Friday, August 31, 2012

ຄື້ນ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ສັງຄົມ​ໂລກ


  I.    ຄື້ນ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ສັງຄົມ​ໂລ
           ນັບ ຈາ​ກໍ​ດີດ​ມາ-ຈົນ​ເຖິງ​ປະຈຸບັນ ກະ​ແສ​ຄື້ນ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຂອງ​ໂລກ​ດ້ານ​ການ​ເມືອງ ເສດ​ກິດ ແລະ​ສັງຄົມ​ມີ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຢ່າ​ຮຸນແຮງ ວ່ອງໄວ ໂດຍ​ສະເພາະ​ໃນ​ຊ່ວງ​ສາມ​ສົດ​ວັດ​ທີ່​ຜ່ານມາ ຈາກ​ສັງຄົມ​ກະເສດ​ເຂົ້າ​ສູ່​ອຸດສາຫະກຳ ແລະ​ເຂົ້າ​ສູ່​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ຂ່າວ​ສານ​ຂໍ້​ມູນ​ໃນ​ປະຈຸບັນ
        ຍຸກ​ກະເສດ​ກັນມ ສະພາບ​ເສດຖະກິດ​ແລະ​ສັງຄົມ​ເປັນ​ສັງຄົມ​ແບບ​ດັ້ງ​ເດີມ ການ​ຜະລິດ​ດ້ານ
ການ​ກະເສດ ເພາະ​ປູກ​ແລະ​ລ້ຽງ​ສັດ ພຶ່ງ​ພາ​ທຳມະຊາດ ສັງຄົມ​ລຽບ​ງ່າຍ​ບໍ່​ຊັບ​ຊ້ອນ​ເປັນ​ຍຸ​ຄໍ​ດີດ​ຈົນ​ກ່ອນ​ການ ປະ​ດິ​ວັດຕິ​ອຸດສາຫະກຳ
       ຍຸກ​ອຸດ​ສາ​ຫະ​ກັນ ມີ​ການ​ນຳ​ເຄື່ອງ​ຈັກ​ລະ​ໄອ​ນ້ຳ​ມາ​ພັດທະນາ​ໄປ​ສຸ່​ເຄື່ອງ​ຈັກ​ແຮ່​ລ ມາ​ໃຊ້
ເປັນ​ພະລັງ​ການ​ຜະລິດ​ແທນ​ແຮງ​ງານ​ຄົນ ແລະ​ສັດ ກໍ່​ໃຫ້​ພະລັງ​ການ​ຜະລິດ​ຈຳນວນ​ຫລາຍ (Mass Production) ສະພາບ ສັງຄົມ​ປ່ຽນ​ໄປ​ສູ່ ກາ​ລົດ​ລາດ​ແລະ​ກາ​ຮົບ​ລິ​ໂພກ​ນິຍົມ ກ້າວ​ເຂົ້າ​ສູ່​ຄວາມ​ທັນ​ສະໄໝ ສະພາບ​ສັງຄົມ​ຊັບ​ຊ້ອນ ຫລາ​ກົກ​ຫລາຍ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ເປັນ​ຍຸກ​ສາມ​ທົດ​ວັດ​ກ່ອນ​ປະຈຸບັນ
      ຍຸກ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ຂ່າວ​ສານ​ຂໍ້​ມູລ ມີ​ການ​ນຳ​ລະບົບ​ຄອມພິວເຕີ​ມາ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ລະບົບ​ໂຊ​ສັບ
ໂຊ​ສານ​ຕິດ​ຕໍ່​ທົ່ວ​ໂລກ ເປັນ​ຍຸກ​ໂລກ​ຂາດ​ພົມ​ແດນ​ການ​ຕິດ​ຕໍ່​ສື່​ສານ​ວ່ອງໄວ​ເປັນ​ຍຸກ​ໂລ​ກາ​ພິ​ວັດນ໌ ທີ່​ມີ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຢ່າງ​ຫລວງ-ຫລາຍ​ຈົນ​ຄົນ​ໃນ​ສັງຄົມ​ປັບ​ຕົວ​ບໍ່​ທັນ​ກະ​ກັບ​ຄື້ນ​ການ ປ່ຽນ​ແປງ​ສັງຄົມ​ໂລກ (Future Shock) ເປັນ​ຍຸກ​ສົດ​ວັດ​ທີ່​ຜ່ານມາ​ເຖິງ​ປະຈຸບັນ
      ຍຸກ​ໂລ​ກາ​ພິ​ວັດນ໌ (Globalization) ເປັນ​ຍຸກ​ທີ່​ເກີດ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຂອງ​ເສດຖະກິດ​ແລະ​ສັງຄົມ​ຢ່າງ​ວ່ອງໄວ ດ້ວຍ​ພະລັງ​ແຫ່ງ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ສານ​ສົນ​ເທດ (IT) ຊຶ່ງ​ສົ່ງ​ຜົນ​ໃຫ້​ເກີດ​ປາກົດ​ການນ໌
- ໂລກ​ຂາດ​ພົມ​ແດນ - ເສດຖະກິດ​ເສ​ລີ - ທຸລະກິດ​ຂ້າມ​ຊາດ - ຫມູ່ບ້ານ​ໂລກ
             ປະ​ຫລາກ ດະ​ການນ໌​ດັ່ງ​ກ່າວ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ຈາກ​ອົງຄ໌​ກອນ​ຂະໜາດ​ໃຫຍ່​ເປັນ​ອົງຄ໌​ກອນ ຂະໜາດ​ນ້ອຍ ລຸດ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ລຸດ​ເອກະສານ​ທີ່​ໃຊ້ ລຸດ​ຈຳນວນ​ບຸ​ຄາ​ກອນ ມີ​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ ເພື່ອ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ
  ວິວັດທະນາ-ການ​ທາງ​ກາ​ຮົບ​ລິ​ຫາລ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ໃນ​ອະ​ດີດ​ຈົນ​ເຖິງ​ປະຈຸບັນ​ມີ​ການ​ປັບ
ປ່ຽນ​ຫລັກ​ທິດສະດີ​ການ​ບໍລິຫານ​ມາ​ຕາມ​ລຳ​ດັບ ດັ່ງ​ນີ້
- ຍຸກ​ກ່ອນ​ສົງຄາມ​ໂລກ ເທື່ອ​ທີ່ 2 ທິດສະດີ​ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ທີ່​ນຳ​ມາ​ໃຊ້ ຄື ທິດສະດີ Adam Smith ຈັດ​ແບ່ງ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຫນ້າທີ່​ການ​ແບ່ງ​ງານ​ກັນ​ເຮັດ​ແລະ​ປັດຊະຍາ Big is Beautiful ມີ​ອົງຄ໌​ກອນ​ແລະ​ການ​ຜະລິດ​ຂະໜາດ​ໃຫຍ່ ຜູ້​ຜະລິດ​ເປັນ​ຜູ້​ກຳ​ຫົນ​ດົດ​ລາດ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ
- ຍຸກ​ຫລັງ​ສົງຄາມ​ໂລກ ເທື່ອ​ທີ່ 2 ທິດສະດີ​ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ທີ່​ນຳ​ມາ​ໃຊ້ ຄື ທິດສະດີ Kai Zen Demming Philosophy QC Circle ປັດຊະຍາ ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ມຸ້ງ​ສູ່​ການ​ເພີ່ມ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ຄຸນນະພາບ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ການ​ກວດ​ສອບ​ທຸກ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ຜະລິດ ເພື່ອ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ແກ້​ໄຂ​ຂໍ້​ບົກຜ່ອງ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
- ຍຸກ​ຫລັງ​ປີ ຄົດ. 1980 ທິດສະດີ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ທີ່​ນຳ​ມາ​ໃຊ້ ຄື Total Quality Management ISO 9000 Business Process Reengineering ປັດຊະຍາ ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ມຸ້ງ​ໄປ​ສູ່​ການ​ສ້າງສັນ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທຸກ​ຂັ້ນ​ຕອນ ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ຄຸນນະພາບ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ​ຕາມ​ມາດຕະຖານ​ທີ່​ກຳນົດ ການ​ຜະລິດ​ທີ່​ບໍ່​ກະທົບ​ຕໍ່​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ແລະ​ການ​ຮື້​ປັບ​ລະບົບ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່​ຂອງ​ລະບົບ​ທຸລະກິດ ເອກ​ຊົນ
  ແນວ​ຄິດ​ການ​ຮື້​ປັບ​ລະບົບ (Reengineering) ເປັນ ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ວິທີ​ຄິດ ວິທີ​ເຮັດວຽກ​ໃໝ່ ທີ່​ບໍ່​ສົນ​ໃຈ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ແບບ​ເດີມ​ທີ່​ຜ່ານມາ ເພື່ອ​ມຸ້ງ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຢ່າງ​ຮຸນແຮງ​ແລະ​ກໍ່​ໃຫ້​ເກີດ​ຜົນ​ງານ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ກວ່າ 10 ເທົ່າ ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ຜົນ​ຜະລິດ​ລຸດ​ເວລາ ລຸດ​ຂັ້ນ​ຕອນ ລຸດ​ເອກະສານ ແລະ​ລຸດ​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຊຶ່ງ​ລະບົບ​ທຸລະກິດ​ເອກ​ຊົນ​ນຳ​ມາ​ໃຊ້​ປັບ-ປຸງ​ອົງຄ໌​ກອນ​ໃນ​ຊ່ວງ​ທົດ​ວັດ​ທີ່​ຜ່ານມາ​ແລະ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ ນຳ​ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ລະບົບ​ລາດ​ການ
ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ຮື້​ປັບ​ລະ​ບ
         1. ການ​ຄິດ​ຄົ້ນ​ທົບ​ທວນ​ໃໝ່ (Rethink)
         2. ການ​ອອກ​ແບບ​ກະ​ບວນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່ (Redesign)
         3. ການ​ເສີມ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ (Retool)
         4. ການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ບຸ​ຄາ​ກອນ (Retrain)
            ການ ນຳ​ແນວ​ຄິດ​ການ​ຮື້​ປັບ​ລະບົບ​ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ລະບົບ​ລາດ​ການ​ເພື່ອ​ມຸ້ງ​ປັບ​ປ່ຽນ​ທັນ​ຄະ​ຕິ​ຜູ້​ປະ​ດິດ​ງານ​ໃໝ່ ປັບ​ລຸດ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ລົງ​ເສີມ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ແລະ​ປັບ​ສະພາບ​ພູ​ມິ​ທັດນ໌​ໃຫ້​ສວຍ-ງາມ ສະ​ດວກ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຊຶ່ງ​ເປັນ​ມິ​ຕິ​ໃໝ່​ຂອງ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ການ​ໃຫ້​ບໍລິການ​ຂອງ​ຫນ່ວຍ​ລາດ​ການ ຕົວ​ຢ່າ
- ການ​ໃຫ້​ບໍລິການ​ຝາກ​ຖອນ​ເງີນ​ຂໍ​ງົດ​ນາ​ຄານ (ແບບ​ເດີມ)
  ການ​ຝາກ​ຖອນ​ເງີນ​ຜ່ານ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ຫລາຍ​ຂັ້ນ​ຕອນ
  ມີບ​ນັກ​ງານ​ຫລາຍ​ຄົນ ແບ່ງ​ຫນ້າທີ່ ຝາກ ຖອນ ກວດ​ສອບ ອະ​ນຸມັດຜ່ານ​ພະ​ນັກ​ງານ​ຫລາຍ​ຄົນ
  ໃຊ້​ເວລາ​ດົນ​ໃນ​ການ​ຝາກ​ຖອນ
  ລະບົບ​ການ​ກວດ​ສອບ​ດ້ວຍ​ເອກະສານ
- ການ​ໃກ້​ບໍລິການ​ຝາກ​ຖອນ​ເງີນ​ຂໍ​ງົດ​ນາ​ຄານ (ແບບ​ໃໝ່)
  ການ​ຝາກ​ຖອນ​ເງີນ​ມີ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ລຸດລົງ
  ມີບ​ນັກ​ງານ​ຄົນ​ດຽວ​ເຮັດ​ຫລາຍ​ຫນ້າທີ່ ຝາກ​ຖອນ​ກວດ​ສອບ ອະ​ໜຸ​ມະ​ [ັ] ​ຕິ​ດ້ວຍ​ພະ​ນັກ​ງານ​ຄົນ​ດຽວ​ກັນ​ໃຊ້​ເວລາ​ລຸດລົງ
  ມີ​ການ​ມອບ​ອຳນາດ ພັດທະນາ​ບຸ​ຄາ​ກອນ
  ມີ​ລະບົບ​ການ​ກວດ​ສອບ​ດ້ວຍ​ລະບົບ​ຄອມພິວເຕີ

  ຄວາມ​ແຕກ​ຕ່າງ​ລະຫວ່າງ​ແນວ​ຄິດ Reengineering ກັບ Automation
- Reengineering ເປັນ ການ​ຄິດ​ຄົ້ນ​ກະ​ບວນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່​ທັງ​ລະບົບ​ອົງຄ໌​ການ​ແລະ​ນຳ​ລະບົບ​ຄອມພິວເຕີ​ມາ​ປັບ​ໃຊ້ ກັບ​ກະ​ບວນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່ ຜົນ​ລັບທ໌​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ຢ່າງ​ສັບ​ພັນ​ທັນ​ທີ ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ສູງ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ລາດ​ການ​ສ່ວນ​ໃຫຍ່ ມັກ​ຈະ​ເປັນ​ການ​ນຳ​ແນວ​ຄິດ Automation ໂດຍ​ນຳ​ລະບົບ​ຄອມພິວເຕີ​ມາ​ໃຊ້​ກັບ​ກະ​ບວນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ເດີມ ຜົນ​ລັບທ໌​ທີ່ເກິດຂື້ນ ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ວ່ອງໄວ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ
 (ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ພາຍໃຕ້​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ (Management Of Change)
  ວິ​ໄສ​ທັດນ໌ (VISION) ການ ບໍລິຫານ​ງານ​ໃນ​ອະນາຄົດ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ກຳນົດ​ທິດ​ທາງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກອນ ໃນ​ອະນາຄົດ ໂດຍ​ພິຈາລະນາ​ຈາກ​ສະພາບ​ທີ່​ເປັນ​ຈິງ ສະຖານນະການ​ລູກ​ຄ້າ ເພື່ອ​ມຸ້ງ​ເຖິງ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ອະນາຄົດ ວິ​ໄສ​ທັດນ໌ ປະກອບ​ດ້ວຍ
- ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ອະນາຄົດ - ສະພາບ​ທີ່​ເປັນ​ຈິງ - ລູກ​ຄ້າ ຜູ້​ຮັບ​ບໍລິການ - ສະຖານນະການ ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ
          ປະຈຸບັນ ລູກ​ຄ້າ​ເປັນ​ຜູ້​ກຳນົດ​ຊະ​ຕາ​ກຳ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ການ​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ ແລະ​ບໍລິການ​ປ່ຽນ​ຈາກ​ການ​ຜະລິດ​ຈຳນວນ​ຫລາຍ​ເປັນ​ການ​ຜະລິດ​ຕາມ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ລູກ​ຄ້າ ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ລູກ​ຄ້າ​ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຕໍ່​ການ​ຢູ່​ລອດ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຍຸກ​ໃໝ່ ຈຶ່ງ​ມຸ່​ງົດ​ນອງ​ຕອບ​ຕໍ່​ລູກ​ຄ້າ​ເປັນ​ສຳຄັນ (Customer Oriented)
·  ພັນ​ທະ​ກິດ (MISSION) ເປັນ​ພາລະ​ກິດ​ຫລື​ແນວ​ທາງ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌ ເປັນ​ກິດຈະກຳ​ຫລັກ​ທີ່​ເຮັດໃຫ້​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌​ບັນ​ລຸ​ຜົນ ອົງຄ໌​ປະກອບ​ຂອງ​ພັນ​ທະ​ກິດ
- ເຮັດ-ຫຍັງ (WHAT) ເປົ້າ​ໝາຍ​ຄື​ຫຍັງ - ໃຜ​ເປັນ​ຄົນ​ເຮັດ (WHO) ຜູ້​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຄື​ໃຜ
- ເຮັດ​ຢ່າງໃດ (HOW) ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ
       ດັ່ງ​ນັ້ນ ພັນ​ທະ​ກິດ​ອາດ​ກຳນົດ​ໄວ້​ຫລານ​ດ້ານ ເພື່ອ​ຕອບສະຫນອງ​ຕໍ່​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌ (ເປົ້າ​ໝາຍ​ຫລັກ) ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້
* ຜົນ​ສຳ​ລິດ (Result) ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຈະ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ ໂດຍ​ປະ​ເມີນ​ທັງ​ຜົນ​ຜະລິດ (Output) ແລະ​ຜົນ​ລັບທ໌ (Outcome)
- ຜົນ​ຜະລິດ (Output) ເປັນ​ຜົນ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ຢ່າງ​ເປັນ​ຮູບ​ທຳ​ຈາກ​ໂຄງ​ການ ເປັນ​ຜົນ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ໂດຍ​ກົງ​ຈາກ​ການ​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ
- ຜົນ​ລັບທ໌ (Outcome) ເປັນ​ຜົນ​ກະທົບ​ຂອງ​ໂຄງ​ການ ອາດ​ເປັນ​ຜົນ​ດ້ານ​ນາມ​ທຳ​ແລະ​ສົ່ງ​ຜົນ​ຕໍ່​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຫລື​ລົ້ມ-ເຫລວ​ຂອງ​ໂຄງ​ການ​ໂດຍ​ກົງ
ຕົວ​ຢ່າ
            ໂຄງ​ການ ສ້າງ​ພາ​ຊະນະ​ເກັບ​ນ້ຳ ອ່າງ​ເກັບ​ນ້ຳ ຜົນ​ຜະລິດ​ໄດ້​ແກ່ ພາ​ຊະນະ ຫລື ອ່າງ​ເກັບ​ນ້ຳ ຜົນ​ລັບທ໌​ຕ້ອງ​ເບິ່ງ​ວ່າ​ປະຊາຊົນ​ໃຊ້​ພາ​ຊະນະ​ເກັບ​ນ້ຳ​ຫລື​ບໍ່ ໃຊ້​ນ້ຳ​ຈາກ​ອ່າງ​ເກັບ​ນ້ຳ​ຫລື​ບໍ່ ຄຸນນະພາບ​ຂອງ​ນ້ຳ​ເປັນ​ຢ່າງໃດ ສາ​ເຫດ​ທີ່​ປະຊາຊົນ​ບໍ່​ນິຍ​ມົບ​ລິ​ໂພກ​ນ້ຳ​ຝົນ​ຂາກ​ພາ​ຊະນະ ເກັບ​ນ້ຳ ຫລື​ບໍ່​ໃຊ້​ນ້ຳ​ຈາກ​ອ່າງ​ເກັບ​ນ້ຳ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ການ​ພິຈາລະນາ​ຜົນ​ລັບທ໌
ດັ່ງ​ນັ້ນ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ພາຍໃຕ້​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ກຳນົດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ ວິທີ​ການ​ທີ່​ເຮັດໃຫ້ ບັນ​ລຸ​ຜົນ​ຕາມ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ທີ່​ກຳນົດ​ແລະ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ທີ່​ຜ່ານມາ​ວ່າ​ບັນ​ລຸ​ຜົນ​ຕາມ ເປົ້າ​ໝາຍ​ຫລື​ບໍ່ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ແກ່​ການ​ກຳນົດ​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌​ພັນ​ທະ​ກິດ ແລະ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດວຽກ​ໄປ​ມື້​ ໆ ຂາດ​ຈຸດ​ໝາຍ​ທິດ​ທາງ ດັ່ງ​ເຊ່​ນໍ​ດີດ​ທີ່​ຜ່ານມາ​ອີກ​ບໍ່​ໄດ້
 (ການ​ປັບ​ກະ​ບວນ​ທັດນ໌​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່ (Paradigm Shiff)
  ການ​ປັບ​ກະ​ບວນ​ທັດນ໌​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່ ເປັນ​ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ທັດ​ນົກ​ຕິ ວິທີ​ຄິດ ວິທີ​ເຮັດວຽກ​ຂອງ​ຄົນ
ແລະ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ໃໝ່ ເພື່ອ​ສ້າງສັນ​ບັນລະຍາຍ​ກາດ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ມຸ້ງ​ສູ່​ຜົນ​ສຳ​ລິດ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
- ການ​ປັບ ປ່ຽນ​ທັດ​ນົກ​ຕິ​ຂອງ​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ເຕັມ​ໃຈ​ໃນ​ການ​ໃຫ້​ບໍລິການ​ດ້ວຍ​ອັດ​ຢາ​ໄສ​ໄມ​ຕີ ມອງ​ຜູ້​ມາ​ຕິດ​ຕໍ່​ເປັນ​ລູກ​ຄ້າ ທີ່​ຕ້ອງ​ໃຫ້​ບໍລິການ​ດ້ວຍ​ຄວາມສະດວກ​ວ່ອງໄວ ປັບ​ທັດ​ນົກ​ຕິ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທີ່​ປົກ​ປ້ອງ​ຕົນເອງ ມາ​ເປັນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ເພື່ອ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ​ຂອງ​ງານ​ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ວິທີ​ຄິດ ວິທີ​ເຮັດວຽກ​ໃໝ່ ຂອງ​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ ຈະ​ເປັນ​ການ​ສ້າງສັນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃຫ້​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ​ສາມາດ​ເຮັດວຽກ​ໄດ້​ຢ່າງ​ສະ​ດວກ ວ່ອງໄວ ມີ​ຄວາມ​ພູູມໃຈ​ຕໍ່​ງານ​ທີ່​ຮັບ​ຜິດຊອບ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ລູກ​ຄ້າ​ຫລື​ປະຊາຊົນ​ທີ່​ມາ​ຄິດ​ຕໍ່​ເກີດ​ຄວາມ​ພໍ​ໃຈ ປະ​ທັບ​ໃຈ​ໃນ​ການ​ໃຫ້​ບໍລິການ ຄວນ​ປັບ​ປ່ຽນ​ວິທີ​ຄິດ ວິທີ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່ ດັ່ງ​ນີ້
  ມອງ​ປະຊາຊົນ​ຜູ້​ມາ​ຂໍ​ຮັບ​ບໍລິການ ຫລື​ຜູ້​ມາ​ຕິດ​ຕໍ່​ລາດ​ການ ເປັນ​ລູກ​ຄ້າ
  ປ່ຽນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທີ່​ຢຶດ​ບຽບ​ປະຕິບັດ​ກົດ​ເກນ​ເຄັ່ງຄັດ​ເປັນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທີ່​ຍືດ​ຫຍຸ່ນ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ​ຂອງ​ງານ
  ປັບ​ລຸດ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ທີ່​ຊ້ຳ​ຊ້ອນ ໃຊ້​ເອກະສານ​ໃຊ້​ເວລາ​ຫລາຍ ໃຫ້​ມີ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ນ້ອຍ​ລົງ ໃຊ້​ເອກະສານ​ແລະ​ເວລາ​ນ້ອຍ​ລົງ​ເທົ່າ​ທີ່​ບໍ່​ຂັດ​ຕໍ່​ລະບຽບ
  ການ​ມອບ​ອຳນາດ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ (Delegation) ການ​ມອບ​ອຳນາດ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃຫ້​ແກ່​ເຈົ້າ​ຫນ້າທີ່​ຫລື​ພະ​ນັກ​ງານ​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ ຈະ​ເປັນ​ຜົນ​ໃຫ້
  ເພີ່ມ​ຄວາມ​ຄ່ອງ​ຕົວ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
  ຕອບສະຫນອງ​ລູກ​ຄ້າ​ໄດ້​ວ່ອງໄວ
  ລຸດ​ຂໍ້​ຈຳ​ກັດ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
  ເພີ່ມ​ຜົນ​ຜະລິດ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ
  ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ສູງ​ຂຶ້ນ
  ເພີ່ມ​ຂວັນ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ແກ່​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ
  ການ​ຈັດ​ສຳ​ນັກ​ງານ ຈັດ​ສະພາບ​ພູ​ມິ​ທັດນ໌ ເປັນ​ແນວ​ຄິດ​ການ​ຈັດ​ສະ​ພານ​ທີ່​ເຮັດວຽກ ແລະ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ຂອງ​ສະຖານ​ທີ່​ເຮັດວຽກ​ໃຫ້​ເອື້ອ​ອຳ​ນວຍ​ຕໍ່​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
         ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ໃນ​ການ​ຈັດ​ສຳ​ນັກ​ງານ ແລະ​ຈັດ​ສະພາບ​ພູ​ມິ​ທັດນ໌​ສະໄໝ​ໃໝ່ ປະກອບ​ດ້ວຍ
               ສຳ​ນັກ​ງານ​ຂາດ​ກະ​ດາດ ລຸດ​ການ​ໃຊ້​ເອກະສານ ມີ​ລະບົບ​ການ​ຈັດ​ເກັບ​ເອກະສານ​ທີ່​ທັນ​ສະໄໝ
               ສະຖານ​ທີ່​ເຮັດວຽກ ສະ​ອາດ ສວຍ-ງາມ ມີ​ບັນ​ຢາ​ກາດ​ເອື້ອ​ອຳ​ນວຍ​ຕໍ່​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
              ສ້າງ​ທີມ​ງານ (Process Team) ຈັດ​ສະຖານ​ທີ່​ເຮັດວຽກ​ເອື້ອ​ອຳ​ນວຍ​ຕໍ່​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ເປັນ​ທີມ ຈັດ​ໂຕະ​ເຮັດວຽກ​ຫັນ​ໜ້າ​ເຂົ້າ​ຫາ​ກັນ​ເປັນ​ລັກສະນະ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ປຶກ​ສາ​ຫາ​ລື​ສະຖານ​ທີ່​ປະ​ຊຸມ​ສຳ​ມະ​ນາ
               ຈັດ​ລະບົບ​ສຳ​ນັກ​ງານ​ອັດ​ໂນ​ມັດ(Automation Work Flow) ນຳ​ລະບົບ​ສຳ​ນັກ​ງານ​ອັດ​ໂນ​ມັດ​ຕິ​ມາ​ໃຊ້ ມີ​ລະບົບ​ໂຊ​ສັບ​ຄອມພິວເຕີ ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເຮັດວຽກ​ໄດ້​ຢ່າງ​ສະ​ດວກ ວ່ອງໄວ
             ການ​ຈັດ​ສຳ​ນັກ​ງານ​ຂາດ​ກະ​ດາດ (Paperless Office)
                ແນວ ທາງ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ສູ່​ສຳ​ນັກ​ງານ​ຂາດ​ກະ​ດາດ ເປັນ​ການ​ລຸດ​ການ​ໃຊ້​ກະ​ດາດ ການ​ຈັດ​ເກັບ​ເອກະສານ​ແລະ​ການ​ທຳລາຍ​ເອກະສານ​ຊຶ່ງ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ສູ່​ສຳ​ນັກ​ງານ​ຂາດ​ກະ​ດາດ ມີ​ດັ່ງ​ນີ້
  ປັບ-ປຸງ​ລະບົບ​ຈັດ​ເກັບ​ແລະ​ທຳລາຍ​ເອກະສານ ລຸດ​ເອກະສານ​ໄດ້​ຮ້ອຍ​ລະ 40 ໂດຍ​ຈຳ​ກັດ​ພື້ນ​ທີ່ ຈັດ​ເກັບ​ແລະ​ທຳລາຍ
ລະບຽບ​ຄຳ​ສັ່ງ ວິ​ໄນ/ມາດຕະຖານ​ແລະ ອື່ນ  
  ປິດ​ປະ​ກາດ​ຫລື​ແຈ້ງ​ວຽນ​ແທນ​ການ​ແຈກ​ຈ່າຍ​ເອກະສານ
  ໃຊ້​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ໃນ​ການ​ຈັດ​ເກັບ ລຸດ​ເອກະສານ​ໄດ້​ຮ້ອຍ​ລະ 40 ດ້ວຍ​ລະບົບ​ຈັດ​ເກັບ​ເອກະສານ Save in Diskettes
Filing System
 (ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ສຳ​ນັກ​ງານ​ເຂດ​ພື້ນ​ທີ່​ການສຶກສາ​ຕາມ​ແນວ​ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ຍຸກ​ໃຫມ່
* ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ບົດ​ບາ​ທອງຄ໌​ກອນ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ພາຍໃຕ້​ການ​ປ່ຽນ​ແປ​ງອງຄ໌​ກອນ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ປັບ​ບົດ​ບາດ​ໃຫ້​ສອດ​ຄ້ອງ​ກັບ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ ດັ່ງ​ນີ້
* ການ​ແບ່ງ​ງານ​ຕາມ​ຫນ້າທີ່ (Function) ປ່ຽນ​ໄປ​ສູ່​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຫລາຍ​ດ້ານ (Multi-Function) ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃຫ້​ແກ່​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ​ສາມາດ​ເຮັດວຽກ​ໄດ້​ຫລາຍ​ຫນ້າທີ່
* ຖືກ​ຄວບ​ຄຸມ (Control) ປ່ຽນ​ໄປ​ສູ່​ການ​ເພີ່ມ​ອຳນາດ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ປ່ຽນ​ຈາກ​ເນັ້ນ​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ເປັນ​ການ​ໃຫ້​ອິດສະຫລະ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ແກ່​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ​ມີ​ການ​ກວດ​ສອບ​ຄວບ​ຄຸມ​ນ້ອຍ​ລົງ
* ການ ບໍລິຫານ​ງານ​ພາຍໃຕ້​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ ເປັນ​ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ການ​ບໍລິຫານ ຫລື​ເຮັດວຽກ​ແບບ​ເດີມ ໄປ​ສູ່​ການ​ບໍລິຫານ​ງາ​ແບບ​ໃໝ່ ໂດຍ​ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ສູ່​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຍຸກ​ໃໝ່ ປະກອບ​ດ້ວຍ​ເງື່ອນ​ໄຂ ດັ່ງ​ນີ້
          * ສ້າງ​ກະ​ບວນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່
          * ນຳ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ມາ​ໃຊ້
         * ສ້າງ​ວັດທະນະທຳ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃໝ່
         * ວິ​ເຄາະ​ລູກ​ຄ້າ​ແລະ​ສະຖານນະການ
         * ມອບ​ອຳນາດ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ
         ຂັ້ນ ຕອນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ສູ່​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຍຸກ​ໃໝ່ ນອກ​ຈາກ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ຕາມ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ດັ່ງ​ກ່າວ​ແລ້ວ ຍັງມີ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ສູ່​ການ​ບໍລິຫານ​ຍຸກ​ໃໝ່ ປະກອບ​ດ້ວຍ
         * ສ້າງ​ວິ​ໄສ​ທັດນ໌​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ (VISION) ກຳນົດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
          * ກຳນົດ​ພັນ​ທະ​ກິດ (MISSION) ກຳນົດ​ແນວ​ທາງ ພາລະ​ຫນ້າທີ່ ເພື່ອ​ບັນ​ລຸ​ຜົນ​ຕາມ​ເປົ້າ​ໝາຍ
           * ກຳນົດ​ຜົນ​ລັບທ໌ (OUTCOME) ພິຈາລະນາ​ຜົນ​ກະທົບ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ຈາກ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ
           * ສ້າງ​ຕົວ​ຊີ້​ວັດ (INDICATOR) ເພື່ອ​ວັດ​ຜົນ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ຕອບສະຫນອງ​ຕໍ່​ເປົ້າ​ໝາຍ​ພຽງ​ໃດ ຕົວ​ຊີ້​ວັດ​ຄວນ​ວັດ​ໃນ​ເຊີງ​ຮູບ​ທຳ​ໄດ້
            * ວັດ ຜົນ​ສຳ​ລິດ ເປັນ​ການ​ກວດ​ສອບ​ຜົນ​ຜະລິດ​ແລະ​ຜົນ​ລັບທ໌​ທີ່ເກິດຂື້ນ ເພື່ອ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ປັບ-ປຸງ​ທົບ​ທວນ ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຂອງ​ນັກ​ບໍລິຫານ​ຍຸກ​ໃໝ່

No comments:

Post a Comment