລະໃຫ້ສາຂາທີ່ໃກ້ລູກຄ້າຫລາຍທີ່ສຸດເປັນຜູ້ສົ່ງຂອງແລະຮຽກເກັບເງີນ ສາມາດເຮັດໄດ້ພາຍໃນ 15-30ນາທີ ເນື່ອງມາຈາກການມີລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການທີ່ທັນສະ ໄໝໂດຍອາໄສການສົ່ງແຟກຊ໌ອີເມລ໌ ແລະລະບົບຄອມພິວເຕີອອນໄລນ໌ເຮັດໃຫ້ສາມາດບໍລິການລູກຄ້າໄດ້ຢ່າງວ່ອງໄວໃນປະຈຸບັນມີລະບົບ Electronic Data Interchange (EDI) ຫລື Intranetsເຮັດໃຫ້ບໍລິສັດຕ່າງໆສາມາດປັບ-ປຸງການໃຫ້ບໍລິການລູກຄ້າໄດ້ວ່ອງໄວແມ່ຍຳ ແລະມີປະສິດທິພາບຍິ່ງຂຶ້ນເຊັ່ນທຸລະກິດປີກຂະໜາດໃຫຍ່ຢ່າງWal-Mart ຄວບຄຸມລະດັບສິນຄ້າຄົງຄັງໂດຍໃຊ້ລະບົບຄອມພິວເຕີອອນໄລນ໌ເຊື່ອມຕໍ່ກັບ Supplier ລະບົບຄອມພິວເຕີຈະຈັດສົ່ງໃບ ສັ່ງຊື້ສິນຄ້າທີ່ລະດັບສິນຄ້າຄົງຄັງລຸດລົງໂດຍອັດໂນມັດເຮັດໃຫ້ບັນຫາສິນຄ້າຂາດມືລຸດລົງມີສິນຄ້າບໍລິການລູກຄ້າຢ່າງພຽງພໍໃນເວລາທີ່ລູກຄ້າມີຄວາມຕ້ອງການ 2. ລະບົບການລາຍງານການຂາຍ (Sales Information Systems) ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຈຳເປັນຕ້ອງຮູ້ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບຍອດຂາຍທີ່ເກິດຂື້ນຈິງໃນປະຈຸບັນ ຊຶ່ງນັກຂາຍຈະຕ້ອງເຮັດລາຍງານເຂົ້າມາກ່ຽວກັບປະຕິກິລິຢາຂອງລູກຄ້າມຸ້ງຫວັງ ລູກຄ້າຄູ່ແຂ່ງຂັນຕົວແທນຈຳໜ່າຍຊຶ່ງມີຜົນຕ່ອຍອົດຂາຍໂດຍໃຊ້ລະບົບຊໍຟົຕ໌ແວລ໌ຄອມພິວເຕີທີ່ຮຽກວ່າ Sales Force Automation Software ຊຶ່ງຈະເຮັດໃຫ້ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຕິດຕາມຄວາມເຄື່ອນໄຫວຂອງຍອດຂາຍແລະຜົນລັບທ໌ທາງກາລົດລາດໄດ້ຢ່າງວ່ອງໄວການວິເຄາະຂໍ້ມູນເຫລົ່ານີ້ຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ຈັດການກາລົດລາດເບິ່ງ-ເຫັນໂອກາດແລະບັນຫາທີ່ຈະເກີດຂຶ້ນ
|
ຜູ້ຈັດການການຕະຫລາດຈະຕ້ອງຮອບຮູ້ສານສົນເທດທາງກາລົດລາດທີ່ກ່ຽວກັບສະພາບແວດລ້ອມຕ່າງໆທັງສະພາບແວດລ້ອມມະຫະພາກແລະສະພາບແວດລ້ອມຈຸນພາກຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງທັນກັບເຫດການຕະຫລອດເວລາຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຕ້ອງ
ຕິດຕາມຄວາມເຄື່ອນໄຫວຂອງຄູ່ແຂ່ງຂັນຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າພໍ່ຄ້າຄົນກາງ ແລະຜູ້ຈຳໜ່າຍວັດຖຸດິບການປ່ຽນແປງຂອງສະພາບແວດລ້ອມທາງເສດຖະກິດສັງຄົມ ການເມືອງ ເທກໂນໂລຍີປະຊາກອນສາດ ແລະຊັບຢາກອນທຳມະຊາດຜູ້ຈັດການກາລົດລາດຈະນຳສານສົນເທດທີ່ເກັບລວບລວມມາພິຈາລະນາກັ່ນກະຫລອງກວດສອບຄວາມຖືກຕ້ອງເບິ່ງຄວາມສຳຄັນກໍ່ການປະເມີນແລະວິເຄາະຜົນກະທົບທີ່ເກີດຈາກສະພາບແວດລ້ອມເຫລົ່ານັ້ນສານສົນເທດທີ່ໄດ້ຮັບການກັ່ນກະຫລອງແລ້ວວ່າມີຄວາມສຳຄັນຕໍ່ຄວາມສຳເລັດທາງກາລົດລາດຈະຖືກເກັບໄວ້ໃນລະບົບຂ່າວົກຮອງທາງການ ຕະຫລາດຂ່າວົກຮອງທີ່ເກັບໄວ້ໃນລະບົບຄອມພິວເຕີຂອງບໍລິສັດຂອງບໍລິສັດຈະຖືກດຶງມາໃຊ້ຕາຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ຈັດການຕະຫລາດຕໍ່ໄປ Æ.ແຫລ່ງຂ່າວທ້ອງທາງການຕະຫລາດ ແຫລ່ງຂ່າວົກຮອງທາງກາລົດລາດທີ່ສຳຄັນໄດ້ແກ່ຫນັງສືຫນັງສືພິມວານສານທາງການຄ້າການພົບປະສົນທະນາແລະປ່ຽນຄວາມຄິດເຫັນກັບລູກຄ້າແຫລ່ງວັດຖຸດິບຕົວແທນຈຳໜ່າຍນັກຂາຍຜູ້ຈັດການບໍລິສັດອື່ນໆ ຫລືການເບິ່ງງານສຳມະນາກັບບຸກຄົນພາຍນອກຊື້ຂໍ້ມູນຈາກແຫລ່ງຈັດຫາຂໍ້ມູນພາຍນອກຫລືຈັດຕັ້ງສູນສານສົນເທດທາງກາລົດລາດຂອງບໍລິສັດເພື່ອເຮັດຫນ້າທີ່ລວບລວມສານສົນເທດທາງກາລົດລາດໂດຍກົງນອກຈາກນັ້ນບໍລິສັດສາມາດປັບ-ປຸງລະບົບຂ່າວົກຮອງທາງກາລົດລາດໂດຍໃຊ້ວິທີການ6 ວິທີດັ່ງນີ້ 1. ຝຶກອົບຮົມແລະຈູງໃຈນັກຂາຍໃຫ້ເຮັດຫນ້າທີ່ເກັບລວບລວມສານສົນເທດທີ່ສຳຄັນທີ່ບໍ່ເຄີຍມີມາກ່ອນໃນລະບົບສານສົນເທດພາຍໃນກິດຈະການ ແລະລາຍງານຄວາມກ້າວໜ້າຫລືຄວາມປ່ຽນແປງທີ່ເກິດຂື້ນໃນຕະຫລາດ 2. ຈູງໃຈແລະສະໜັບ-ສະໜູນໃຫ້ຕົວແທນຈຳໜ່າຍພໍ່ຄ້າປີກແລະຄົນກາງເຮັດຫນ້າທີ່ເກັບລວບລວມສານສົນເທດທາງກາລົດລາດໃຫ້ແກ່ບໍລິສັດອາທິເຊັ່ນບໍລິສັດParker-Hannifin Corporation ຂໍເບິ່ງໃບສັ່ງຊື້ທີ່ເຂົ້າມາທີ່ຕົວແທນຈຳໜ່າຍຂອງຕົນເພື່ອວິເຄາະເບິ່ງວ່າລູກຄ້າເປັນໃຜມີພຶດຕິກຳການຊື້ເປັນຢ່າງໃດແລະສົ່ງຜົນວິເຄາະໄປໃຫ້ຕົວແທນຈຳໜ່າຍຮັບຮູ້ 3.ບໍລິສັດແສວົງຫາສານສົນເທດຂອງຄູ່ແຂ່ງຂັນໂດຍວິທີການດັ່ງນີ້ 3.1 ຊື້ຜະລິດຕະພັນຂອງຄູ່ແຂ່ງຂັນມາວິເຄາະ 3.2 ເຂົ້າຮ່ວມງານສະແດງສິນຄ້າ 3.3 ອ່ານລາຍງານທາງການເງີນແລະຜົນການດຳເນີນງານປະຈຳປີຂອງຄູ່ແຂ່ງຂັນ 3.4 ເຂົ້າຮ່ວມປະຊຸມຜູ້ຖືຫຸ້ນຂອງບໍລິສັດທີ່ເປັນຄູ່ແຂ່ງຂັນ 3.5 ພົບປະສົນທະນາແລກປ່ຽນຄວາມຄິດເຫັນກັບລູກຄ້າພະນັກງານ ຕົວແທນຈຳຫະໜ່າຍຊັບພາ ຍາກອນSupplieບໍລິສັດຂົນສົ່ງຂອງຄູ່ແຂ່ງຂັນ 3.6 ເກັບລວບລວມຊິ້ນງານໂຄດນາທຸກຊິ້ນຂອງຄູ່ແຂ່ງຂັນ 3.7 ອ່ານວານສານທາງການຄ້າທຸກຊະນິດ 4. ບໍລິສັດຈັດຕັ້ງກຸ່ມລູກຄ້າປະຈຳເປັນທີ່ປຶກສາໂດຍເຊີນມາຮ່ວມປະຊຸມຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງເພື່ອສະເໜີແນະຄວາມຄິດ ເຫັນ ຂໍ້ຕຳໜິຕິດມຢ່າງກົງໄປກົງມາກ່ຽວກັບກິດຈະກຳທາງກາລົດລາດແລະກົນຍຸດທ໌ການຕະຫລາດ ຕະຫລອດຈົນໃຫ້ສານສົນເທດກ່ຽວກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າໄວ້ ລູກຄ້າປະຈຳເຫລົ່ານີ້ຈະເກີດຄວາມຊື່ນຊົມບໍລິສັດທີ່ຮັບຟັງຄຳຕິຊົມແລະຂໍ້ສະເໜີແນະຂອງຕົນ 5.ບໍລິສັດຈະຊື້ສານສົນເທດຈາກບໍລິສັດວິໄຈທີ່ໃຫ້ບໍລິການດ້ານສານສົນເທດໂດຍສະເພາະ 6.ບາງບໍລິສັດໄດ້ຈັດຕັ້ງສູນສານສົນເທດທາງກາລົດລາດເພື່ອເກັບລວບລວມສານສົນເທດທາງກາລົດລາດຈາກແຫລ່ງ ຂ່າວົກຮອງທາງກາລົດລາດຕ່າງໆ
|
No comments:
Post a Comment