Friday, August 31, 2012

ເທກ​ນິກ​ການ​ບໍລິຫານ​ແບບ​ສະໄໝ​ໃຫມ່


    I.            ເທກ​ນິກ​ການ​ບໍລິຫານ​ແບບ​ສະໄໝ​ໃຫມ່
ການ​ບໍລິຫານ​ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ  (Participative Management): PM
ການ​ບໍລິຫານ​ແບບ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ ເປັນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ຂອງ​ຝ່າຍ​ບໍລິຫານ​ທີ່​ຈະ​ຈູງ​ໃຈ​ໃຫ້​ໂອ​ກາດ​ແກ່​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ງານ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກາລ ໄດ້​ມີ​ປະໂຫຍດ​ໃນ​ການ​ສະເໜີ​ແນະ ຮ່ວມ​ຄິດ ຮ່ວມ​ຕັດ​ສິນ​ ໃຈ ແລະ​ຮ່ວມ​ພັດທະນາ​ງານ​ດ້ວຍ​ຄວາມ​ເຕັມ​ໃຈ ອຸ​ທິດ​ແຮງ​ກາຍ ແຮງ​ ໃຈ ມຸ້ງ​ມັ່ນ​ຕໍ່​ງານ​ເຫມືອນ​ວ່າ​ຕົນ​ເປັນ​ເຈົ້າ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ນັ້ນ

ປະໂຫຍດ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ
1.
ຊ່ວຍ​ສ້າງ​ຄວາມ​ສາ​ມັກ​ຄີ​ແລະ​ລວມ​ພະລັງ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກາລ
2.
ຮູ້​ເຖິງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກາລ
3.
ເພີ່ມ​ພູນ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃຫ້​ສູງ​ຂຶ້ນ ລຸດ​ຄວາມ​ເສື່ອຍ​ຊາ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ
4.
ຊ່ວຍ​ລຸດ​ຄວາມ​ຂັດ​ແຍ້ງ​ແລະ​ການ​ຕໍ່​ຕ້ານ​ຈາກ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ລະ​ດັບ​ປະຕິບັດ​ກາລ
5.
ສ້າງ​ບັນ​ຢາ​ກາດ​ໃນ​ການເຮັດ​ງານ
6.
ຊ່ວຍ​ເພີ່ມ​ຜົນ​ຜະລິດ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກາລ
7.
ສ້າງສັນ​ຫລັກ​ປະ​ຊາ​ທິບ​ຫມາກໄຂ່ຫລັງຍ
8.
ເຮັດໃຫ້​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ເກີດ​ຄວາມ​ຮູ້ສຶກ​ວ່າ​ພວກເຂົາ​ເປັນ​ສ່ວນຫນຶ່ງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກາລ
ໄຄ​ເຊັນ  (KAIZEN)
ໄຄ​ [ເ] ​ຊະ​ [ັ]ນ ເປັນ​ເລື່ອງ​ກ່ຽວກັບ​ການ​ປັບ-ປຸງ​ຄຸນນະພາບ​ຂອງ​ກະ​ບວນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ຊຶ່ງ​ໝາຍ​ຖຶງ ເຮັດໃຫ້​ດີ​ຂຶ້ນ ຈຶ່ງ​ເປັນ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ລົງ​ມື​ປະຕິບັດ​ງານ ຊຶ່ງ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຫລັກ​ຂໍງ ໄຄ​ເຊັນ ຄື ການ​ພັດ​ນາບ​ນັກ​ງານ​ໃຫ້​ຮູ້​ຈັກ​ຄິດ ຮູ້​ຈັກ​ຕະ​ຫນັກແລະ​ຫາ​ວິທີ​ການ​ປັບ-ປຸງ​ງານ​ໃນ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ຕົນເອງ​ໃຫ້​ດີ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ເສມອ
KEY PERFORMANCE INDICATORS: KPI
ເທກ​ນິກ KPI ໝາຍ​ເຖິງ ຕົວ​ຊີ້​ວັດ​ຜົນ​ຂອງ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ ໄດ້​ແກ່ສິ່ງ​ທີ່​ເຮັດ​ເປັນ​ຫລັກ​ຖານ​ເຊີງ​ຮູບ​ທຳ ສິ່ງ​ທີ່​ພົບ​ໄດ້​ຈາກ​ການ​ສັງ​ເກຕ ແລະ​ສິ່ງ​ທີ່​ວັດ​ເຊີງ​ປະລິມານ​ໄດ້
ວິທີ​ການ​ໃຊ້​ເທກ​ນິກ KPI
1.
ວິ​ເຄາະ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ ຫລື​ຜົນ​ລັບທ໌​ທີ່​ເປັນ​ເຈົ້າ​ລັກສະນະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ຜົນ​ຜະລິດ  (Output)
ຜົນ​ລັບທ໌  (Outcome) ແລະ​ຜົນ​ກະທົບ  (Impact) ສິ່ງ​ທີ່​ເກີດ​ຈາກ​ກະ​ບວນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ກາລ
2.
ຈາກ​ຜົນ​ລັບທ໌​ທີ່​ໄດ້​ນຳ​ມາ​ວິ​ເຄາະ​ລະ​ບຸ​ຫລັກ​ຖານ​ເຊີງ​ຮູບ​ທຳ​ທີ່​ສະແດງ​ເຖິງ​ຜົນ​ລັບທ໌​ທີ່​ຕ້ອງ​ກາລ
3.
ຂຽນ​ຕົວ​ຊີ້​ວັດ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ໃນ​ເຊີງ​ປະລິມານ ເພື່ອ​ໃຊ້​ເປັນ​ເກນ​ຕັດ​ສິນ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ ງາ​ນົດ​ລິງ

2
. ການ​ບໍລິຫານ​ເວລາ  (Time Management)
ການ​ບໍລິຫານ​ເວລາ ໝາຍ​ຖຶງ ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ຜົນ​ຕາມ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້​ໂດຍ​ອາໄສ​ປັດ​ໄຈ​ທັງ​ຫລາຍ ໄດ້​ແກ່ ຄົນ ເງີນ ວັດ​ດຸ​ອຸປະກອນ ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ນັ້ນ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ໂດຍ​ໃຊ້​ເວລາ​ນ້ອຍ ແຕ່​ໃຫ້​ຜົນ​ຄຸ້ມ​ຄ່າ​ຫລາຍ​ທີ່​ສຸດ
ຫລັກ​ການ​ບໍລິຫານ​ເວລາ ມີ​ຢູ່ 4 ປະ​ກາລ
1.
ເຮັດ​ທັນ​ເວລາ
2.
ເຮັດ​ຖືກ​ເວລາ
3.
ເຮັດ​ຕາມ​ເວລາ
4.
ເຮັດ​ກົງ​ເວລາ
ການ​ບໍລິຫານ​ເວລາ​ໃຫ້​ເກີດ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ ຄວນ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ດັ່ງ​ຕໍ່ໄປນີ້
1.
ການ​ວາງ​ແຜນ
2.
ການ​ຈັດ​ເວລາ​ໃຫ້​ເໝາະ​ກັບ​ຄນ
3.
ການ​ສັ່ງ​ກາລ
4.
ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ໃນ​ການເຮັດ​ງານ
ຊຶ່ງ​ການ​ບໍລິຫານ​ເວລາ​ທີ່​ເປັນ​ທີ່​ນິຍົມ​ກັນ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ຄື ເທກ​ນິກ​ການ​ບໍລິຫານ​ເວລາ​ແບບ Gantt Chart
ແລະ​ແບບ PERT. ແລະ CMP. ມາ​ໃຊ້
ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ໂດຍ​ຢຶດ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ  (Management By Objective): MBO
ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ໂດຍ​ຢຶດ​ວັດ​ຖຸ​ປະ​ສົງເປັນ​ເທກ​ນິກ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ທີ່​ຈັດ​ຢູ່ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມເປັນ​ຮູບ​ແບບ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ຊຶ່ງ​ຈະໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ກັບ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ໃນ​ອົງຄ໌​ກາລ ໂດຍ​ມີ​ແນວ​ຄວາມ​ຄິດວ່າ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຫລື​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ນັ້ນ ຄວນ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຄນ ເຫັນ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃນ​ລັກສະນະ​ຮ່ວມ​ແຮງ​ຮ່ວມ​ໃຈ​ກັນ​ຊຶ່ງ​ໃຫ້​ໄດ້​ຜົນ​ງານ​ທີ່​ດີ​ກວ່າການ​ບັງຄັບ ຫລື​ລົງ​ໂທສ ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮ່ວມ​ງານ​ໄດ້​ສະແດງ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ແລະ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຮ່ວມ​ກັນ
ອົງຄ໌​ປະກອບ​ທີ່​ສຳຄັນ​ຂອງ MBO ທີ່​ຈະ​ເຮັດວຽກ​ໃຫ້​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ ປະກອບ​ດ້ວຍ
1.
ການ​ກຳນົດ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ໃນ​ລະ​ດັບ​ສູງ
2.
ການ​ກຳນົດ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ໃນ​ລະ​ດັບ​ປະຕິ​ບັດ
3.
ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ ແລະ​ມີ​ສາ​ມັນ​ສຳ​ນຶກ​ໃນ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ຜູ້​ປະຕິ​ບັດ
4.
ຄວາມ​ມີ​ອິດສະຫລະ​ໃນ​ການເຮັດ​ງານ
5.
ການ​ທົບ​ທວນ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ

3.
MBO ເປັນ​ເທກ​ນິກ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ຂອງ​ງານ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ ເກີດ​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜລ ແຕ່​ປັດ​ໄຈ​ຫລັກ​ຂອງ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຊະນິດ​ນີ້ ຍັງ​ຢູ່​ທີ່​ຕົວ​ບຸກ​ຄົນ​ໂດຍ​ສະເພາະ​ຫົວ​ໜ້າ​ງານ ຕ້ອງ​ໃຊ້​ສາດ​ຄວາມ​ເປັນ​ຜູ້​ນຳ ໃຊ້​ສິນ​ປະ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຮ່ວມ​ກັບ​ຄົນ ໃຊ້​ຄົນ​ໃຫ້​ເໝາະ​ກັບ​ງານ ສ້າງ​ຂວັນ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ໃຫ້​ທຸກ​ຄົນ​ເຫັນ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຂອງ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຂອງ​ງານ​ຕາມ​ທີ່​ໄດ້ຮັບ​ມໍບ ໝາຍ​ໄວ້​ຮ່ວມ​ກັບ

ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ​ການ​ຍ່າງ MBWA
ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ MBWA ເປັນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ທີ່​ສ້າງ​ຄວາມ​ເປັນ​ກັນ​ເອງ​ໃຫ້​ກັບ​ຜູ້​ຮ່ວມ​ງານ​ໂດຍ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຍ່າງ​ ໄປ ຢ້ຽມ-ຢາມ​ເວົ້າ​ຄຸຍ​ກັບ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ໃນ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ຕ່າງໆ ທຸກ​ຫນ່ວຍ​ໃຫ້​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ​ເພາະ​ຈະ​ເປັນ​ປະໂຫຍດ​ຕໍ່​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ຫລາຍ​ປະ​ການ ເຊ່ນ
1.
ຈະ​ໄດ້​ເຫັນ​ແລະ​ຮູ້​ຈັກ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ຕ່າງ ໆ​ທຸກ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ດ້ວຍ​ຕົວ​ທ່ານ​ເອງ
2.
ເປັນ​ການ​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ແກ່​ບຸ​ຄາ​ກອນ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ມົນ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ
3.
ເປັນ​ການ​ສະແດງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ເຖິງ​ຄວາມ​ສົນ​ໃຈ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຂອງ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ນັ້ນ 
4.
ຊ່ວຍ​ໃນ​ການ​ຕິດ​ຕາມ​ແລະ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ຂອງ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ໄດ້​ຢ່າງ​ໃກ້​ຊິດ
5.
ຊ່ວຍ​ໃນ​ການ​ປະ​ສານ​ງານ ອຳ​ນວຍ​ຄວາມສະດວກ ນິ​ເທດ​ງານ
ການ​ພັດທະນາ​ບຸ​ຄາ​ກອນ ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ  (Situation Objective Strategy): SOS
ເທກ​ນິກ​ທີ່​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ຂອງ​ຂອງ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ
1.
S = Situation ຄື ສະຖານນະການ ຄວາມ​ຮູ້​ທີ່​ກ່ຽວກັບ​ຕົວ​ເຮົາ ເຮົາ​ຢູ່​ທີ່​ໃດ ກັບ​ໃຜ ເກີດ​ອະ​ ໄລ
ຂຶ້ນ​ຊຶ່ງ​ກໍ​ໝາຍ​ເຖິງ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ຕົວ​ເຮົາ​ນັ້ນ​ເອງ
2.
O = Objective ຄື ເປົ້າ​ໝາຍ ວ່າ​ຕ້ອງ​ການ​ຫຍັງ ຈະ​ໄປ​ທີ່​ໃດ ຕ້ອງ​ການ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ມາກ
ນ້ອຍ​ແຄ່​ໃດ ຢ່າງ​ ໄລ
3.
S = Strategy ຄື ກົນ​ວິທີ ຮູ້​ວ່າ​ຈະ​ໄປ​ເຖິງ​ເປົ້າ​ໝາຍ ຈະ​ໄປ​ບ່ອນນັ້ນ​ໄດ້​ຢ່າງ​ [ໄ]ລ
ກິດຈະກຳ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ການ​ບໍລິຫານ​ແບບ SOS ໄດ້​ແກ່ ກິດຈະກຳ 5 ສ. ກິດຈະກຳ QC
ກິດຈະກຳ SS ກິດຈະກໍາ TPD ຈຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ SOS ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຕາມ​ວັດ​ຖຸ​ປະ​ສົງຄະ​
ການ​ຮື້​ລະບົບ  (Reengineering)
ການ​ຮື້​ລະບົບ ເປັນ​ເລື່ອງ​ຂອງ​ການ​ປັບ​ປ່ຽນ​ກະ​ບວນ​ການ​ການ​ເດີມ​ໄປ​ໂດຍ​ສິ້ນ​ເຊີ່ງ ທັງ​ນີ້​ການ​ອອກ​ແບບ​ກະ​ບວນ​ການ​ໃໝ່​ ໆ ຈະ​ບໍ່​ຢຶດ​ຕິດ​ກັບ​ຫລັກ​ການ ກົດ​ລະ​ເບຍບ ຄວາມ​ເຊື່ອ​ແລະ​ຄ່າ​ນິຍົມ​ແບບ​ເກົ່າ ແຕ່​ຈະ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ກັນ​ໃໝ່​ຫົມດ ແລະ​ພະຍາຍາມ​ມອງ​ໄປ​ຂ້າງ​ໜ້າ​ເພື່ອ​ຫາ​ຄຳ​ຕອບ​ແລ້ວ​ຄ່ອຍ​ຍ້ອນ​ກັບ​ມາ​ຫາ​ກຳ​ວິທີ ໂດຍ​ມຸ້ງ​ເນັ້ນ​ເຖິງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ໃຊ້​ບໍລິການ​ເປັນ​ຫລັກຊຶ່ງ​ເຄື່ອງ​ມື​ທີ່​ດີ​ທີ່ສຸດ​ຂອງ​ການ​ຮື້​ລະບົບ ຈົ່ງ​ບໍ່​ແມ່ນ
4
. ພຽງ​ແຄ່​ສະພາບ​ຂອງ​ບັນຫາ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ໃນ​ປັດ​ຈຸ​ບັນແລ້ວ​ກໍ່ການ​ວິ​ເຄາະ​ຫາ​ສາ​ເຫດ​ຂອງ​ບັນຫາ​ຢ່າງ​ເລິກ​ລຶກ​ເພື່ອ​ຫາ​ຫົນ​ທາງ​ແກ້​ໄຂ​ຢ່າງ​ຄໍ່ຍ ເປັນ​ຄ່ອຍ​ໄປ ແລະ​ການ​ຮື້​ລະບົບ​ນີ້​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ເປັນ​ການ​ເອົາ​ຈິງ​ເອົາ​ຈັງ​ທຸກ​ຄນ
ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ  (Results Based Management): RBM
ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ​ມີ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ເພື່ອ​ປັບ-ປຸງ​ຜົນ​ການ​ປະຕິ​ບັດ ງານ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ ບໍ່-ແມ່ນ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ລາງ​ວັນ​ຫລື​ລົງໂທດ​ຜູ້​ປະຕິ​ບະວັດການ​ທີ່​ຜົນ​ສຳ​ລິດ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ຈະ​ດີ​ຫລື​ບໍ່​ພຽງ​ໃດ​ຍ່ອມ​ເປັນ
ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຮ່ວມ​ກັນ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ແລະ​ເຈົ້າ​ໜ້າທີ່ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ​ເປັນ​ເຄື່ອງ​ມື​ທີ່​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ໃຊ້​ວັດ​ຄວາມ​ກ້າວ ໜ້າ​ຂອງ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ໄດ້​ຢ່າ​ງົດ​ມ່ຳ​ເສມອ
Banlanced Scorecard ເປັນ​ສ່ວນຫນຶ່ງ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ລືດທິ໌ ເນື່ອງ​ຈາກ Banlanced Scorecard ເປັນ​ກອບ​ແນວ​ທາງ​ໃນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຫາ​ປັດ​ໄຈ​ຫລັກ​ແຫ່ງ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ ແລະ​ຊີ້​ວັດຜົນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ຫລັກ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ແນ່​ໃຈ​ວ່າ​ໄດ້​ພິຈາລະນາ​ອົງຄ໌​ການ​ຈາກ​ມຸມ​ຕ່າງໆ ຢ່າງ​ຄົບ​ຖ້ວນ

ລັກສະນະ​ຂອງ Banlanced Scorecard ແບ່ງ​ມຸມ​ມອງ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ອອກ​ເປັນ 4 ລະ​ດັບ
1.
ມຸມ​ມອງ​ດ້າ​ນອງຄ໌​ປະກອບ​ພາຍ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ ໄດ້​ແກ່ ບຸ​ຄາ​ກອນ ກະ​ບວນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ​ໂຄງ​ສ້າງ
ອົງຄ໌​ການ ການ​ບໍລິຫານ​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ບຸກ​ຄົນ ພຶດຕິກຳ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ ວັດທະນະທຳ​ອົງຄ໌​ການ​ ຯ​ລ 
2.
ມຸມ​ມອງ​ດ້ານ​ຜູ້​ມີ​ສ່ວນ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ອົງຄ໌​ການ ໄດ້​ແກ່ ລັດຖະບານ ປະຊາຊົນ​ຜູ້​ຮັບ​ບໍລິການ​ສາທາລະນະ​ຊນ
ແລະ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ​ອື່ນ ໆ​ ຯ​ລ 
3.
ມຸມ​ມອງ​ດ້ານ​ວັດ​ກຳ ເປັນ​ການ​ມອງ​ໄປ​ຂ້າງ​ໜ້າ​ເຖິງ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ​ທີ່​ຈະ​ປັບ​ປຸງ
ປ່ຽນ​ແປງ ພັດທະນາ ຄິດ​ຄົ້ນ ຮຽນ​ຮູ້ ປະຕິບັດ​ຢ່າງ​ມີ​ກົນ​ຍຸດທ໌ ແລະ​ມີ​ຄວາມ​ຄິດ​ລິ​ເລີ່ມ​ສ້າງສັນ​ໃນ​ອະ​ໜາກຕ
4.
ມຸມ​ມອງ​ດ້ານ​ການ​ເງີນ ເປັນ​ມຸມ​ມອງ​ທີ່​ກ່ຽວກັບ​ພັນ​ທະ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ອົງຄ໌​ການ ຄວາມ​ປະ​ຫຍັດ
ຄວາມ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ ຄວາມ​ຄຸ້ມ​ຄ່າ​ຂອງ​ເງີນ ຜະລິດ​ພາບ ການ​ທຸດຈະລິດ​ແລະ​ພຶດຕິກຳ​ມິ​ມັກ​ ຯ​ລ 
ປະໂຫຍດ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ RBM
1.
ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ຂອງ​ເຈົ້າ​ຫນ້າທີ່ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ເຈົ້າ​ຫນ້າທີ່​ຕະ​ໜັກ​ເຖິງ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ງານ​ທີ່​ເຮັດ​ອຍູ່
ວ່າ​ສົ່ງ​ຜົນ​ຕໍ່​ປັດ​ໄຈ​ຫລັກ​ແຫ່ງ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ
2.
ການສ້າງ​ພັນ​ທະ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ຜູ້​ຜູ້​ບໍລິຫານ ການ​ບໍລິຫານ​ແບບ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ​ເປັນ​ກົນ​ໄກທີ່
ຍອດ​ຢ້ຽມ​ສຳລັບ​ການສ້າງ​ພັນ​ທະ​ຮັບ​ຜິດ​ຊໍບ ເພາະ​ມີ​ການ​ວັດ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ຈາກ​ຕົວ​ຊີ້​ວັດ​ຜົນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ຫລັກ​ປຽບທຽບ​ກັບ ເປົ້າ​ໝາຍ​ແລ້ວ​ລາຍ​ງານ​ຜົນ​ຢ່າ​ງົດ​ມ່ຳ​ເສມອ
3.
ການ​ຈັດ​ສັນ​ງົບ​ປະ​ມານ ການ​ບໍລິຫານ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ເປັນ​ປະໂຫຍດ​ກັບ​ກາລ
ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ກ່ຽວກັບ​ງົບ​ປະ​ມານ
4.
ການ​ກຳນົດ​ນະໂຍບາຍ ຂໍ້​ມູນ​ຈາກ​ການ​ບໍລິຫານ​ມຸ້ງ​ຜົນ​ສຳ​ລິດ​ສາມາດ​ຊ່ວຍ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ໃຫ້​ກຳ​ຫົນດ
ນະໂຍບາຍ​ວ່າ​ອົງຄ໌​ການ​ຄວນ​ເລືອກ​ທາງ​ເລືອກ​ໃດ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ອົງຄ໌​ກາລ
5
5.
ການ​ສື່​ສານ​ກັບ​ຜູ້​ມີ​ສ່ວນ​ໄດ້​ເສຍ​ຜົນ​ປະໂຫຍດ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ຜູ້​ມີ​ສ່ວນ​ໄດ້​ເສຍ​ປະໂຫຍດ​ຮູ້​ວັດຖຸ
ປະສົງ​ຂອງ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ຢ່າງ​ຊັດເຈນ ຮູ້ວ່າ​ປັດ​ໄຈ​ຫລັກ​ແຫ່ງ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ມີ​ອະ​ໄດແລະ​ອົງຄ໌​ການ​ຈະ​ວັດ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຕາມ​ທີ່​ປັດ​ໄຈ​ເຫລົ່າ​ນັ້ນ​ກຳນົດ​ໄດ້​ຢ່າງ​ໄດ

6
. ການ​ບໍລິຫານ​ການສຶກສາ​ໄທ​ໃນ​ຍຸກ​ປະຕິ​ຮູບ​ການ​ສຶກ​ສາ
ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳ​ນາຈ
ງານ​ໃນ​ອົງຄ໌​ການ​ທົ່ວ​ໄປ​ຈະ​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ໄດ້​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ບໍ່​ສາມາດ​ເຮັດວຽກ​ຄົນ​ເດຍວ ໄດ້ ການ​ແບ່ງ​ງານ ການ​ມອບ​ໝາຍ​ງານ ການ​ກະ​ຈາຍ​ງານ ກະ​ຈາຍ​ໜ້າທີ່ ຊຶ່ງ​ຖື​ວ່າ​ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຫລາຍ ຊຶ່ງ​ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ​ເປັນ​ການ​ການ​ມອບ​ໝາຍ​ງານ ເປັນ​ການ​ກຳນົດ ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ແລະ​ອຳນາດ​ຫນ້າທີ່ ແກ່​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາແລະ​ເປັນ​ການສ້າງ​ພາລະ​ຫນ້າທີ່​ດ້ານ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ ຊຶ່ງ​ມີ​ອົງຄ໌​ປະກອບ​ທີ່​ສຳຄັນ 3 ປະ​ກາລ
1.1
ການ​ກຳນົດ​ຫນ້າທີ່ ຫລື​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ແກ່​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ
1.2
ການ​ໃຫ້​ອຳນາດ​ຫນ້າທີ່ ໃນ​ການ​ໃຊ້​ທັບ​ຍາກ​ລ ແລະ​ດຳ​ເນີນ​ກິດຈະກຳ​ຕາມ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ
1.3
ການສ້າງ ສິ່ງ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ເຮັດ ຫລື​ພາລະ​ຜູກ​ພັນ ໃຫ້​ແກ່​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ທີ່​ຜູ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ​ມອບ​ໝາຍ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ
ປະໂຫຍດ​ຂອງ​ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳ​ນາຈ
1.
ເປັນ​ການ​ລຸດ​ງານ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ໃຫ້​ລຸດ​ນ້ອຍ​ລງ
2.
ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ເປັນ​ໄປ​ຢ່າງ​ວ່ອງໄວ ເຮັດໃຫ້​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ມີ​ຄວາມສະດວກ​ຂຶ້ນ
3.
ມີ​ການ​ກະ​ຈາຍ​ງານ​ກັນ​ເຮັດ ໂດຍ​ມີ​ຝ່າຍ​ບໍລິຫານ​ເປັນ​ຜູ້​ຄວບ​ຄຸມ ປະ​ສານ​ງານ
4.
ເປັນ​ການ​ພັດທະນາ​ບຸ​ຄາ​ກອນ​ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ ຊຶ່ງ​ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ໃຕ້​ບັງຄັບ​ບັນ​ຊາ​ມີ​ການ​ພັດ​ນາ
ຄວາມ​ຄິດ​ລິ​ເລີ່ມ ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ຕຳແໜ່ງ​ທາງ​ການ​ບໍລິຫານ​ໃຫ້​ມີ​ເຈົ້າ​ພາພ
5
. ເຮັດໃຫ້​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ແລະ​ການ​ເບິ່ງ-ແຍງ​ເປັນ​ໄປ​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາພ ເພາະ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ລະ​ດັບ​ຕົ້ນ​ມີ​ອຳນາດ​ຢ່າງ​ເຕັມ​ທີ່ ທີ່​ຈະ​ກຳນົດ​ງານ ປ່ຽນ​ແປງ​ໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ເໝາະ​ສມ
6
. ເປັນ​ການ​ພັດທະນາ​ຂວັນ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ ແລະ​ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃນ​ການ-ເຮັດ-ວຽກງານ ເປັນ​ການ​ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ໃໝ່​ໄດ້​ໃຊ້​ຄວາມ​ຄິດ​ໃໝ່​ ໆ ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ
ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ​ເປັນ​ການ​ແບ່ງ​ອຳນາດ​ທີ່​ມີ​ຢູ່​ໃຫ້​ຜູ້​ອື່ນ​ສາມາດ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ໄດ້​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ ໂດຍ
ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ທີ່​ແບ່ງ​ອອກ​ໄປ​ກໍ​ຈະ​ມີ​ແນວ​ປະຕິບັດ​ທີ່​ເໝືອນ​ຈຸດ​ເສ​ລິມ ໂດຍ​ທົ່ວ​ໄປ​ຈະ​ມີ​ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ ກະ​ຈາຍ​ຫນ້າທີ່ ກະ​ຈາຍ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ກະ​ຈາຍ​ຄນ ກະ​ຈາຍ​ງົບ​ປະ​ມານ​ໄປ​ຍັງ​ແຫລ່ງ​ໃຫມ່ໃຫ້​ສາມາດ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ໄດ້​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ເໝືອນ​ແຫລ່ງ​ເ​ດິມ

ການ​ບໍລິຫານ​ໂດຍ​ໃຊ້​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຖານ  (School ​ Based Management: SBM)
ການ​ບໍລິຫານ​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຖານ​ເປັນ​ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ໃນ​ປະເທດ​ສະ​ຫະ​ຫລະ​ [ັ]ຖ ອະ​ເໝ​ລິ​ກາ ແລະ​ໄດ້​ເຜີຍແຜ່​ໄປ​ຍັງ​ປະເທດ​ຕ່າງໆ ໂດຍ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ແບບ​ໃຊ້​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຖານ ເປັນ​ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ​ໄປ​ຍັງ​ໂຮງຮຽນ​ທີ່​ເປັນ​ຫນ່ວຍ​ປະຕິ​ບະ​ [ັ]ຕິ ແລະ​ໃຫ້​ຜູ້​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ບໍລິຫານ ແລະ​ຈັດ​ການສຶກສາ ມີ​ອຳນາດ​ໃນ​ການ​ຈັດ
7
. ການສຶກສາ​ຢ່າງ​ອິດ​ລະ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ຄ່ອງ​ຕົວ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ທາງ​ດ້ານ​ຕ່າງໆ ໂດຍ​ການ​ບໍລິຫານ​ນັ້ນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ຢູ່​ພາຍໃຕ້​ຄະນະ​ກຳມະການ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ຊຶ່ງ​ປະກອບ​ດ້ວຍ ຜູ້​ແທນ​ຜູ້​ປົກຄອງ  ຜູ້​ແທ​ນອົງຄ໌​ກອນ​ຊຸມ​ຊົນ ຜູ້​ແທນ​ຄລູ ຜູ້​ແທນ​ສິດຍ໌​ເກົ່າ ຜູ້​ແທນ​ນັກ​ຮຽນ ຜູ້​ແທນ​ໂຮງຮຽນ ເຂົ້າ​ມາ​ດ້ວຍໂດຍ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ເຫລົ່າ​ນີ້​ຈະ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ໃຫ້​ກົງ​ກັບ​ຄວາມ ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ຮຽນ ຜູ້​ປົກຄອງ ແລະ​ຊຸມ​ຊົນ​ໃຫ້​ຫລາຍ​ທີ່​ສຸດ
ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ໃນ​ປະເທດ​ໄທ​ໄດ້​ນຳ ຫລັກ​ການ​ບໍລິຫານ​ໂດຍ​ໃຊ້​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຖານ ຊຶ່ງ​ປາກົດ​ຢູ່ໃນ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ການສຶກສາ​ແຫ່ງ​ຊາດ ພ. ສ. 2542
ໝວດ 5 ມາດຕາ 39 ກໍານົດ​ໃຫ້​ກະ​ຊວງ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ​ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ສຶກ​ສ [າ] ທັງ​ດ້ານ​ວິ​ຊາ​ການ ງົບ​ປະ​ມານ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ແລະ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ທົ່ວ​ [ໄ]ປ ໄປ​ຍັງ​ເຂດ​ພື້ນ​ທີ່​ການສຶກສາ ແລະ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ໂດຍ​ຕົນງ
ມາດຕາ 40 ຍັງ​ໄດ້​ກຳນົດ​ໃຫ້​ມີ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ຂັ້ນ​ພື້ນ​ຖານ ແລະ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ລະ​ດັບ​ອຸດົມ​ສຶກ​ສາ​ຕ່ຳ​ກວ່າ​ລະ​ດັບ​ປິນ​ຍາ​ຕີ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາເພື່ອ​ເຮັດ​ຫນ້າທີ່​ກຳ​ກັບ​ແລະ​ສົ່ງ​ເສີມ ສະໜັບ-ສະໜູນ​ກິດຈະການ​ຂອງ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ ປະກອບ​ດ້ວຍ ຕົວ​ແທນ​ຜູ້​ປົກຄອງ ຜູ້​ແທ​ນະຄອນ​ຜູ້​ແທ​ນອງຄ໌​ການ​ຊຸມ​ຊນ ຜູ້​ແທ​ນອງຄ໌​ກອນ​ປົກຄອງ​ສ່ວນ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ ຜູ້​ແທນ​ສິດຍ໌​ເກົ່າ ຜູ້​ຊົງ​ເຈົ້າ​ວຸທິ ໂດຍ​ໃຫ້​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ເປັນ​ຄະນະ​ກະ​ກົມ​ການ​ແລະ​ເລ​ຂາ​ນຸ​ການ​ຂອງ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ
ການ​ບໍລິຫານ​ໂດຍ​ໃຊ້​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຖານ ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ນະ​ວັດ​ກຳ​ທາງ​ການ​ບໍລິການ​ທີ່​ໃຫ້​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ມີ​ອິດສະຫລະ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ແລະ​ຈັດ​ກາລ ຮຽນ​ການ​ສໍນ ທີ່​ສຳຄັນ​ຄື​ເປັນ​ການ​ຄືນ​ອຳນາດ​ໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ເຂົ້າ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ຢ່າງ ແທ້​ຈິງ ແລະ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ໃນ​ແຕ່​ລະ​ແຫ່ງ​ແຕ່​ລະ​ແຫ່ງ​ອາດ​ບໍ່​ເໝືອນ​ກັນຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ລັກສະນະ​ສະເພາະ​ແລະ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ໂລງ​ເລຍນ ແຕ່​ທຸກ​ໂຮງຮຽນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ຕັ້ງ​ຢູ່​ເທິງ​ຫລັກ​ພື້ນ​ຖານ​ດຽວ​ກັນ ຄື
1
. ຫລັກ​ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ ເປັນ​ການ​ຄືນ​ອຳນາດ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ໃຫ້​ກັບ​ປະຊາຊົນ ໂດຍ​ກະ​ຈາຍ
ອຳນາດ​ຈາກ​ສ່ວນ​ກາງ ແລະ​ເຂດ​ພື້ນ​ທີ່ ໄປ​ຍັງ​ສະຖານ​ສຶກ​ສຊຶ່ງ​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ແລະ​ພັດທະນາ​ການ​ສຶກ​ສຂອງ​ເດັກ ຜູ້​ມີ​ສ່ວນ​ໄດ້​ສ່ວນ​ເສຍ​ຕໍ່​ການ​ສຶກ​ສຫລື​ຢູ່​ໃກ້​ຊິດ​ກັບ​ເດັກ​ຊຶ່ງ​ຈະ​ສາມາດ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ໄດ້​ກົງ​ກັບ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງຜູ້ ຮຽນ​ແລະ​ຊຸມ​ຊົນ ແລະ​ອຳນາດ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ທີ່​ແທ້​ຈິງ​ຄວນ​ຢູ່​ທີ່​ລະ​ດັບ​ປະຕິ​ບັດ ຄື​ສະຖານ​ສຶກ​ສ
2.
ຫລັກ​ການ​ບໍລິຫານ​ແບບ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ ຜູ້​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ສາມາດ​ເຂົ້າ​ມາ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ກຳນົດ​ນະໂຍບາຍ​ແລະ
ແຜນ ຮ່ວມ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ຮ່ວມ​ກຳນົດ​ຫລັກ​ສູດ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ ຮ່ວມ​ຄິດ​ຮ່ວມ​ທຳ ຯ​ລຯ ໂດຍ​ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ມີ​ສ່ວນ​ໄດ້​ສ່ວນ​ເສຍ ສາມາດ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ກາ​ຮົບ​ລິ​ຫາລ ສາມາດ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ແລະ​ຮ່ວມ​ກັນ​ໃນ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ໃຫ້​ຫລາຍ​ທີ່​ສຸດ

3.
ຫລັກ​ພາ​ວະ​ຜູ້​ນຳ​ແບບ​ເກື້ອ​ໜຸນ ເປັນ​ພາ​ວະ​ຜູ້​ນຳ​ທີ່​ເນັ້ນ​ການ​ສະໜັບ-ສະໜູນ​ແລະ​ອຳ​ນວຍ​ຄວາມ​ສະ​ດະ​ຫວກ
ແລະ​ຕ້ອງ​ບໍ່-ແມ່ນ​ພາ​ວະ​ຜູ້​ນຳ​ແບບ​ຊີ້​ນຳ​ຫລື​ສັ່ງ​ກາລ
4.
ການ​ພັດທະນາ​ທັງ​ລະບົບ ປັບ-ປຸງ​ໂຄງ​ສ້າງ​ແລະ​ວັດທະນະທຳ​ອົງຄ໌​ກອນ ໂດຍ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ເຜັນ
ລະບົບ​ແລະ​ໄດ້ຮັບ​ຄວາມ​ເຫັນ​ມັກ ລວມ​ທັງ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ສະໜັບ-ສະໜູນ​ຈາກ​ຜູ້​ກ່ຽວ​ຂໍ້ງ
5.
ຫລັກ​ການ​ບໍລິຫານ​ຕົນເອງ ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ອິດສະຫລະ​ໃນ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ
ພາຍໃຕ້​ການ​ບໍລິຫານ​ໃນ​ຮູບ​ແບ​ບອງຄ໌​ຄະນະ​ບຸກ​ຄົນ ຫລື​ຄະນະ​ກຳມະການ​ໂຮງຮຽນ ຫລື​ຄະນະ​ກຳ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ
6.
ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ທີ່​ກວດ​ສອບ​ໄດ້ ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ຕ້ອງ​ມີ​ຄວາມ​ພ້ອມ​ໃຫ້​ມີ​ການ​ກວດ​ສອບ ເພື່ອ​ໃຫ້
ການ​ບໍລິຫານ​ແລະ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ມາດຕະຖານ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້ທັງ​ນີ້​ໂຮງຮຽນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ກຳນົດ​ຫນ້າທີ່ ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ແລະ​ພາລະ​ກິດ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ຫາລ ຄູ ບຸ​ຄາ​ກອນ​ທາງ​ການສຶກສາ ແລະ​ຊຸມ​ຊົນ​ຢ່າງ​ຊັດເຈນ ພາລະ​ກິດ​ເຫລົ່ານີ້ ຕ້ອງ​ສາມາດ​ກວດ​ສອບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ໄດ້ເພື່ອ​ເປັນ​ຫລັກ​ປະ​ກັນ​ຄຸນນະພາບ​ການສຶກສາ​ໃຫ້​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ຕາມ​ທີ່​ກຳນົດໄວ້
ປະໂຫຍດ​ຂອງ​ໂຮງຮຽນ​ທີ່​ບໍລິຫານ​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຖານ
1.
ສາ​ມານ​ຖົດ​ນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ໂຮງຮຽນ​ແລະ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ​ໄດ້​ດີ​ຂຶ້ນ
2.
ສາມາດ​ກະຕຸ້ນ​ຜູ້​ມີ​ປະສົບການ ມາ​ຊ່ວຍ-ເຫລືອ​ໄດ້​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ຂອງ​ຄະນະ​ກຳ​ກາລ
3.
ຄູ​ມີ​ຂວັນ​ແລະ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ດີ​ຂຶ້ນ ເພາະ​ໄດ້​ມີ​ໂອ​ກາດ​ຄິດ​ເອງ ເຮັດ​ເອງ ແລະ​ສະແດງ​ອອກ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ
4.
ເກີດ​ຄວາມ​ຮູ້ສຶກ​ເປັນ​ເຈົ້າ​ຂອງ ຈາກ​ການ​ລວມ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ
5.
ສ້າງ​ຜູ້​ນຳ​ໃໝ່​ໃນ​ທຸກ​ລະ​ດັບ
6.
ເພີ່ມ​ການ​ຕິດ​ຕໍ່​ສື່​ສາລ
7.
ປະ​ຫຍັດ​ການ​ໃຊ້​ງົບ​ປະ​ມານ
8.
ມີ​ຄວາມ​ໂປ່ງ​ໃສ ກວດ​ສອບ​ໄດ້
9.
ເກີດ​ຄວາມ​ຄິດ​ສ້າງສັນ ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ຫລັກ​ສູດລ
10
. ແກ້​ບັນຫາ​ຄວາມ​ຂັດ​ແຍ້ງ​ໄດ້​ດີ ເພາະ​ຄູ​ໄດ້​ມີ​ໂອ​ກາດ​ສະແດງ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ
ການ​ບໍລິຫານ​ກິດຈະການ​ເຮືອນ​ເມືອງ​ແລະ​ສັງຄົມ​ທີ່ດີ
ການ​ນຳ​ຫລັກ​ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ເຮືອນ​ເມືອງ​ທີ່​ດີ ຫລື​ຫລັກ​ທັນ​ມາ​ພິ​ບານ​ມາ​ໃຊ້ ມີ​ຄວາມ​ຈຳເປັນ
ຢ່າງ​ຍິ່ງ​ສຳລັບ​ປະເທດ​ໄທ ເພາະ​ຫລັກ​ທຳ​ພິ​ບານ​ກໍ​ຄືການ​ບໍລິຫານ​ທີ່​ສາມາດ​ກວດ​ສອບ​ໄດ້ ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜລ ແລະ​ເປັນ​ລະບົບ​ທີ່​ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ມີ​ສ່ວນ​ລວມ


9
. ຫລັກ​ທັນ​ມາ​ພິ​ບານ​ຈະໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ກັບ​ອົງຄ໌​ປະກອບ 3 ພາກສ່ວນ
1.
ພາ​ຄັດ ຊຶ່ງ​ຈະ​ມີ​ສ່ວນ​ເສີມ​ສ້າງ​ແລະ​ປະຕິ​ຮູບ​ການ​ເມືອງ ກົດຫມາຍ ແລະ​ການ​ບໍລິຫານ​ລາດ​ກາລ
2.
ພາກ​ເອກ​ຊົນ ຊຶ່ງ​ຈະ​ມີ​ສ່ວນ​ໃນ​ການ​ປະກອບ​ທຸລະກິດ​ທີ່ດີ ແລະ​ດຳ​ເນີນ​ທຸລະກິດ​ຢ່າງ​ຊື່ສັດ​ສຸ​ຈະລິດ ແລະ​ມີ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຕໍ່​ສັງຄົມ ສ່ວນ​ລະ​ວມ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ປະເທດ​ຊາດ​ມີ​ຄວາມ​ຈະເລີນ​ລຸ່ງ​ເຮືອງ
3.
ພາກ​ປະຊາຊົນ​ຫລື​ອົງຄ໌​ການ​ຕ່າງໆ ຊຶ່ງ​ຈະ​ມີ​ສ່ວນ​ໃນ​ການ​ເກື້ອ​ໜຸນ​ໃນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ທາງ​ເສດຖະກິດ ສັງຄົມ ການ​ເມືອງ ໂດຍ​ການ​ລະ​ດົມ​ກຸ່ມ​ຕ່າງ ໆ ໃຫ້​ເຂົ້າ​ມາ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ກິດຈະກຳ​ຕ່າງໆ ແລະ​ສາມາດ​ກວດ​ສອບ​ຄວາມ​ຖືກ​ຕ້ອງ​ທັງ​ພາ​ຄັດ​ແລະ​ພາກ​ທຸລະກິດ​ເອກ​ຊນ ໃຫ້​ຕັ້ງ​ຢູ່ໃນ​ຄວາມ​ຖືກ​ຕ້ອງ​ ໄດ
ຫລັກ​ທຳ​ພິ​ບານ ເປັນ​ນະໂຍບາຍ​ຂອງ​ລັດຖະບານ​ທີ່​ມອບ​ໝາຍ​ໃຫ້​ທຸກ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ນຳ​ໄປ​ບະ​ຫລິ​ຫາລ
ຫນ່ວຍ​ງານ​ຕ່າງ ໆ ຊຶ່ງ​ມີ​ຫລັກ​ການ​ທີ່​ສຳຄັນ 6 ປະ​ການ ຄື
1
. ຫລັກ​ນິ​ຕິ​ທຳ ໄດ້​ແກ່ ການ​ຕາ​ກົດຫມາຍ ກົດ​ຂໍ້​ບັງຄັບ​ຕ່າງ ໆ ຊຶ່ງ​ໃຫ້​ທຸກ​ຄົນ​ປະຕິບັດ​ຕາມ
2
. ຫລັກ​ເຈົ້າ​ທຳ ໄດ້​ແກ່ ການ​ຢຶດ-ໝັ່ນ​ໃນ​ຄວາມ​ຖືກ​ຕ້ອງ​ດີ​ງາມ
3
. ຫລັກ​ຄວາມ​ໂປ່ງ​ໃສ ໄດ້​ແກ່ ການສ້າງ​ຄວາມ​ໄວ້​ວາງ​ໃຈ​ຊຶ່ງ​ກັນ​ແລະ​ກັນ​ຂອງ​ຄົນ​ໃນ​ຊາຕິ
4
. ຫລັກ​ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ ໄດ້​ແກ່ ການ​ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ມີ​ສ່ວນ​ຮັບ​ຮູ້​ແລະ​ສະເໜີ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ໃນ​ການ​ແກ້​ປັນ​ຫ
5
. ຫລັກ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ໄດ້​ແກ່ ການ​ຕະ​ໜັກ​ໃນ​ສິດ​ທິ​ຫນ້າທີ່ ຄວາມ​ສຳ​ນຶກ​ໃນ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຕໍ່​ສັງ​ຄມ
6
. ຫລັກ​ຄວາມ​ຄຸ້ມ​ຄ່າ ໄດ້​ແກ່ ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ​ແລະ​ໃຊ້​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ທີ່​ມີ​ຈຳ​ກັດ​ໃຫ້​ເກີດ​ປະໂຫຍດ​ສູງ​ສຸດ​ແກ່​ສ່ວນ​ລະ​ວມ
ໂຄງ​ສ້າງ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ຂອງ​ເຂດ​ພື້ນ​ທີ່​ການສຶກສາ​ກັບ​ງານ​ບໍລິຫານ​ການ​ສຶກ​ສ
ມາດຕາ 9 ໃນ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ການສຶກສາ​ແຫ່ງ​ຊາດ ພ. ສ. 2542 ກໍານົດ​ໃຫ້​ມີ​ການ​ຈັດ​ລະ​ບບ
ໂຄງ​ສ້າງ​ແລະ​ກະ​ບວນ​ການ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ໃຫ້​ຢຶດ​ຫລັກ​ເອກ​ພາບ​ດ້ານ​ນະໂຍບາຍ  (1) ມີ​ຫລັກ​ການ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ​ໄປ​ສູ່​ເຂດ​ພື້ນ​ທີ່​ການ​ສຶກ​ສໍາ ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ແລະ​ອົງຄ໌​ກອນ​ສ່ວນ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ  (2) ໃຫ້​ມີ​ການ​ລະ​ດົມ​ຊັບ​ຢາ​ກອນ​ຈາກ​ແຫລ່ງ​ຕ່າງ ໆ​ມາ​ໃຊ້​ຈັດ​ການສຶກສາ  (5) ຈັດ​ໃຫ້​ມີ​ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ ຄອບຄົວ ຊຸມ​ຊົນ ອົງຄ໌​ການ​ເອກ​ຊົນ ອົງຄ໌​ກອນ​ວິ​ຊາ​ຊີພ ສະ​ຖາ​ບັນ​ສາດສະຫນາ ສະຖານ​ປະກອບ​ການ​ການ​ແລະ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ສັງຄົມ​ອື່ນ ໃນ​ມາດຕາ 39 ກໍານົດ​ໃຫ້​ກະ​ຊວງ​ກະ​ຈາຍ​ອຳນາດ​ບໍລິຫານ​ແລະ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ ທັງ​ດ້ານ​ວິ​ຊາ​ກາລ ງົບ​ປະ​ມານ ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ບຸກ​ຄົນ ແລະ​ການ​ບໍລິຫານ​ງານ​ທົ່ວ​ ໄປ ໄປ​ຍັງ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ແລະ​ສຳ​ນັກ​ງານ​ງານ​ສຶກ​ສາ​ສາດສະຫນາ​ແລະ​ວັດ​ນະ​ທັນມ ເຂດ​ພື້ນ​ທີ່​ການສຶກສາ​ແລະ​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ໃນ​ເຂດ​ພື້ນ​ທີ່​ການສຶກສາ​ໂດຍ​ຕົນງ

No comments:

Post a Comment