Thursday, August 30, 2012

ວິທີ​ການ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ​ປະກອບ​ທຸລະກິດ


  I.      ວິທີ​ການ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ​ປະກອບ​ທຸລະກິດ
ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ (Evaluation) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ນຳ​ເອົາ​ຂໍ້​ມູນ​ຕ່າງ ໆ ທີ່​ໄດ້​ຈາກ​ການ​ວັດ​ລວມ​ກັບ​ການ​ໃຊ້​ວິ​ຈານ​ຍານ​ຂອງ​ຜູ້​ປະ​ເມີນ​ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ໂດຍ​ການ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ເກນ ເພື່ອ​ໃຫ້​ໄດ້​ຜົນ​ເປັນ​ຢ່າງ​ໃດ​ຢ່າງ​ໜຶ່ງ ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ໃນ​ເຊີງ​ປຽບ​ທຽງ ປຽບທຽບ​ເຮົາ​ກັບ​ຄູ່​ແຂ່ງ ເຮົາ​ກັບ​ຜູ້​ນຳ​ຕະ​ຫລາດQuestion marks: ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ຕ່ຳ ແຕ່​ມີ Market growth ສູງ ສະແດງ​ວ່າ​ມີ​ໂອ​ກາດ​ດີ ແຕ່ strength ຕ່ຳ ດັ່ງ​ນັ້ນ ຖ້າ​ເຮົາ​ມີ​ທຸລະກິດ​ໃນ​ລະ​ດັບ​ນີ້​ຄວນ​ເຮັດ​ຢ່າງໃດ ຄຳ​ຕອບ​ຄື ກໍ​ຕ້ອງ​ຍ້າຍ​ໄປ​ທາງ​ຊ້າຍ (Star) ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ສູງ​ຂຶ້ນ ແລະ​ຈະ​ເຮັດ​ຢ່າງໃດ ຈະ​ຕ້ອງ​ໃຊ້​ກົນ​ຍຸດທ໌​ຕໍ່ສູ້​ກັບ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ລາຍ​ອື່ນ ໆ ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕະ​ຫລາດ (Market Share)
Star: ຕະ​ຫລາດ​ເຕີບໂຕ​ສູງ ແລະ​ມີ Market Share ສູງ ຖ້າ​ບໍລິສັດ​ເຮົາ​ມີ​ທຸລະກິດ​ຢູ່ໃນ​ຊ່ວງ​ນີ້ ບໍລິສັດ​ຄວນ​ທີ່​ຈະ​ຂະຫຍາຍ​ຕະ​ຫລາດ ລົງ​ທຸນ​ເພີ່ມ ຢ່າ​ໃຫ້​ໃຜ​ມາ​ແຊງ​ເຮົາ ທີ່​ລະ​ດັບ​ນີ້​ຕະ​ຫລາດ​ຍັງ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ​ອີກ ດັ່ງ​ນັ້ນ ໃຫ້​ຂະຫຍາຍ​ຕະ​ຫລາດ
Cash cows: ຄື​ທຸລະກິດ​ທີ່ Market growth ຕ່ຳ ແຕ່ Market Share ຍັງ​ສູງ​ຢູ່
ດັ່ງ​ນັ້ນ ຖ້າ​ບໍລິສັດ​ໃດ​ຢູ່ໃນ​ຊ່ວງ​ນີ້ ເຮົາ​ກໍ​ສາມາດ​ເກັບ​ກ່ຽວ​ຜົນ​ປະໂຫຍດ​ໄດ້​ແລ້ວ ເພາະ​ວ່າ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ຂະຫຍາຍ​ຕະ​ຫລາດ ເນື່ອງ​ຈາ​ກົດ​ລາດ​ມັນ​ໃຫຍ່​ເຕັມ​ທີ່​ແລ້ວ ຖ້າ​ຕະ​ຫລາດ​ຍັງ​ສາມາດ​ທີ່​ຈະ​ໃຫຍ່​ໄດ້​ອີກ ຈະ​ຕ້ອງ​ຢູ່ໃນ​ຊ່ວງ Star
Note: ບໍລິສັດ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ຊ່ວງ Star ເຊັ່ນ ຕະ​ຫລາດ​ຊາ​ຂຽວ, ໂຊ​ສັບ​ມື​ຖື ເນື່ອງ​ຈາ​ກົດ​ລາດ​ຍັງ​ໃຫຍ່​ບໍ່​ເຕັມ​ທີ່ ດັ່ງ​ນັ້ນ ຄວນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ຂະຫຍາຍ​ຕະ​ຫລາດ ບໍລິສັດ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ຊ່ວງ Cash cows ເຊັ່ນ ທຸລະກິດ​ລົດ​ຍົນຕ໌ ຖ້າ​ຕະ​ຫລາດ​ໃຫຍ່​ຊ້າ​ລົງ​ແລ້ວ ເຮົາ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ລົງ​ທຸນ​ຫລາຍ ເຮົາ​ກໍ​ສາມາດ​ເກັບ​ກ່ຽວ​ຜົນ​ປະໂຫຍດ​ໄດ້
ອົງຄ໌​ການ​ທຸລະກິດ​ໄທ​ທີ່​ມີ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ທີ່​ເປັນ​ທາງ​ການ​ຢ່າງ​ມີ​ລະບົບ​ນັ້ນ​ມີ​ສະເພາະ ໃນ​ອົງຄ໌​ການ​ຂະໜາດ​ກາງ​ຂຶ້ນ​ໄປ ໃນ​ອົງຄ໌​ການ​ຂະໜາດ​ນ້ອຍ​ພົບ​ນ້ອຍ​ຫລາຍ​ທີ່​ຈະ​ມີ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ຢ່າງ​ຈິງ​ຈັງ ໃນ​ໂຄງ​ການ​ຊຸບ​ຊີວິດ​ທຸລະກິດ​ໄທ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ນະໂຍບາຍ​ຂອງ​ລັດຖະບານ​ຊຸດ​ປະຈຸບັນ ອົງຄ໌​ການ​ຂະໜາດ​ນ້ອຍ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ເລື່ອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ມະນຸດ ເລື່ອງ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ໃນ​ການ​ປັບ-ປຸງ​ຢ່າງ​ຫລາຍ​ຄື​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ຜູ້ ປະຕິບັດ​ງານ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເຈົ້າ​ໃຫ້​ໂທດ​ແລະ​ເພື່ອ​ການ​ພັດທະນາ​ສັກ​ຍະ​ພາບ ຂີດ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂໍ​ງົບ​ນັກ​ງານ​ຊຶ່ງ​ຈະ​ສົ່ງ​ຜົນ​ເຖິງ​ຜົນ​ການ​ປະກອບ​ການ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ທີ່​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ພັດທະນາ​ເປັນ​ເລື່ອງ​ດ່ວນ ແຕ່​ເມື່ອ​ພິຈາລະນາ​ທີ່​ອົງຄ໌​ການ​ຂະໜາດ​ກາງ​ລະ​ຂະໜາດ​ໃຫຍ່​ຈຳນວນ​ຫລາຍ​ກໍ​ຍັງມີ​ລະບົບ​ການ​ປະ​ເມີນ ຜົນ​ງານ​ທີ່​ເນັ້ນ​ທີ່​ການ​ປະ​ເມີນ​ພຶດຕິກຳ ບຸກຄະລິກ​ລັກສະນະ​ຫລາຍກວ່າ 90% ໂອ​ກາດ​ທີ່​ຈະ​ເພີ່ມ​ຜົນ​ຜະລິດ​ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ຈຶ່ງ​ມີ​ໂອ​ກາດ​ນ້ອຍ​ຕາມ​ລົງ ໄປ​ດ້ວຍ
ຫາກ​ພິຈາລະນາ​ແບ່ງ​ສັດ​ສ່ວນ​ຂອງ​ປັດ​ໄຈ​ທີ່​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຊຶ່ງ​ບໍລິສັດ​ແຕ່​ລະ​ແຫ່ງ​ຈະ​ມີ ປັດ​ໄຈ (Factors) ການ​ປະ​ເມີນ​ໂດຍ​ເສ​ລີ່ຍ​ທີ່ 10-12 ປັດ​ໄຈ ປັດ​ໄຈ​ທີ່​ຖື​ໄດ້​ວ່າ​ເປັນ​ຜົນ​ງານ​ໂດຍ​ແທ້​ຈິງ​ຄື​ຫົວຂໍ້ ປະລິມານ​ງານແລະ ຄຸນນະພາບ​ງານມີ​ພຽງ 2 ຂໍ້ ນອກ​ຈາກ​ນັ້ນ​ເປັນ​ເລື່ອງ ຄວາມ​ຊື່ສັດ ສຸ​ຈະລິດ ຄວາມ​ຂະຫຍັນ​ຂັນ​ແຂງ ຄວາມ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ເບິ່ງ-ແຍງ ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຄວາມ​ຈົ່ງ​ຮັກ​ພັກ​ດີ​ຕໍ່​ບໍລິສັດ ການ​ເຊື່ອ​ຟັງ​ຄຳ​ສັ່ງ​ຫົວ​ໜ້າ​ງານ ການ​ກົງ​ຕໍ່​ເວລາ ການ​ຢູ່ໃນ​ລະບຽບ​ວິ​ໄນ ຄວາມ​ຄິດ​ສ້າງສັນ​ແລະ ອື່ນ  ໆ ປັດ​ໄຈ​ຕ່າງ ໆ ທີ່​ກ່າວເຖິງ​ເຫລົ່າ​ນີ້​ສາມາດ​ນຳ​ມາ​ເສ​ລີ່ຍ​ໄດ້​ປະ​ມານ 80% ຂອງ​ປັດ​ໄຈ​ທັງ​ໝົດ​ທີ່​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ ນັ້ນ​ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ​ຫາກ​ບຸກ​ຄົນ​ຜູ້​ນັ້ນ ເຮັດວຽກໃຫ້​ອົງຄ໌​ການ​ພຽງ 20% ທີ່​ເຫລືອ ເຮັດ​ຕົວ​ດີ ອີກ 80% ພະ​ນັກ​ງານ​ຜູ້​ນັ້ນ​ກໍ​ຖື​ໄດ້​ວ່າ​ເປັນ​ພະ​ນັກ​ງານ​ທີ່​ດີ​ມີ​ຄຸນນະພາບ ມີ​ຜົນ​ງານ​ທີ່​ດີ​ແລ້ວ ຈາກ​ສະພາບ-ການ​ເຊັ່ນ​ນີ້​ຈຶ່ງ​ບໍ່​ໜ້າ​ແປກ​ໃຈ​ວ່າ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ນັ້ນ​ຈະ​ບໍ່​ຕ່ຳ ກວ່າ​ທີ່​ຄວນ​ຈະ​ເປັນ​ໄດ້​ຢ່າງໃດ
v  ການ​ປະ​ເມີນ​ຈຸດ​ແຂງ​ແລະ​ຈຸດ​ອ່ອນ
1) ພັນ​ທະ​ກິດ (Mission)
2) ເປົ້າ​ໝາຍ (Goal) / ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ (Objectives)
3) ການສ້າງ​ກົນ​ຍຸດທ໌
4) ແຜນ​ປະຕິບັດການ​ກົນ​ຍຸດທ໌
? ກະ​ບວນ​ການ​ຂັ້ນ​ລະອຽດ
? ຜູ້​ຮັບ​ຜິດຊອບ
? ຊ່ວງ​ເວລາ​ປະຕິບັດ
? ງົບ​ປະ​ມານ
? ການ​ສື່​ສານ/ການ​ປະ​ສານ​ງານ
? ຂວັນ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ແລະ​ການ​ຈູງ​ໃຈ
? ແຜນ​ສຳ​ຮອງ
5) ໂຄງ​ສ້າງ
6) ລະບົບ​ການ​ປະ​ເມີນ​ແລະ​ການ​ຄວບ​ຄຸມ
7) ວັດທະນະທຳ
8) ຊັບ​ຍາກ​ລ
? ການ​ຕະ​ຫລາດ
? ການ​ເງີນ
? ການ​ວິ​ໄຈ​ແລະ​ພັດທະນາ
? ການ​ຜະລິດ
? ການ​ປະ​ເມີນ​ຈຸດ​ແຂງ​ແລະ​ຈຸດ​ອ່ອນ
1) ພັນ​ກິດ (Mission)
2) ເປົ້າ​ໝາຍ (Goal) / ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ (Objectives)
3) ການສ້າງ​ກົນ​ຍຸດທ໌
4) ແຜນ​ປະຕິບັດການ​ກົນ​ຍຸດທ໌
ການ​ປະ​ເມີນ​ກົນ​ຍຸດທ໌
1) ກົນ​ຍຸດທ໌​ສອດ​ຄ້ອງ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ໄດ້​ຢ່າງ​ດີ
2) ກົນ​ຍຸດທ໌​ໄດ້​ທົດສອບ​ພາຍໃຕ້​ເງື່ອນ​ໄຂ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ ທີ່​ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ແນວ​ໂນ້ມ​ອະນາຄົດ
ແລະ ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ສ່ຽງ
3) ກົນ​ຍຸດທ໌​ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ຈຸດ​ແຂງ​ພາຍ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ ເຊັ່ນ ຊັບ​ຍາກ​ລ
ຄຸນຄ່າ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ແລະ​ພະ​ນັກ​ງານ​ປະຕິບັດການ
4) ກົນ​ຍຸດທ໌​ລົງ​ໃນ​ເວລາ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​ຖືກ​ຕ້ອງ
5) ກົນ​ຍຸດທ໌​ທີ່​ໃຊ້​ນັ້ນ​ຕ້ອງ​ບໍ່​ຂັດ​ແຂ້ງ​ກັບ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ອື່ນ
6) ກົນ​ຍຸດທ໌​ນັ້ນ​ໄດ້​ມີ​ການ​ແບ່ງ​ຍ່ອຍ​ທີ່​ໂຍງ​ສຳພັນ​ລົງ​ມາ​ກັບ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ຍ່ອຍ
7) ກົນ​ຍຸດທ໌​ມີ​ຄວາມ​ຍືດ​ຫຍຸ່ນ ຫລື​ມີ​ແຜນ​ສຳ​ຮອງ​ຫລື​ບໍ່
8) ກົນ​ຍຸດທ໌​ນັ້ນ​ເປັນ​ໄປ​ຢ່າງ​ຍັ່ງ​ຍືນ ການ​ລຽນ​ແບບ​ໄດ້​ຍາກ ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ບຸກ​ຄົນ​ແລະ​ການ​ບໍລິຫານ ລະບົບ​ການ​ຕິດ​ຕໍ່​ແລະ​ຂ່າວ​ສານ​ຂໍ້​ມູນ
9) ສະຖານ​ທີ່​ໃຊ້​ກົນ​ຍຸດທ໌​ເປັນ​ສຳ​ນັກ​ງານ​ໃຫຍ່ ສຳ​ນັກ​ງານ​ສາ​ຂາ ແຜ​ນົກ​ຜະລິດ ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ແລະ ການ​ຕະ​ຫລາດ
10) ການ​ສະໜັບ-ສະໜູນ​ດ້ານ​ສຳ​ນັກ​ງານ
11) ພາບ​ພົດນ໌​ແລະ​ການ​ຊື້​ຊ້ຳ
12) ການ​ວິ​ເຄາະ 5-FORCE ຂອງ Michael E. Porter
ການ​ປະ​ເມີນ​ກົນ​ຍຸດທ໌
1) ກົນ​ຍຸດທ໌​ສອດ​ຄ້ອງ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ໄດ້​ຢ່າງ​ດີ
2) ກົນ​ຍຸດທ໌​ໄດ້​ທົດສອບ​ພາຍໃຕ້​ເງື່ອນ​ໄຂ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ ທີ່​ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ແນວ​ໂນ້ມ​ອະນາຄົດ
ແລະ ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ສ່ຽງ
3) ກົນ​ຍຸດທ໌​ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ຈຸດ​ແຂງ​ພາຍ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກອນ ເຊັ່ນ ຊັບ​ຍາກ​ລ
ຄຸນຄ່າ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ແລະ​ພະ​ນັກ​ງານ​ປະຕິບັດການ
4) ກົນ​ຍຸດທ໌​ລົງ​ໃນ​ເວລາ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​ຖືກ​ຕ້ອງ
5) ກົນ​ຍຸດທ໌​ທີ່​ໃຊ້​ນັ້ນ​ຕ້ອງ​ບໍ່​ຂັດ​ແຂ້ງ​ກັບ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ອື່ນ
6) ກົນ​ຍຸດທ໌​ນັ້ນ​ໄດ້​ມີ​ການ​ແບ່ງ​ຍ່ອຍ​ທີ່​ໂຍງ​ສຳພັນ​ລົງ​ມາ​ກັບ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ຍ່ອຍ
7) ກົນ​ຍຸດທ໌​ມີ​ຄວາມ​ຍືດ​ຫຍຸ່ນ ຫລື​ມີ​ແຜນ​ສຳ​ຮອງ​ຫລື​ບໍ່
8) ກົນ​ຍຸດທ໌​ນັ້ນ​ເປັນ​ໄປ​ຢ່າງ​ຍັ່ງ​ຍືນ ການ​ລຽນ​ແບບ​ໄດ້​ຍາກ
ກະ​ບວນ​ການ​ໃນ​ການ ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ນັ້ນ​ປະກອບ​ດ້ວຍ 2 ກິດຈະກຳ​ຄື​ການຕັ້ງ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ແລະ​ກຳນົດ​ວິທີ ທັກ​ສະ​ທີ່​ໃຊ້​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຫາກ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ຕົວ​ແບບ CIPPI ແລ້ວ​ຈະ​ເຫັນ​ວ່າ ກ່ອນທີ່ຈະ​ມີ​ປັດ​ໄຈ​ນຳ​ເຂົ້າ​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ພິຈາລະນາ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ກ່ອນ ຊຶ່ງ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ໃຫ້​ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ຍຸດທະສາດ​ອົງຄ໌​ການ​ຊຶ່ງ ພິຈາລະນາ​ຈຸດ​ແຂງ​ຈຸດ​ອ່ອນ ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ຕ່າງ ໆ ຂອງ​ອົງຄ໌​ມາ​ແລ້ວ​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ ໃນ​ເລື່ອງ​ຂອງ​ປັດ​ໄຈ​ນຳ​ເຂົ້າ​ເມື່ອ​ນຳ​ມາ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ປັດ​ໄຈ​ທີ່​ມີ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ ຜົນ​ງານ ຈຶ່ງ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຄວາມ​ຂະຫຍັນ​ຂັນ​ແຂງ ຄວາມ​ມາ​ນະ​ພະຍາຍາມ ໃນ​ຊ່ວງ​ຂອງ​ກະ​ບວນ​ການ (Process) ຈຶ່ງ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ວິທີ​ເຮັດ​ຄື​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມ​ເລື່ອງ ເຮັດ​ຢ່າງໃດແລະ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫລື​ຜົນ​ງານ​ທີ່​ເຮັດ​ອອກ​ມາ​ໄດ້​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ການ​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມ ຫຍັງໃນ​ແບບ​ຈຳ​ລອງ​ຮູບ​ທີ່ 2 ໃນ​ຊ່ອງ Impact ຄື​ຜົນ​ລັບທ໌​ນັ້ນ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ລະ​ດັບ​ການ​ບັນ​ລຸ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ຫລື​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜົນ​ນັ້ນ ເອງ ຫາກ​ໃຊ້​ແບບ​ຈຳ​ລອງ CIPPI ເປັນ​ກອບ​ໃນ​ການ​ວາງ​ນ້ຳ​ໜັກ​ຂອງ​ການ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ວ່າ​ຈະ​ວັດ​ຜົນ​ງານ​ຫລື​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ທີ່ ສ່ວນ​ໃດ​ແລ້ວ ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ຂອງ​ທຸລະກິດ​ໄທ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ຈະ​ວາງ​ນ້ຳ​ໜັກ​ໄປ​ທີ່ INPUT ແລະ PROCESS ຄ່ອນ​ຂ້າງ​ຫລາຍ​ຄື​ປະ​ມານ 80% ແລະ​ໃຫ້​ນ້ຳ​ໜັກ​ຂອງ​ການ​ປະ​ເມີນ​ໄປ​ທີ່ ຜົນ​ງານແທ້​ ໆ ພຽງ 10-20% ຊຶ່ງ​ການ​ໃຫ້​ນ້ຳ​ໜັກ​ໃນ​ແຕ່​ລະ​ສ່ວນ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ນັ້ນ ຈະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ພຶດຕິກຳ​ຂອງ​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ ພຶດຕິກຳ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ນັ້ນ​ຈະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ຜົນ​ງານ​ອີກ​ທີ​ໜຶ່ງ ໃນ​ສະພາບ​ປະຈຸບັນ​ປັດ​ເຈກ​ບຸກ​ຄົນ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ທຸລະກິດ​ໄທ​ທີ່​ຖືກ​ວັດ​ສ່ວນ​ຫລາຍ​ຈາກ​ພຶດຕິກຳ ຈຶ່ງ​ພຽງ​ແຕ່ ເຮັດ​ຕົວ​ດີ ກໍ​ຖືກ​ປະ​ເມີນ​ແລ້ວ​ວ່າ​ມີ​ຜົນ​ງານ​ດີ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ຫາກ​ຈະ​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມວ່າ​ສັດ​ສ່ວນ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມຄວນ​ເປັນ​ຢ່າງໃດ​ສຳລັບ​ທຸລະກິດ​ໄທ ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ທີ່ CONTEXT ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ ຊຶ່ງ​ຫາກ​ມີ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ກໍ​ຈະ​ມີ​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌​ແລະ​ພາລະ​ກິດ​ໃຫ້​ໃຊ້​ເປັນ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃຫ້​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ຕັ້ງ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໄດ້ ທັງ​ຍັງ​ໄດ້ Competencies ທີ່​ອົງຄ໌​ການ​ຕ້ອງ​ການ​ທັງ​ໃນ​ລະ​ດັບ​ອົງຄ໌​ການ​ແລະ​ລະ​ດັບ​ສາຍ​ງານ​ດ້ວຍ ຈາກ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ບະ​ຫລິ​ບົດ​ຂ້າງ​ຕົ້ນ ເຮັດໃຫ້​ອົງຄ໌​ການ​ສາມາດ​ທີ່​ຈະ​ວາງ​ນ້ຳ​ໜັກ/ວາງ​ແນວ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ວ່າ​ຈະ​ຢູ່​ທີ່ ການ​ເນັ້ນ​ພຶດຕິກຳ ຫລື​ລຸດ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ​ປະ​ເມີນ​ກະ​ບວນ​ການ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ນັ້ນ​ປະກອບ​ດ້ວຍ 2 ກິດຈະກຳ ຄື​ການຕັ້ງ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ແລະ​ກຳນົດ​ວິທີ ທັກ​ສະ​ທີ່​ໃຊ້​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຫາກ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ຕົວ​ແບບ CIPPI ແລ້ວ​ຈະ​ເຫັນ​ວ່າ ກ່ອນທີ່ຈະ​ມີ​ປັດ​ໄຈ​ນຳ​ເຂົ້າ​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ພິຈາລະນາ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ກ່ອນ ຊຶ່ງ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ໃຫ້​ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ຍຸດທະສາດ​ອົງຄ໌​ການ​ຊຶ່ງ ພິຈາລະນາ​ຈຸດ​ແຂງ​ຈຸດ​ອ່ອນ ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ຕ່າງ ໆ ຂອງ​ອົງຄ໌​ມາ​ແລ້ວ​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ ໃນ​ເລື່ອງ​ຂອງ​ປັດ​ໄຈ​ນຳ​ເຂົ້າ​ເມື່ອ​ນຳ​ມາ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ປັດ​ໄຈ​ທີ່​ມີ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ ຜົນ​ງານ ຈຶ່ງ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຄວາມ​ຂະຫຍັນ​ຂັນ​ແຂງ ຄວາມ​ມາ​ນະ​ພະຍາຍາມ ໃນ​ຊ່ວງ​ຂອງ​ກະ​ບວນ​ການ (Process) ຈຶ່ງ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ວິທີ​ເຮັດ​ຄື​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມ​ເລື່ອງ ເຮັດ​ຢ່າງໃດແລະ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫລື​ຜົນ​ງານ​ທີ່​ເຮັດ​ອອກ​ມາ​ໄດ້​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ການ​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມ ຫຍັງໃນ​ແບບ​ຈຳ​ລອງ​ຮູບ​ທີ່ 2 ໃນ​ຊ່ອງ Impact ຄື​ຜົນ​ລັບທ໌​ນັ້ນ​ປຽບທຽບ​ໄດ້​ກັບ​ລະ​ດັບ​ການ​ບັນ​ລຸ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ຫລື​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜົນ​ນັ້ນ ເອງ ຫາກ​ໃຊ້​ແບບ​ຈຳ​ລອງ CIPPI ເປັນ​ກອບ​ໃນ​ການ​ວາງ​ນ້ຳ​ໜັກ​ຂອງ​ການ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ວ່າ​ຈະ​ວັດ​ຜົນ​ງານ​ຫລື​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ທີ່ ສ່ວນ​ໃດ​ແລ້ວ ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ຂອງ​ທຸລະກິດ​ໄທ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ຈະ​ວາງ​ນ້ຳ​ໜັກ​ໄປ​ທີ່ INPUT ແລະ PROCESS ຄ່ອນ​ຂ້າງ​ຫລາຍ​ຄື​ປະ​ມານ 80% ແລະ​ໃຫ້​ນ້ຳ​ໜັກ​ຂອງ​ການ​ປະ​ເມີນ​ໄປ​ທີ່ ຜົນ​ງານແທ້​ ໆ ພຽງ 10-20% ຊຶ່ງ​ການ​ໃຫ້​ນ້ຳ​ໜັກ​ໃນ​ແຕ່​ລະ​ສ່ວນ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ນັ້ນ ຈະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ພຶດຕິກຳ​ຂອງ​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ ພຶດຕິກຳ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ນັ້ນ​ຈະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ຜົນ​ງານ​ອີກ​ທີ​ໜຶ່ງ ໃນ​ສະພາບ​ປະຈຸບັນ​ປັດ​ເຈກ​ບຸກ​ຄົນ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ທຸລະກິດ​ໄທ​ທີ່​ຖືກ​ວັດ​ສ່ວນ​ຫລາຍ​ຈາກ​ພຶດຕິກຳ ຈຶ່ງ​ພຽງ​ແຕ່ ເຮັດ​ຕົວ​ດີ ກໍ​ຖືກ​ປະ​ເມີນ​ແລ້ວ​ວ່າ​ມີ​ຜົນ​ງານ​ດີ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ຫາກ​ຈະ​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມວ່າ​ສັດ​ສ່ວນ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມຄວນ​ເປັນ​ຢ່າງໃດ​ສຳລັບ​ທຸລະກິດ​ໄທ ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ທີ່ CONTEXT ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ ຊຶ່ງ​ຫາກ​ມີ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ກົນ​ຍຸດທ໌​ກໍ​ຈະ​ມີ​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌​ແລະ​ພາລະ​ກິດ​ໃຫ້​ໃຊ້​ເປັນ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃຫຍ່ ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ຕັ້ງ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໄດ້ ທັງ​ຍັງ​ໄດ້ Competencies ທີ່​ອົງຄ໌​ການ​ຕ້ອງ​ການ​ທັງ​ໃນ​ລະ​ດັບ​ອົງຄ໌​ການ​ແລະ​ລະ​ດັບ​ສາຍ​ງານ​ດ້ວຍ ຈາກ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ບະ​ຫລິ​ບົດ​ຂ້າງ​ຕົ້ນ ເຮັດໃຫ້​ອົງຄ໌​ການ​ສາມາດ​ທີ່​ຈະ​ວາງ​ນ້ຳ​ໜັກ/ວາງ​ແນວ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ວ່າ​ຈະ​ຢູ່​ທີ່ ການ​ເນັ້ນ​ພຶດຕິກຳ ຫລື​ລຸດ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ​ປະ​ເມີນ​ພຶດຕິກຳ​ມາ​ເປັນ​ຜົນ​ງານ​ທາງ​ກົງ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ຕິ​ກຳ​ມາ​ເປັນ​ຜົນ​ງານ​ທາງ​ກົງ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ
ສະຫລຸບ
ຈຸດ​ອ່ອນ​ທີ່​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ທຸລະກິດ​ໄທ​ມີ​ຫລາຍ​ປະ​ການ ບໍ່​ວ່າ​ຈະ​ເປັນ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ທີ່​ເນັ້ນ​ສະເພາະ​ເປັນ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ໃຊ້​ພຽງ​ການ ຂຶ້ນ​ເງີນ​ເດືອນ ການ​ອອກ​ແບບ​ຟອລ໌​ມະ​ທີ່​ບໍ່​ກົງ​ປະ​ເດັນ ການ​ປະ​ເມີນ​ແລ້ວ​ບໍ່​ມີ​ການ​ແຈ້ງ​ຜົນ​ຫລື​ແຈ້ງ​ແບບ​ຜິດ​ວິທີ ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ພຽງ​ປີ​ລະ 1 ເທື່ອ ອະຄະຕິ​ລະຫວ່າງ​ຫົວ​ໜ້າ​ກັບ​ລູກ​ນ້ອງ ການ​ຫລິ້ນ​ການ​ເມືອງ​ພາຍ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ ສິ່ງ​ຕ່າງ ໆ ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ນີ້​ເປັນ​ບັນຫາ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ທຸລະກິດ​ໄທ ແຕ່​ທີ່​ເປັນ​ບັນຫາ​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ​ເພີ່ມ​ຜົນ​ຜະລິດ​ໃຫ້​ແກ່​ອົງຄ໌​ການ​ຄື​ແນວ​ທາງ​ແລະ​ປັດ​ໄຈ​ທີ່ ໃຊ້​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ ໃນ​ປະຈຸບັນ​ອົງຄ໌​ການ​ສ່ວນ​ໃຫຍ່​ໃຊ້​ການ​ປະ​ເມີນ​ທີ່​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ທີ່​ຈະ​ປະ​ເມີນ​ທີ່​ພຶດຕິກຳ ເຮັດໃຫ້​ຜົນ​ງານ​ທາງ​ກົງ​ທີ່​ອົງຄ໌​ການ​ຕ້ອງ​ການ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ບໍ່​ຢູ່ໃນ​ລະ​ດັບ​ທີ່​ແຂ່ງ ຂັນ​ໄດ້ ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ງານ​ທີ່​ຈະ​ຊ່ວຍ​ເພີ່ມ​ຜົນ​ຜະລິດ​ໃຫ້​ແກ່​ອົງຄ໌​ການ​ໄດ້​ຈຶ່ງ​ເປັນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ ງານ​ທີ່​ຂະ​ຫຍັບ​ມາ​ເນັ້ນ​ທີ່​ຜົນ​ງານ​ທາງ​ກົງ ບັນຫາ​ຈຶ່ງ​ຢູ່​ທີ່​ສັດ​ສ່ວນ​ລະຫວ່າງ​ຜົນ​ງານ​ທາງ​ກົງ ພຶດຕິກຳ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ວິທີ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຄວາມ​ຕັ້ງ​ໃຈ​ທຸ້ມເທ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ນັ້ນ ຄວນ​ຈະ​ຢູ່ໃນ​ສັດ​ສ່ວນ​ເທົ່າ​ໃດ

No comments:

Post a Comment