
- ໃຜຈະເປັນຜູ້ຊື້ຂອງເຮົາ
- ເປັນຫຍັງພວກເຂົາເຖິງຈະມາຊື້ກັບເຮົາ
ໃນການວິເຄາະຕະຫລາດຂອງມືອາຊີບພວກເຂົາຈະຈ້າງຄົນມາກໍ່ການສຳລວດຄວາມຄິດເຫັນ
ແລະນຳໄປວິເຄາະປະກອບກັບຂໍ້ມູນຈຳນວນຫລາຍທີ່ພວກເຂົາມີຢູ່
ແຕ່ເຮົາຄົງບໍ່ເສຍເງີນໄປເຮັດແບບນັ້ນແນ່ ໆ ສິ່ງງ່າຍ ໆທີ່ເຮົາເຮັດໄດ້ຄືການ
“ສັງເກດ” ເອົາກັນງ່າຍ ໆ ເຊັ່ນ
ຖ້າຈະເປີດລ້ານຂາຍນ້ຳຫມາກໄມ້ສົດປັ່ນທີ່ສະຫຍາມ
ກໍໃຫ້ເລີ່ມໄປສັງເກດສັງເກດຕະຫລາດ
1. ສັງເກດລ້ານແບບນີ້ທີ່ມີຢູ່ແລ້ວໃນທຸກ ໆແຫ່ງ ວ່າໃຜເປັນຄົນຊື້ ຂາຍດີໄມ້ ຫາກໄດ້ເວົ້າຄຸຍກັບຄົນຂາຍດ້ວຍກໍດີ ແຕ່ຢ່າລືມວ່າ ເຮົາມາເພື່ອເກັບຂໍ້ມູນເທົ່ານັ້ນຢ່າໄປຖໍ້ໃຈ ຖ້າຫາກເຫັນວ່າລ້ານທີ່ມີຢູ່ແລ້ວ ຂາຍບໍ່ດີນັກເພາະເຮົາຍັງບໍ່ໄດ້ເລີ່ມເຮັດ ແຕ່ຄວນຫາຂໍ້ມູນວ່າເປັນຫຍັງຈຶ່ງຂາຍບໍ່ດີ ໃນບາງເທື່ອລ້ານຄ້າແບບດຽວກັນ ຄົນໜຶ່ງເຮັດແລ້ວລຸ່ງ ອີກຄົນເຮັດແລ້ວເຈ໊ງກໍມີເຍິ ເພາະສະນັ້ນບໍ່ຕ້ອງວິດກ ໃນທາງກົງກັນຂ້າມ ຫາກແນວລ້ານຄ້າທີ່ເຈົ້າຈະເຮັດຂາຍດີຫລາຍ ແມ່ນຈະເປັນສິ່ງທີ່ດີ ແຕ່ຕ້ອງມາວິເຄາະແນວໂນ້ມແລ້ວວ່າຄົນຈະແຫ່ມາເຮັດຫລືບໍ່ ເຮົາຊ້າໄປຫລືເປົ່າດ້ວຍ 2. ໃຫ້ສັງເກດການຊື້ການຂາຍ ຂອງລ້ານທີ່ຄ້າຍ ໆກັບເຮົາໃນທີ່ ໆເຮົາຈະເຮັດເຊັ່ນ ໃນສະຫຍາມ ລ້ານພວກນີ້ອາດຈະເປັນຄູ່ແຂ່ງເຮົາ ຫລືອາດຈະຊ່ວຍກັນໃຫຍ່ກໍໄດ້ ບໍ່ຕ້ອງຄິດຫລາຍ ໃຫ້ພະຍາຍາມຕອບໃຫ້ໄດ້ວ່າ ໃຜມາຊື້ ແລະ ເປັນຫຍັງພວກເຂົາມາຊື້ (ເຮັດເລ ສິນຄ້າ ການຕົກແຕ່ງ ການບໍລິການແລະ ອື່ນ ໆ)
3. ໃຫ້ສັງເກດພຶດຕິກຳຂອງຄົົນທີ່ເຮົາຄິດວ່າຈະເປັນລູກຄ້າເຮົາ ວ່າພວກເຂົາມັກຫຍັງ ພວກເຂົາຊື້ຫຍັງ ເປັນຫຍັງຊື້
ຈົບຈາກການສັງເກດການນ໌ ເຮົາກໍພໍຈະຮູ້ຄ່າວ ໆວ່າ ໃຜຈະມາຊື້ເຮົາແລະເປັນຫຍັງເຖິງຊື້ ແຕ່ຜົມຄິດວ່າເຈົ້າຄົງຍັງບໍ່ໝັ່ນໃຈແລະເບລອ ໆ ເພາະແທ້ ໆຂໍ້ມູນທີ່ໄດ້ ຈາກການສັງເກດຖືວ່ານ້ອຍຫລາຍ ຂໍຝາກຢ່າງໜຶ່ງວ່າ ເຮົາຄວນໃຊ້ເວລາໃນການສັງເກດຍາວ-ນານພໍສົມຄວນ ແລະຫລາຍກວ່າ 2 ເທື່ອທີ່ເປັນຄົນລະມື້ ບາງເທື່ອບັງເອີນເຮົາໄປໃນຊ່ວງທີ່ງຽບ ໆ ກໍອາດ ຈະມາດ່ວນສະຫລຸບຜ່ວາບໍ່ດີໄດ້ ສຳລວດຕະຫລາດ
ຂັ້ນຕອນຕໍ່ມາເຮົາຈະເລີ່ມຫາລາຍລະອຽດເພິ່ມເຕິມໃນຈຸດຕ່າງ ໆ ວິທີການກໍຄືການເຮັດແບບສອບຖາມງ່າຍ ໆ ຂັ້ນຕອນມີດັ່ງນີ້
1. ສ້າງແບບສອບຖາມ ວິທີກໍຄືໃຫ້ຖາມຕົວເອງວ່າເຮົາຢາກຮູ້ຫຍັງ ເຊັ່ນ ເຈົ້າເປັນໃຜ ອາຍຸ ອາຊີບ ເພດ ແລ້ວເຈົ້າເຄີຍດື່ມຫຍັງນຳ ເຈົ້າເຄີຍດື່ມນ້ຳຫມາກໄມ້ປັ່ນຫລືບໍ່ ມັກໄມ້ ດື່ມເລື້ອຍໄມ້ ລາຄາຄວນເປັນເທົ່າໃດ......... ຢາກຮູ້ຫຍັງຖາມເລີຍ
2. ອອກສຳລວດ ວິທີການອອກສອບຖາມງ່າຍ ໆ ກໍຄືເອົາເພື່ອນ ໆ ແລະຝາກເພື່ອນໄປຖາມ ເພື່ອນຂອງເພື່ອນ ຫາກເພື່ອນບໍ່-ແມ່ນຄົົນທີ່ເຮົາຢາກຖາມ ກໍຖາມນ້ອງ ຫລືເພື່ອນນ້ອງ ຖາມຍາດ-ພີ່ນ້ອງ ຫລືຫາກກ້າແລະມີເວລາອອກສຳລວດຕະຫລາດແທ້ ໆກໍຈະດີ ແລະໄດ້ຮັບຮູ້ຂໍ້ມູນທີ່ດີກວ່າ ຫລັກງ່າຍ ໆຄືຖາມໃຫ້ຖືກຄົນ ແລະຖາມໃຫ້ໄດ້ຈຳນວນຄົົນທີ່ຫລາຍພໍ
3. ວິເຄາະຜົນ ເຮົາຄົງບໍ່ຕ້ອງໄປພິສູດຜົນທີ່ໄດ້ມາດ້ວຍ ວິທີທາງົດຖິຕິເພາະມັນຈະຍາກໄປ ຢ່າງໃດກໍຕາມການຄິດໄລ່ງ່າຍ ໆ ປະເພດເປີລ໌ເຊັນ ຕອບຮັບ ແລະປະຕິເສດເປັນເທົ່າໃດຄວນຈະຕ້ອງເຮັດນຳ ຫລັງຈາກທີ່ອ່ານແລະລວບລວມຜົນຕ້ອງບັນທຶກຜົນເອົາໄວ້ດ້ວຍ
ຄວາມຜິດພາດທີ່ມັກເກີດຈາກການເຮັດສຳລວດ
1. ຄຸຍກັບທຸກຄົນ ຍົກເວັ້ນຄົົນທີ່ຈະເປັນລູກຄ້າ
2. ພະຍາຍາມຂາຍສິນຄ້າແທນທີ່ຈະພຽງຖາມ
3. ອັດຄຳຖາມເຂົ້າໄປພຽງຕ້ອງການຄຳຕອບ ໂດຍບໍ່ໃຫ້ເວລາຄິດ
4. ລືມໄປວ່າທີ່ ການຕອບຮັບມາດີ ເພາະເຮົາຕັ້ງລາຄາໄວ້ຕ່ຳ
5. ລືມວິເຄາະຜົນຂອງການຕອບໂຕ້ຂອງຄູ່ແຂ່ງທີ່ອາດຈະເກີດທົດສອບຕະຫລາດ
ຫລັງຈາກຮູ້ຂໍ້ມູນຫລາຍຂຶ້ນ ຜົມໝັ່ນໃຈທ່ານຄົງຮູ້ຂໍ້ມູນຫລາຍຂຶ້ນແລ້ວແລະອາດຈະຕ້ອງປັບແນວຄວາມຄິດໃຫ້ເຂົ້າກັບ ສະຖານນະການຫລາຍຂຶ້ນສິ່ງຕໍ່ມາຄືການລອງທົດສອບຕະຫລາດ ຊຶ່ງທ່ານຈະຕ້ອງມາປັບຄວາມຄິດ ຂອງທ່ານໃໝ່ຕາມຂໍ້ມູນທີ່ໄດ້ມາແລ້ວຈຶ່ງລອງເຮັດສິນຄ້າຈຳລອງຫລືສັ່ງເຂົ້າມາຈຳນວນ ນໍ້ຍ ໆເພື່ອລອງກ່ອນ ຍົກຕົວຢ່າງເພື່ອນຜົມເຄີຍທົດລອງ ຂາຍເຄື່ອງດື່ມຊູກຳລັງໂດຍການຊື້ເຄື່ອງດື່ມຊູກຳລັງທີ່ມີຢູ່ໃນຕະຫລາດມາ ແລ້ວປ່ຽນສະຫລາກໃໝ່ ຫລັງຈາກທີ່ນອົງຝາກຂາຍຕາມລ້ານຂາຍຢາ ຈຶ່ງຮູ້ວ່າມັນຂາຍໄດ້ບໍ່ດີ ຫລືມີຫຍັງຕ້ອງປັບອີກເຍິ
ຫລັກຂອງການທົດສໍບົດລາດຄືການເຮັດທີ່ເໝືອນກັບການຂາຍຈິງ ພຽງແຕ່ທ່ານຍັງບໍ່ໄດ້ລົງທຸນຫຍັງໄປຫລາຍ ເຊັ່ນຖ້າເປັນນ້ຳຫມາກໄມ້ສົດປັ່ນ ອາດຈະເລີ່ມຈາກ ການຕັ້ງເປັນໂຕະສັກແຫ່ງ ຫາກເປັນທຸລະກິດອື່ນ ກໍອ່ານລອງແບບລົດເຂັນ ລອງອອກງານສະແດງສິນຄ້າ (ສຳລັບບາງທຸລະກິດ) ລອງຂາຍທາງອິນເຕີລ໌ເນດ ລອງຝາກຂາຍ ແຈກສິນຄ້າຕົວຢ່າງ ໃຫ້ລອງໃຊ້ແລ້ວຖາມຜົນ
1. ສັງເກດລ້ານແບບນີ້ທີ່ມີຢູ່ແລ້ວໃນທຸກ ໆແຫ່ງ ວ່າໃຜເປັນຄົນຊື້ ຂາຍດີໄມ້ ຫາກໄດ້ເວົ້າຄຸຍກັບຄົນຂາຍດ້ວຍກໍດີ ແຕ່ຢ່າລືມວ່າ ເຮົາມາເພື່ອເກັບຂໍ້ມູນເທົ່ານັ້ນຢ່າໄປຖໍ້ໃຈ ຖ້າຫາກເຫັນວ່າລ້ານທີ່ມີຢູ່ແລ້ວ ຂາຍບໍ່ດີນັກເພາະເຮົາຍັງບໍ່ໄດ້ເລີ່ມເຮັດ ແຕ່ຄວນຫາຂໍ້ມູນວ່າເປັນຫຍັງຈຶ່ງຂາຍບໍ່ດີ ໃນບາງເທື່ອລ້ານຄ້າແບບດຽວກັນ ຄົນໜຶ່ງເຮັດແລ້ວລຸ່ງ ອີກຄົນເຮັດແລ້ວເຈ໊ງກໍມີເຍິ ເພາະສະນັ້ນບໍ່ຕ້ອງວິດກ ໃນທາງກົງກັນຂ້າມ ຫາກແນວລ້ານຄ້າທີ່ເຈົ້າຈະເຮັດຂາຍດີຫລາຍ ແມ່ນຈະເປັນສິ່ງທີ່ດີ ແຕ່ຕ້ອງມາວິເຄາະແນວໂນ້ມແລ້ວວ່າຄົນຈະແຫ່ມາເຮັດຫລືບໍ່ ເຮົາຊ້າໄປຫລືເປົ່າດ້ວຍ 2. ໃຫ້ສັງເກດການຊື້ການຂາຍ ຂອງລ້ານທີ່ຄ້າຍ ໆກັບເຮົາໃນທີ່ ໆເຮົາຈະເຮັດເຊັ່ນ ໃນສະຫຍາມ ລ້ານພວກນີ້ອາດຈະເປັນຄູ່ແຂ່ງເຮົາ ຫລືອາດຈະຊ່ວຍກັນໃຫຍ່ກໍໄດ້ ບໍ່ຕ້ອງຄິດຫລາຍ ໃຫ້ພະຍາຍາມຕອບໃຫ້ໄດ້ວ່າ ໃຜມາຊື້ ແລະ ເປັນຫຍັງພວກເຂົາມາຊື້ (ເຮັດເລ ສິນຄ້າ ການຕົກແຕ່ງ ການບໍລິການແລະ ອື່ນ ໆ)
3. ໃຫ້ສັງເກດພຶດຕິກຳຂອງຄົົນທີ່ເຮົາຄິດວ່າຈະເປັນລູກຄ້າເຮົາ ວ່າພວກເຂົາມັກຫຍັງ ພວກເຂົາຊື້ຫຍັງ ເປັນຫຍັງຊື້
ຈົບຈາກການສັງເກດການນ໌ ເຮົາກໍພໍຈະຮູ້ຄ່າວ ໆວ່າ ໃຜຈະມາຊື້ເຮົາແລະເປັນຫຍັງເຖິງຊື້ ແຕ່ຜົມຄິດວ່າເຈົ້າຄົງຍັງບໍ່ໝັ່ນໃຈແລະເບລອ ໆ ເພາະແທ້ ໆຂໍ້ມູນທີ່ໄດ້ ຈາກການສັງເກດຖືວ່ານ້ອຍຫລາຍ ຂໍຝາກຢ່າງໜຶ່ງວ່າ ເຮົາຄວນໃຊ້ເວລາໃນການສັງເກດຍາວ-ນານພໍສົມຄວນ ແລະຫລາຍກວ່າ 2 ເທື່ອທີ່ເປັນຄົນລະມື້ ບາງເທື່ອບັງເອີນເຮົາໄປໃນຊ່ວງທີ່ງຽບ ໆ ກໍອາດ ຈະມາດ່ວນສະຫລຸບຜ່ວາບໍ່ດີໄດ້ ສຳລວດຕະຫລາດ
ຂັ້ນຕອນຕໍ່ມາເຮົາຈະເລີ່ມຫາລາຍລະອຽດເພິ່ມເຕິມໃນຈຸດຕ່າງ ໆ ວິທີການກໍຄືການເຮັດແບບສອບຖາມງ່າຍ ໆ ຂັ້ນຕອນມີດັ່ງນີ້
1. ສ້າງແບບສອບຖາມ ວິທີກໍຄືໃຫ້ຖາມຕົວເອງວ່າເຮົາຢາກຮູ້ຫຍັງ ເຊັ່ນ ເຈົ້າເປັນໃຜ ອາຍຸ ອາຊີບ ເພດ ແລ້ວເຈົ້າເຄີຍດື່ມຫຍັງນຳ ເຈົ້າເຄີຍດື່ມນ້ຳຫມາກໄມ້ປັ່ນຫລືບໍ່ ມັກໄມ້ ດື່ມເລື້ອຍໄມ້ ລາຄາຄວນເປັນເທົ່າໃດ......... ຢາກຮູ້ຫຍັງຖາມເລີຍ
2. ອອກສຳລວດ ວິທີການອອກສອບຖາມງ່າຍ ໆ ກໍຄືເອົາເພື່ອນ ໆ ແລະຝາກເພື່ອນໄປຖາມ ເພື່ອນຂອງເພື່ອນ ຫາກເພື່ອນບໍ່-ແມ່ນຄົົນທີ່ເຮົາຢາກຖາມ ກໍຖາມນ້ອງ ຫລືເພື່ອນນ້ອງ ຖາມຍາດ-ພີ່ນ້ອງ ຫລືຫາກກ້າແລະມີເວລາອອກສຳລວດຕະຫລາດແທ້ ໆກໍຈະດີ ແລະໄດ້ຮັບຮູ້ຂໍ້ມູນທີ່ດີກວ່າ ຫລັກງ່າຍ ໆຄືຖາມໃຫ້ຖືກຄົນ ແລະຖາມໃຫ້ໄດ້ຈຳນວນຄົົນທີ່ຫລາຍພໍ
3. ວິເຄາະຜົນ ເຮົາຄົງບໍ່ຕ້ອງໄປພິສູດຜົນທີ່ໄດ້ມາດ້ວຍ ວິທີທາງົດຖິຕິເພາະມັນຈະຍາກໄປ ຢ່າງໃດກໍຕາມການຄິດໄລ່ງ່າຍ ໆ ປະເພດເປີລ໌ເຊັນ ຕອບຮັບ ແລະປະຕິເສດເປັນເທົ່າໃດຄວນຈະຕ້ອງເຮັດນຳ ຫລັງຈາກທີ່ອ່ານແລະລວບລວມຜົນຕ້ອງບັນທຶກຜົນເອົາໄວ້ດ້ວຍ
ຄວາມຜິດພາດທີ່ມັກເກີດຈາກການເຮັດສຳລວດ
1. ຄຸຍກັບທຸກຄົນ ຍົກເວັ້ນຄົົນທີ່ຈະເປັນລູກຄ້າ
2. ພະຍາຍາມຂາຍສິນຄ້າແທນທີ່ຈະພຽງຖາມ
3. ອັດຄຳຖາມເຂົ້າໄປພຽງຕ້ອງການຄຳຕອບ ໂດຍບໍ່ໃຫ້ເວລາຄິດ
4. ລືມໄປວ່າທີ່ ການຕອບຮັບມາດີ ເພາະເຮົາຕັ້ງລາຄາໄວ້ຕ່ຳ
5. ລືມວິເຄາະຜົນຂອງການຕອບໂຕ້ຂອງຄູ່ແຂ່ງທີ່ອາດຈະເກີດທົດສອບຕະຫລາດ
ຫລັງຈາກຮູ້ຂໍ້ມູນຫລາຍຂຶ້ນ ຜົມໝັ່ນໃຈທ່ານຄົງຮູ້ຂໍ້ມູນຫລາຍຂຶ້ນແລ້ວແລະອາດຈະຕ້ອງປັບແນວຄວາມຄິດໃຫ້ເຂົ້າກັບ ສະຖານນະການຫລາຍຂຶ້ນສິ່ງຕໍ່ມາຄືການລອງທົດສອບຕະຫລາດ ຊຶ່ງທ່ານຈະຕ້ອງມາປັບຄວາມຄິດ ຂອງທ່ານໃໝ່ຕາມຂໍ້ມູນທີ່ໄດ້ມາແລ້ວຈຶ່ງລອງເຮັດສິນຄ້າຈຳລອງຫລືສັ່ງເຂົ້າມາຈຳນວນ ນໍ້ຍ ໆເພື່ອລອງກ່ອນ ຍົກຕົວຢ່າງເພື່ອນຜົມເຄີຍທົດລອງ ຂາຍເຄື່ອງດື່ມຊູກຳລັງໂດຍການຊື້ເຄື່ອງດື່ມຊູກຳລັງທີ່ມີຢູ່ໃນຕະຫລາດມາ ແລ້ວປ່ຽນສະຫລາກໃໝ່ ຫລັງຈາກທີ່ນອົງຝາກຂາຍຕາມລ້ານຂາຍຢາ ຈຶ່ງຮູ້ວ່າມັນຂາຍໄດ້ບໍ່ດີ ຫລືມີຫຍັງຕ້ອງປັບອີກເຍິ
ຫລັກຂອງການທົດສໍບົດລາດຄືການເຮັດທີ່ເໝືອນກັບການຂາຍຈິງ ພຽງແຕ່ທ່ານຍັງບໍ່ໄດ້ລົງທຸນຫຍັງໄປຫລາຍ ເຊັ່ນຖ້າເປັນນ້ຳຫມາກໄມ້ສົດປັ່ນ ອາດຈະເລີ່ມຈາກ ການຕັ້ງເປັນໂຕະສັກແຫ່ງ ຫາກເປັນທຸລະກິດອື່ນ ກໍອ່ານລອງແບບລົດເຂັນ ລອງອອກງານສະແດງສິນຄ້າ (ສຳລັບບາງທຸລະກິດ) ລອງຂາຍທາງອິນເຕີລ໌ເນດ ລອງຝາກຂາຍ ແຈກສິນຄ້າຕົວຢ່າງ ໃຫ້ລອງໃຊ້ແລ້ວຖາມຜົນ
I.
Marketing for SMEs: ການວິເຄາະຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງການຕະຫລາດ
(1)
ຜູ້ຈັດການພັນໃໝ່ຕ້ອງຮຽນຮູ້ຂໍ້ມູນພື້ນຖານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບຜະລິດຕະພັນ
ຕະຫລາດ ສະພາບແວດລ້ອມທາງການຕະຫລາດ ຜູ້ບະຫລິໂພກແລະພຶດຕິກຳການຊື້
ຕະຫລາດທຸລະກິດແລະພຶດຕິກຳການຊື້ຂອງທຸລະກິດ
ລວມທັງອຸດສາຫະກຳແລະຄູ່ແຂ່ງຂັນ
ທັງນີ້ເພື່ອນຳໄປໃຊ້ໃນການວິເຄາະຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງການຕະຫລາດ
ຂໍ້ມູນພື້ນຖານທາງການຕະຫລາດ
ທີ່ຕ້ອງນຳມາວິເຄາະ ເພື່ອຫາຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງການຕະຫລາດ
ຂໍ້ມູນພື້ນຖານທາງການຕະຫລາດສາມາດ ນຳໄປໃຊ້ໄດ້ກັບທຸລະກິດຂະໜາດກາງແລະນ້ອຍ
ຫລືທີ່ຮຽກກັນຕິດປາກວ່າ
SME (Small
and Medium Enterprises) ເຊັ່ນດຽວກັບທຸລະກິດອື່ນ ຢ່າງໃດກໍຕາມການວາງແຜນະການຕະຫລາດສຳຫຣັບSME ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວ ໄດ້ຮັບອິດທິພົນຈາກຜູ້ປະກອບກາລ/ເຈົ້າຂໍງ/ຫລືຜູ້ຈັດການ ແລະລັກສະນະຂອງທຸລະກິດຂອງ SME ເອງ
ໂດຍມີຂໍ້ຈຳກັດຢູ່ທີ່ທຸລະກິດຂອງ SME ເອງ
ລວມກັບການຕັດສິນໃຈຂອງຜູ້ປະກອບກາລ/ເຈົ້າຂໍງ/ຫລືຜູ້ຈັດການ ຊຶ່ງເປັນປັດໄຈຫລັກໃນການກຳນົດການເຮັດຕະຫລາດຂອງ SMEຂໍ້ມູນພື້ນຖານທາງການຕະຫລາດ ທີ່ SME
ຕ້ອງນຳມາວິເຄາະ ເພື່ອຫາຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງການຕະຫລາດ ປະກອບດ້ວຍ
1. ຜະລິດພັນທະ
ຂໍ້ມູນພື້ນຖານທາງການຕະຫລາດະທີ່ກ່ຽວກັບຕົວ ຜະລິດຕະພັນ ເອງ ເປັນເລື່ອງສຳຄັນທີ່ຜູ້ປະກອບກາລ/ເຈົ້າຂໍງ/ຫລືຜູ້ຈັດການຂອງ SME ຈະ
ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງແລະເຮັດຄວາມເຂົ້າໃຈລັກສະນະແລະຄຸນສົມບັດຂອງຜະລິດຕະພັນຂອງຕົນວ່າມີຈຸດ
ເດັ່ນ ແລະຄວາມແຕກຕ່າງຈາກຜະລິດຕະພັນອື່ນ ໆ ທີ່ມີຢູ່ໃນຕະຫລາດຢ່າງໃດ
ໂດຍຈະກ່າວເຖິງເລື່ອງນີ້ໃນຕອນທີ່ 5 ເລື່ອງການອອກແບບຜະລິດຕະພັນ
2. ຕະຫລາດ
ສຳລັບຂໍ້ມູນພື້ນຖານເລື່ອງກ່ຽວກັບ ຕະຫລາດ ຜູ້ປະກອບການເຈົ້າຂອງຫລືຜູ້ຈັດການຂອງ SME ຈະ
ຕ້ອງຮູ້ວ່າຕະຫລາດເປົ້າໝາຍມີຂະໜາດເທົ່າໃດແລະມີການເຕີບໂຕຢ່າງໃດ
ທັງໃນເລື່ອງປະລິມານສິນຄ້າແລະມູນຄ່າການຊື້ຂາຍ
ໂດຍຕ້ອງມີຂໍ້ມູນໃນອະດີດຫລາຍ ໆ ປີທີ່ຜ່ານມາເພື່ອກໍ່ການປຽບທຽບ
ທັງພາບລວມຂອງທັງຕະຫລາດແລະໃນແຕ່ລະສ່ວນຂອງຕະຫລາດ
ໂດຍຂໍ້ມູນຈະຕ້ອງບົ່ງບອກເຖິງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ
ການຮັບຮູ້ຂອງລູກຄ້າ ແນວໂນ້ມໃນການຊື້ສິນຄ້າ ການຕັດສິນໃຈຊື້
ແລະສິ່ງທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ການຕັດສິນໃຈຊື້
ຂໍ້ມູນດ້ານການຕະຫລາດະໜີ້ ໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ຈະໄດ້ມາຈາກການວິໄຈຕະຫລາດ
3.
ສະພາບແວດລ້ອມທາງການຕະຫລາດ
ຂໍ້ມູນພື້ນຖານທີ່ສຳຄັນອີກປະການໜຶ່ງໃນການວິເຄາະຄວາມເປັນໄປໄດ້ຂໍງົດລາດກໍຄື ສະພາບແວດລ້ອມທາງການຕະຫລາດ ໂດຍ SME
ຈະປະສົບຄວາມສຳເລັດໄດ້ຕ້ອງຮູ້ເຖິງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າທີ່ຍັງບໍ່ໄດ້ຖືກຕອບສະຫນອງແລະແນວໂນ້ມຂອງສະພາບແວດລ້ອມພາຍນອກ ເພາະ ເຖິງ-ແມ່ນ-ວ່າປະຈຸບັນບໍລິສັດຕ່າງ ໆ
ໄດ້ພະຍາຍາມຜະລິດສິນຄ້າອອກມາຢ່າງຫລາກຫລາຍເພື່ອຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າໃຫ້
ຫລາຍທີ່ສຸດ
ແຕ່ກໍຍັງຄົງມີຄວາມຕ້ອງການທີ່ຍັງບໍ່ໄດ້ຖືກຕອບສະຫນອງອີກຫລວງ-ຫລາຍ
ເຊັ່ນ
ຄົນອ້ວນກໍອາດຕ້ອງການຮັບປະທານອາຫານທີ່ອະຫລ່ອຍແລະມີປະໂຫຍດຕໍ່ຮ່າງກາຍ
ແຕ່ປາດສະຈາກໄຂມັນ ຄົນຊັ້ນກາງເຖິງລຸມ ອາດຢາກໄດ້ເຮືອນສວຍ-ງາມ ມີຄຸນນະພາບ ໃນລາຄາທີ່ຊື້ໄດ້
ຄົນເຈັບພະຍາດມະເລັງແລະຍາຕິກໍຢາກ ໄດ້ຫຍາປິ່ນປົວພະຍາດມະເລັງທີ່ໄດ້ຜົນ 10 0% ໂດຍບໍ່ມີຜົນຂ້າງຄຽງ
ຜູ້ຍິງກໍຕ້ອງການຜະລິດຕະພັນເສີມຄວາມງາມທີ່ສາມາດຄົງຄວາມສາວແລະງາມຕໍ່ໄປໄດ້ດົນ ໆ ເປັນຕົ້ນ
ການວິເຄາະຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງການຕະຫລາດະໂດຍການວິເຄາະສະພາບແວດລ້ອມພາຍນອກ
ຈະຊ່ວຍໃຫ້ຮູ້ແນວໂນ້ມຂໍງົດລາດແລະໂອກາດທາງການຕະຫລາດ ການທີ່ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ການຕະຫລາດໃໝ່ ໆ
ຈະປະສົບຄວາມສຳເລັດໄດ້ຕ້ອງໄປໃນທິດທາງດຽວກັບແນວໂນ້ມ ແຕ່ຢ່າງໃດກໍຕາມ ການຄົ້ນພົບໂອກາດທາງການຕະຫລາດໃໝ່ ໆ
ບໍ່-ແມ່ນເປັນເຄື່ອງຢືນຢັນຄວາມສຳເລັດຂອງ SME ຍັງຕ້ອງມີການວິໄຈຕະຫລາດເພື່ອສຳລວດສັກຍະພາບຂອງໂອກາດທີ່ພົບດ້ວຍ
3.1 ສະພາບແວດລ້ອມພາຍນໍກ
ສະພາບແວດລ້ອມພາຍນອກທີ່ມີຜົນຕໍ່ຄວາມສຳເລັດຂອງ SME ມີດ້ານຕ່າງ ໆ ດັ່ງນີ້
ດ້ານປະຊາກອນການຕະຫລາດະຈະ
ຕ້ອງຮູ້ຂະໜາດຂອງປະຊາກອນແລະອັດຕາການເຕີບໂຕຂອງປະຊາກອນໃນເມືອງຕ່າງ ໆ ຮູ້ເຖິງອາຍຸ ເຊື້ອ-ຊາດ ລະດັບການສຶກສາ
ການຕັ້ງບ້ານ-ເຮືອນ ການຍ້າຍຖິ່ນຖານ ແລະອື່ນ ໆ ເພື່ອປະກອບການຕັດສິນໃຈ
ຕົວຢ່າງເຊັ່ນ ຖ້າມີສັດສ່ວນປະຊາກອນທີ່ມີການສຶກສາສູງຢູ່ຫລາຍ
ກໍໜ້າຈະມີຄວາມຕ້ອງການໃຊ້ຫນັງສື ນິຕິນະສານ ເຄື່ອງຄອມພິວເຕີ
ແລະເຄື່ອງມືທາງອິນ້ອຍໂຊນິກສ໌ຫລາຍ ເປັນຕົ້ນ ດ້ານເສດຖະກິດ
ຈະເປັນຕົວບົ່ງບອກເຖິງອຳນາດການຊື້ສິນຄ້າແລະບໍລິການ
ໂດຍເບິ່ງຈາກລາຍໄດ້ ການອອມ ການກູ້ຍືມ ແລະຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື ດ້ານທຳຊາດ ເຊັ່ນການຂາດແຄນວັດຖຸດິບ ຕົ້ນທຸນການໃຊ້ພະລັງງານ ມົນພາວະ
ກໍເປັນສິ່ງສຳຄັນທີ່
SME ຈະຕ້ອງຄຳນຶງຖຶງ
ດ້ານເທກໂນໂລຍີ ການຕະຫລາດະຄວົນ
ຈະເບິ່ງແນວໂນ້ມດ້ານເທກໂນໂລຍີ
ແລະເບິ່ງວ່າຈະສາມາດນຳເທກໂນໂລຍີມາເປັນເຄື່ອງມື
ມາຊ່ວຍອຳນວຍຄວາມສະດວກ ຫລື
ມາຊ່ວຍຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າໄດ້ຢ່າງໃດນຳ ໂດຍອາດຈະມີການນຳນະວັດກຳມາໃຊ້
ຕົວຢ່າງເຊັ່ນ ການສ້າງສີຂຽວຈາກເທກໂນໂລຍີຜັກຂາດດິນໄຮໂດນໂພນິກສ໌
ຊຶ່ງເປັນການກະເສດແບບປະຫຍັດນ້ຳແລະການປູກພືດໂດຍບໍ່ໃຊ້ດິນ
ໂດຍລາງປູກຜັກໄດ້ຖືກອອບແບບເພື່ອໃຫ້ໃຊ້ງານໄດ້ສະດວກ ເຮັດຄວາມສະອາດງ່າຍ
ໃຊ້ເນື້ອ-ທີ່ປະຫຍັດ ເປັນຕົ້ນ
ດ້ານການເມືອງ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບກົດຫມາຍ
ແລະນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ ອັນຈະສົ່ງຜົນຕໍ່ເຮົາ ບໍ່ວ່າໃນແງ່ບວກຫລືແງ່ນບ
ໂດຍປະຈຸບັນລັດຖະບານໄດ້ອອກມາຕົນການສົ່ງເສີມທຸລະກິດ SME ແລະ ສິນຄ້າໜຶ່ງຕາແສງໜຶ່ງຜະລິດຕະພັນຢ່າງເຕັມທີ່
ມີການຕັ້ງຫນ່ວຍງານຊ່ວຍປະຊາສຳພັນ ໃຫ້ຄວາມຮູ້ ໃຫ້ຄຳປຶກສາ
ໃຫ້ກູ້ຍືມເງີນທຸນດອກເບ້ຍຕ່ຳ ແລະສະໜັບ-ສະໜູນການເຮັດທຸລະກິດສົ່ງອອກ
ຊຶ່ງມີສ່ວນຊ່ວຍຜູ້ປະກອບການໃນການເລີ່ມຕົ້ນທຸລະກິດຢ່າງມາກ
ດ້ານສັງຄົມແລະວັດນະທັນມ ຄວາມເຊື່ອ ຄ່ານິຍົມ
ແລະບັນທັດຖານຂອງສັງຄົມກໍມີສ່ວນສຳຄັນໃນຄວາມສຳເລັດຂອງ SME ລັກສະນະ
ກາຮົບລິໂພກສິນຄ້າແລະບໍລິການໄດ້ຮັບອິດທິພົນຈາກຄວາມເຊື່ອ ເຊັ່ນ
ຖ້າສັງຄົມມີລົດນິຍົມທີ່ວ່າຕ້ອງແຕ່ງກາຍດ້ວຍສິນຄ້າມີຍີ່ຫໍ້ຈາກຕ່າງປະເທດ
ໃຊ້ເຄື່ອງປະດັບລາຄາແພງ ລົດຍົນຕ໌ຫລູ ໆ ເພື່ອສະແດງຖານະທາງສັງຄົມ SME ກໍຈະບໍ່ປະສົບຄວາມສຳເລັດ
4. ຜູ້ບະຫລິໂພກແລະພຶດຕິກຳການຊື້
ການວິເຄາະຕະຫລາດຜູ້ບະຫລິໂພກແລະພຶດຕິກຳການຊື້ມີບົດບາດສຳຄັນຢ່າງຫລາຍໃນການວິເຄາະຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງການຕະຫລາດ ເນື່ອງຈາກວັດຖຸປະສົງຂອງການກໍ່ການຕະຫລາດ ກໍຄື
ການຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກແລະການເຮັດໃຫ້ຜູ້ບະຫລິໂພກພໍໃຈ
ການທີ່ຈະຮູ້ວ່າຜູ້ບະຫລິໂພກຕ້ອງການຫຍັງບໍ່-ແມ່ນເລື່ອງງ່າຍ
ຜູ້ບະຫລິໂພກອາດເວົ້າເຖິງຄວາມຕ້ອງການຂອງຕົນຢ່າງໜຶ່ງ
ແຕ່ພຶດຕິກຳການສະແດງອອກອີກຢ່າງໜຶ່ງ
ໂດຍທີ່ຜູ້ບະຫລິໂພກເອງກໍອາດບໍ່ຮູ້ວ່າແຮງຈູງໃຈເລິກ ໆ ທີ່ແທ້ຈິງຄືຫຍັງ
ຢ່າງໃດກໍຕາມ ນັ້ນການຕະຫລາດະຈະ ຕ້ອງພະຍາຍາມຄົ້ນຫາສິ່ງທີ່ກຸ່ມລູກຄ້າເປົ້າໝາຍຕ້ອງການ
ແລະຮູ້ເຖິງການຮັບຮູ້ ຄວາມມັກ
ພຶດຕິກຳການເລືອກຊື້ສິນຄ້າຂອງກຸ່ມລູກຄ້າເປົ້າໝາຍ
ເພື່ອໃຊ້ປະກອບການຕັດສິນໃຈອອກຜະລິດຕະພັນໃໝ່ ແລະການຕັ້ງລາຄາ
ການວາງຈຳໜ່າຍ ການສື່ສານ ແລະເຮັດກິດຈະກຳເພື່ອຜູ້ບະຫລິໂພກຕໍ່ ໄປ 4.1 ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບຜູ້ບະຫລິໂພຄ
ຜູ້ບະຫລິໂພກແລະຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບຜູ້ບະຫລິໂພກທີ່ຜູ້ປະກອບການ SME
ຕ້ອງຮູ້ເພື່ອປະກອບການຕັດສິນໃຈມີດັ່ງນີ້
ຕະຫລາດປະກອບດ້ວຍໃຜນຳ occupants ຕະຫລາດຊື້ອະໄດ objects ເປັນຫຍັງເຖິງຊື້ objectives ໃຜມີສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງກັບການຊື້ນຳ
organizations ຊື້ຢ່າງໃດ operations
ຊື້ເມື່ອໃດ occasions
ຊື້ທີ່ໃດ outlets
ປັດໄຈຫລັກທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ພຶດຕິກຳການຊື້ຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ
ມີ 4 ປະການ ຄື
ປັດໄຈທາງວັດທະນະທຳ ປັດໄຈທາງສັງຄົມ
ປັດໄຈ ສ່ວນບຸກຄົນ ແລະປັດໄຈທາງຈິດວິທະຍາ
ການຕັດສິນໃຈເລືອກຊື້ສິນຄ້າຂອງຄົນ ໆ ໜຶ່ງ
ເປັນຜົນມາຈາກຄວາມປະສົມຜະສານຂອງປັດໄຈທັງສີ່ປະການ ຊຶ່ງຫນ້າທີ່ຂອງການຕະຫລາດ ຄື ການຈັດຫາຜະລິດຕະພັນທີ່ມີລາຄາ
ຊ່ອງທາງການຈັດຈຳໜ່າຍ ແລະການສົ່ງເສີມການຕະຫລາດ ຢ່າງເໝາະສມ
4.2
ການຕັດສິນໃຈຊື້ສິນຄ້າ
ໃນການຕັດສິນໃຈຊື້ສິນຄ້າຫລືບໍລິການໜຶ່ງ ໆ ອາດປະກອບດ້ວຍຄົນຫລາຍຄົນກ່ຽວຂ້ອງ
ໂດຍແຕ່ລະຄົນມີບົດບາດຕ່າງ ໆ ກັນ ອາດ ເປັນຜູ້ລິ ເລິ່ມ
ຄືຄົົນທີ່ສະເໜີຄວາມຄິດທີ່ຈະຊື້ສິນຄ້າຫລືບໍລິການນັ້ນ ໆ
ຜູ້ມີອິດທິບລ
ຄືຄົົນທີ່ໃຫ້ຄຳແນະນຳໃນການຕັດສິນໃຈ
ຜູ້ຕັດສິນ ໃຈ ຄືຄົົນທີ່ຕັດສິນໃຈວ່າຈະຊື້ຫລືບໍ່
ຊື້ຫຍັງ ຊື້ຢ່າງໃດ ແລະຊື້ທີ່ໃດ ຜູ້ຊື້ ຄືຜູ້ບ່ອນ-ເຮັດວຽກຊື້ສິນຄ້າແທ້ ໆ ແລະ ຜູ້ ໃຊ້ ຄືຜູ້ທີ່ໃຊ້ສິນຄ້າຫລືບໍລິການນັ້ນ ໆ
ຕົວຢ່າງບົດບາດຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກແຕ່ລະຄົນ
ເຊັ່ນ ໃນການຊື້ລົດຍົນຕ໌ສຳລັບຄອບຄົວ ລູກຊາຍໄວລຸ້ນອາດຈະເປັນ ຜູ້ລິ
ເລີ່ມ ຄວາມຄິດທີ່ວ່າຢາກມີລົດຍົນຕ໌ໃຊ້ໄປໃດມາໃດ
ໂດຍເພື່ອນລູກຊາຍອາດແນະນຳລົດຍົນຕ໌ຍີ່ຫໍ້ທີ່ຕົນໃຊ້ຢູ່ ເນື່ອງຈາກງາມ
ປະຫຍັດນ້ຳມັນ ແລະມີອັດຕາເລັ່ງດີ ຖືວ່າເປັນຜູ້ມີອິດທິບລ ເຈົ້າແມ່ເປັນຄົນເລືອກລຸ້ນສີ ແລະການຕົກແຕ່ງພາຍໃນ ຖືວ່າ ເປັນຜູ້ຕັດສິນ
ໃຈ
ເຈົ້າພໍ່ເປັນຜູ້ຕິດຕໍ່ພະນັກງານຂາຍ ຕໍ່ຮອງລາຄາແລະຊຳລະເງີນ
ຖືວ່າເປັນ ຜູ້ຊື້ອະທີ່ແທ້ຈິງ ສະຫງອນຜູ້ໃຊ້ ເລື້ອຍ
ທີ່ສຸດກໍຄື ເຈົ້າແມ່ ເນື່ອງຈາກຕ້ອງຂັບລົດໄປສົ່ງລູກຊາຍແລະລູກສາວຄົນສຸດທ້ອງກ່ອນໄປເຮັດວຽກ
ສ່ວນເຈົ້າພໍ່ເຮັດທຸລະກິດສ່ວນຕົວທີ່ເຮືອນຈຶ່ງບໍ່ຄ່ອຍໄດ້ໃຊ້ລົດ
ຄາວນີ້ເກີດຄຳຖາມຂຶ້ນວ່າ
ການທີ່ມີຜູ້ກ່ຽວຂ້ອງກັບການຊື້ຫລາຍຄົນ ການຕະຫລາດ ທີ່ຈະເລືອກຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຄົນໃດ
ຈຶ່ງຈະໄດ້ຜົນຫລາຍທີ່ສຸດ ຄຳຕອບກໍຄື ບໍ່ມີຄຳຕອບທີ່ແນ່ນອນ
ການຕະຫລາດະຈະຕ້ອງປັບຜະລິດຕະພັນໃຫ້ສາມາດຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ຕັດສິນໃຈ
ໃນຂະນະດຽວກັນກໍຕ້ອງບໍ່ຂັດຕໍ່ຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ຊື້ ມີຫລາຍກໍລະນີທີ່ຄົນຄົນດຽວມີບົດບາດຫລາຍບົດບາດ
ຖ້າເປັນຢ່າງນີ້ ຫນ້າທີ່ຂອງການຕະຫລາດ
ຈະຫຍຸ້ງ-ຍາກນ້ອຍລົງ
ດັ່ງ ນັ້ນການວິເຄາະຄວາມເປັນໄປໄດ້ຂອງຕະຫລາດ
ໂດຍການວິເຄາະສະພາບແວດລ້ອມພາຍນອກ
ແລະການວິເຄາະພຶດຕິກຳຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ ຈະຊ່ວຍໃຫ້ຮູ້ເຖິງ ໂອກາດທາງການຕະຫລາດ ແລະ
ການຜະລິດສິນຄ້າແລະບໍລິການທີ່ເຂົ້າເຖິງລົດນິຍົມຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ ໂດຍ SME ຄວນ
ໃຊ້ການໄດ້ປຽບໃນເລື່ອງຂະໜາດຂອງທຸລະກິດທີ່ນ້ອຍກະທັດລັດ
ເພື່ອເຂົ້າເຖິງຜູ້ບະຫລິໂພກໃນແຕ່ລະກຸ່ມ ແຕ່ລະໄວ
ແລະສ້າງຄວາມແປກໃໝ່ໃຫ້ກັບສິນຄ້າແລະບໍລິການທີ່ຜະລິດຈາກບໍລິສັດໃຫຍ່ ໆ ໃນທໍ້ງົດລາດ ໂດຍອາດໃຊ້ການສ້າງຄວາມເປັນກັນເອງລະຫວ່າງ SME ກັບຜູ້ບະຫລິໂພກໄດ້ອີກດ້ວຍ
ກໍລະນີສຶກສາ
ສະໝຸນໄພດອກບົວຄູ່[1]
ຄວາມເປັນມາ
ຢາ ສີແຂ້ວສະໝຸນໄພດອກບົວຄູ່
ເລີ່ມດຳເນີນກິດຈະການໂດຍ ດົນ. ບຸນກິດ ລີເລີດພັນ
ໂດຍໄດ້ຮັບການຖ່າຍທອດວິຊາຕໍ່ມາຈາກບັນພະບຸລຸດ
ແລະເຮັດໃຊ້ກັນເອງໃນຄອບຄົວ ຕໍ່ມາຈຶ່ງຄິດນຳໄປຂາຍໃນຕ່າງແຂວງ
ຕັ້ງແຕ່ປີ 2532 ເປັນຕົ້ນມາ ໂດຍເປັນຢາສີແຂ້ວສີດຳ
ບັນຈຸຢູ່ໃນຫລໍດໍລູມິນຽມສີຂາວ ຊຶ່ງໃນຕອນແຮກຜູ້ບະຫລິໂພກບໍ່ຍອມຮັບ
ແຕ່ເມື່ອບອກກ່າວກັນຕໍ່ມາ ສິນຄ້າກໍຂາຍໄດ້ທົ່ວປະເທດ
II.
ເຂົ້າສູ່ຕະຫລາດດ້ວຍວິທີການບອກຄື
ໃນ ຊ່ວງແຮກ ຍັງບໍ່ເປັນທີ່ຍອມຮັບ ຈຶ່ງໃຊ້ວິທີການແຈກຕົວຢ່າງໃຫ້ຕົວແທນຈຳໜ່າຍທົດລອງໃຊ້
ຊຶ່ງກໍໄດ້ຮັບການຕອບສະຫນອງຢ່າງດີ ແລະແນະນຳກັນຕໍ່ ໆ ໄປ ເຮັດໃຫ້ສາມາດກະຈາຍສິນຄ້າໄປສູ່ແຂວງຕ່າງ ໆ ໄດ້ຢ່າງລວດ ເລວໃຊ້ສື່ໂຄດນາຂະຫຍາຍຕະຫລາດ
ພາຍ ຫລັງຈາກທີ່ເຂົ້າສູ່ຕະຫລາດດ້ວຍວິທີການບອກຕໍ່
ຈຶ່ງມີການໃຊ້ຊ່ອງທາງຈຳໜ່າຍຜ່ານພໍ່ຄ້າສົ່ງ ພໍ່ຄ້າປີກ
ເຮັດໃຫ້ເປັນທີ່ຮູ້ຈັກຢ່າງວ່ອງໄວ ຫລັງຈາກນັ້ນ 8 ປີ ຈຶ່ງໄດ້ເລີ່ມການເຮັດໂຄດນາຜ່ານສື່ວິດຍຸແລະທີວີ ຕາມລຳດັບ
ພັດທະນາສິນຄ້າສ້າງຖານລູກຄ້າໃຫມ່
ປະຈຸບັນ ບໍລິສັດໄດ້ມີການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ
ເພື່ອເພີ່ມຄວາມຫລາກຫລາຍ ແລະຕອບສະຫນອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ ເຊັ່ນ
ຢາສີແຂ້ວດອກບົວຄູ່ເຮີລ໌ເບີນສູດເຢັນ ເພື່ອຈັບກຸ່ມລູກຄ້າໄວລຸ້ນ
ແລະລູກຄ້າທີ່ບໍ່ເຄີຍໃຊ້ຢາສີແຂ້ວສະໝຸນໄພ ໂດຍອອກແບບບັນຈຸພັນທ໌ໃໝ່ໃຫ້ສວຍ-ງາມໜ້າໃຊ້ ນອກ ຈາກນີ້
ຍັງມີການພັດທະນາສິນຄ້າຮູບແບບອື່ນ ເຊັ່ນ ສະບູ່ ແຊມພູ ຄີມນວດຜົມ
ນ້ຳຢາປ້ວນປາກ ໂລຊັ່ນທາຜິວ ເປັນຕົ້ນ ລະຂະຫຍາຍົດລາດໄປສູ່ຕ່າງປະເທດອີກດ້ວຍ
III.
ປັດໄຈຄວາມສຳເລັດ
ບໍລິສັດເລີ່ມຕົ້ນຈາກການຜະລິດໃຊ້ເອງໃນຄອບຄົວກ່ອນ ຕໍ່ມາໄດ້ວິເຄາະແລະເບິ່ງ-ເຫັນໂອກາດທາງການຕະຫລາດະ [ກັ]
ຈຶ່ງມາເຮັດຂາຍົດລາດຕ່າງແຂວງ ແລະຂະຫຍາຍົດລາດສູ່ທົ່ວປະເທດໄທ
ແລະສົ່ງອອກຕ່າງປະເທດໃນທີ່ສຸດ ໂດຍຕົວຜະລິດຕະພັນມີຈຸດເດັ່ນຄືເຮັດຈາກົດມຸນໄພ
ຊຶ່ງມີຄວາມແຕກຕ່າງຈາກຜະລິດຕະພັນອື່ນໃນຕະຫລາດ
ແລະຕະຫລາດຢາສີແຂ້ວສະໝຸນໄພຍັງບໍ່ມີຄູ່ແຂ່ງເທົ່າໃດ
ປະກອບກັບກະແສຄວາມນິຍົມການໃຊ້ສະໝຸນໄພໄທຊຶ່ງປອດໄພກວ່າການໃຊ້ສານເຄມີເລີ່ມ
ຫລາຍຂຶ້ນ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ປະກອບການຕັດສິນໃຈທີ່ຈະຜະລິດ
ແລະຂະຫຍາຍົດລາດແລະປະສົບຄວາມສຳເລັດຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ
IV.
ຂໍ້ສະຫລຸບທາງວິຊາການ
ການ
ສ້າງຄວາມແຕກຕ່າງຂອງສິນຄ້າ ເນື່ອງຈາກົດລາດຢາສີແຂ້ວຂະນະນັ້ນ
ສ່ວນໃຫຍ່ເຮັດຈາກການນຳສານເຄມີ ມາປຸງແຕ່ງໃຫ້ໄດ້ລົດຊາດຕາມຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ
ແຕ່ການໃຊ້ສະໝຸນໄພເປັນສິ່ງທີ່ແຕກຕ່າງ
ເຮັດໃຫ້ກະຕຸ້ນໃຫ້ເກີດການທົດລອງໃຊ້ໄດ້ເປັນຢ່າງດີ
ແລະເມື່ອຄຸນນະພາບຂອງສິນຄ້າດີເປັນທີ່ຍອມຮັບ ຈຶ່ງມີການຊື້ຕໍ່ເນື່ອງ
ແລະບອກຕໍ່ ໆ ໄປ
ກໍລະນີສຶກສານີ້ຊີ້ໃຫ້ເຫັນເຖິງ
ການທີ່ຜູ້ປະກອບການສາມາດວິເຄາະໂອກາດທາງການຕະຫລາດ
ແລະຕັດສິນໃຈຜະລິດສິນຄ້າເຂົ້າສູ່ຕະຫລາດນັ້ນ ແລະປະສົບຄວາມສຳເລັດ
ການ
ເຂົ້າໃຈພຶດຕິກຳແລະລົດນິຍົມຂອງຜູ້ບະຫລິໂພກ ໂດຍເຈາະກຸ່ມເປົ້າໝາຍເປັນປະຊາກອນໃນຕ່າງແຂວງກ່ອນ
ເນື່ອງຈາກຄົນຕ່າງແຂວງ ມັກການໃຊ້ສະໝຸນໄພໃນການເບິ່ງ-ແຍງສຸກຂະພາບ
ແລະບໍ່ຄຸ້ນເຄີຍກັບສິນຄ້າຍີ່ຫໍ້ຕ່າງປະເທດ
ປະກອບກັບສັງຄົມຕ່າງແຂວງມີຄວາມໃກ້ຊິດສະໜິດ-ສະໜົມກັນ
ເຮັດໃຫ້ມີການບອກຕໍ່ ປາກຕໍ່
ປາກ ຈົນກະຈາຍທົ່ວປະເທສ ການຜະລິດສິນຄ້າອື່ນ ໆ ໃນກຸ່ມດຽວກັນ
ເປັນການຊ່ວຍກະຕຸ້ນການຊື້ໄດ້ອີກທາງໜຶ່ງ
No comments:
Post a Comment