Thursday, August 30, 2012

ການ​ວິ​ເຄາະ​ຕະ​ຫລາດ


 http://www.nanosoft.co.th/picture/arrowright.gif ຈຸດະ​ [ປຣະສງຄ໌] ​ຂອງ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຕະ​ຫລາດ​ກໍ​ເພື່ອ​ເບິ່ງ​ວ່າ ສິ່ງ​ທີ່​ເປັນ​ໄປ​ໃນ​ຕະ​ຫລາດ​ເປັນ​ໄປ​ຢ່າງ​ທີ່​ເຮົາ​ຄິດ​ໄວ້​ຫລື​ບໍ່ ຜົມ​ເຊື່ອ​ວ່າ​ທ່ານ ຄົງ​ໝັ່ນໃຈ​ໃນ​ສິ່ງ​ທີ່​ທ່ານ​ຄິດ​ຈະ​ເຮັດ​ຢູ່​ຫລາຍ​ແຕ່ນ​ອົງ​ມາ​ເບິ່ງ​ວ່າ​ໃນ​ໂລກ​ຂອງ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈິງ​ມັນ​ເປັນ​ຢ່າງໃດ​ໂດຍ​ການ​ພະຍາຍາມ​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມ​ງ່າຍ ໆ​ໃຫ້​ໄດ້​ວ່າ
  • ໃຜ​ຈະ​ເປັນ​ຜູ້​ຊື້​ຂອງ​ເຮົາ
  • ເປັນຫຍັງ​ພວກເຂົາ​ເຖິງ​ຈະ​ມາ​ຊື້​ກັບ​ເຮົາ
      ໃນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຕະ​ຫລາດ​ຂອງ​ມື​ອາ​ຊີບ​ພວກເຂົາ​ຈະ​ຈ້າງ​ຄົນ​ມາ​ກໍ່ການ​ສຳ​ລວດ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ ແລະ​ນຳ​ໄປ​ວິ​ເຄາະ​ປະກອບ​ກັບ​ຂໍ້​ມູນ​ຈຳນວນ​ຫລາຍ​ທີ່​ພວກເຂົາ​ມີ​ຢູ່ ແຕ່​ເຮົາ​ຄົງ​ບໍ່​ເສຍ​ເງີນ​ໄປ​ເຮັດ​ແບບ​ນັ້ນ​ແນ່​ ໆ ສິ່ງ​ງ່າຍ ໆ​ທີ່​ເຮົາ​ເຮັດ​ໄດ້​ຄື​ການ ສັງເກດ ເອົາ​ກັນ​ງ່າຍ ໆ ເຊັ່ນ ຖ້າ​ຈະ​ເປີດ​ລ້ານ​ຂາຍ​ນ້ຳ​ຫມາກໄມ້​ສົດ​ປັ່ນ​ທີ່​ສະ​ຫຍາມ ກໍ​ໃຫ້​ເລີ່ມ​ໄປ​ສັງເກດສັງເກດ​ຕະ​ຫລາດ
1.
ສັງເກດ​ລ້ານ​ແບບ​ນີ້​ທີ່​ມີ​ຢູ່​ແລ້ວ​ໃນ​ທຸກ ໆ​ແຫ່ງ ວ່າ​ໃຜ​ເປັນ​ຄົນ​ຊື້ ຂາຍ​ດີ​ໄມ້ ຫາກ​ໄດ້​ເວົ້າ​ຄຸຍ​ກັບ​ຄົນ​ຂາຍ​ດ້ວຍ​ກໍ​ດີ ແຕ່​ຢ່າ​ລືມ​ວ່າ ເຮົາ​ມາ​ເພື່ອ​ເກັບ​ຂໍ້​ມູນ​ເທົ່າ​ນັ້ນ​ຢ່າ​ໄປ​ຖໍ້​ໃຈ ຖ້າ​ຫາກ​ເຫັນ​ວ່າ​ລ້ານ​ທີ່​ມີ​ຢູ່​ແລ້ວ ຂາຍ​ບໍ່​ດີ​ນັກ​ເພາະ​ເຮົາ​ຍັງ​ບໍ່​ໄດ້​ເລີ່ມ​ເຮັດ ແຕ່​ຄວນ​ຫາ​ຂໍ້​ມູນ​ວ່າ​ເປັນຫຍັງ​ຈຶ່ງ​ຂາຍ​ບໍ່​ດີ ໃນ​ບາງເທື່ອ​ລ້ານ​ຄ້າ​ແບບ​ດຽວ​ກັນ ຄົນ​ໜຶ່ງ​ເຮັດ​ແລ້ວ​ລຸ່ງ ອີກ​ຄົນ​ເຮັດ​ແລ້ວ​ເຈ໊ງ​ກໍ​ມີ​ເຍິ ເພາະ​ສະ​ນັ້ນ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ວິດ​ກ ໃນ​ທາງ​ກົງ​ກັນ​ຂ້າມ ຫາກ​ແນວ​ລ້ານ​ຄ້າ​ທີ່​ເຈົ້າ​ຈະ​ເຮັດ​ຂາຍ​ດີ​ຫລາຍ ແມ່ນ​ຈະ​ເປັນ​ສິ່ງ​ທີ່​ດີ ແຕ່​ຕ້ອງ​ມາ​ວິ​ເຄາະ​ແນວ​ໂນ້ມ​ແລ້ວ​ວ່າ​ຄົນ​ຈະ​ແຫ່​ມາ​ເຮັດ​ຫລື​ບໍ່ ເຮົາ​ຊ້າ​ໄປ​ຫລື​ເປົ່າ​ດ້ວຍ                               2. ໃຫ້​ສັງເກດ​ການ​ຊື້​ການ​ຂາຍ ຂອງ​ລ້ານ​ທີ່​ຄ້າ​ຍ ໆ​ກັບ​ເຮົາ​ໃນ​ທີ່​ ໆ​ເຮົາ​ຈະ​ເຮັດ​ເຊັ່ນ ໃນ​ສະ​ຫຍາມ ລ້ານ​ພວກ​ນີ້​ອາດຈະ​ເປັນ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ເຮົາ ຫລື​ອາດຈະ​ຊ່ວຍ​ກັນ​ໃຫຍ່​ກໍ​ໄດ້ ບໍ່​ຕ້ອງ​ຄິດ​ຫລາຍ ໃຫ້​ພະຍາຍາມ​ຕອບ​ໃຫ້​ໄດ້​ວ່າ ໃຜ​ມາ​ຊື້ ແລະ ເປັນຫຍັງ​ພວກເຂົາ​ມາ​ຊື້ (ເຮັດ​ເລ ສິນ​ຄ້າ ການ​ຕົກ​ແຕ່ງ ການ​ບໍລິການ​ແລະ ອື່ນ  ໆ)

      3. ໃຫ້​ສັງເກດ​ພຶດຕິກຳ​ຂອງ​ຄົົນທີ່​ເຮົາ​ຄິດວ່າ​ຈະ​ເປັນ​ລູກ​ຄ້າ​ເຮົາ ວ່າ​ພວກເຂົາ​ມັກ​ຫຍັງ ພວກເຂົາ​ຊື້​ຫຍັງ ເປັນຫຍັງ​ຊື້
ຈົບ​ຈາກ​ການ​ສັງເກດ​ການນ໌ ເຮົາ​ກໍ​ພໍ​ຈະ​ຮູ້​ຄ່າ​ວ ໆ​ວ່າ ໃຜ​ຈະ​ມາ​ຊື້​ເຮົາ​ແລະ​ເປັນຫຍັງ​ເຖິງ​ຊື້ ແຕ່​ຜົມ​ຄິດວ່າ​ເຈົ້າ​ຄົງ​ຍັງ​ບໍ່​ໝັ່ນໃຈ​ແລະ​ເບ​ລອ ໆ ເພາະ​ແທ້  ໆ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ໄດ້ ຈາກ​ການ​ສັງເກດ​ຖື​ວ່າ​ນ້ອຍ​ຫລາຍ ຂໍ​ຝາກ​ຢ່າງ​ໜຶ່ງ​ວ່າ ເຮົາ​ຄວນ​ໃຊ້​ເວລາ​ໃນ​ການ​ສັງເກດ​ຍາວ-ນານ​ພໍ​ສົມຄວນ ແລະ​ຫລາຍກວ່າ 2 ເທື່ອ​ທີ່​ເປັນ​ຄົນ​ລະ​ມື້ ບາງເທື່ອ​ບັງ​ເອີນ​ເຮົາ​ໄປ​ໃນ​ຊ່ວງ​ທີ່​ງຽບ ໆ ກໍ​ອາດ ຈະ​ມາ​ດ່ວນ​ສະຫລຸບ​ຜ່ວາ​ບໍ່​ດີ​ໄດ້ ສຳ​ລວດ​ຕະ​ຫລາດ
ຂັ້ນ​ຕອນ​ຕໍ່​ມາ​ເຮົາ​ຈະ​ເລີ່ມ​ຫາ​ລາຍ​ລະອຽດ​ເພິ່ມເຕິມ​ໃນ​ຈຸດ​ຕ່າງ ໆ ວິທີ​ການ​ກໍ​ຄື​ການເຮັດ​ແບບ​ສອບ​ຖາມ​ງ່າຍ ໆ ຂັ້ນ​ຕອນ​ມີ​ດັ່ງ​ນີ້

      1. ສ້າງ​ແບບ​ສອບ​ຖາມ ວິທີ​ກໍ​ຄື​ໃຫ້​ຖາມ​ຕົວ​ເອງ​ວ່າ​ເຮົາ​ຢາກ​ຮູ້​ຫຍັງ ເຊັ່ນ ເຈົ້າ​ເປັນ​ໃຜ ອາ​ຍຸ ອາ​ຊີບ ເພດ ແລ້ວ​ເຈົ້າ​ເຄີຍ​ດື່ມ​ຫຍັງ​ນຳ ເຈົ້າ​ເຄີຍ​ດື່ມ​ນ້ຳ​ຫມາກໄມ້​ປັ່ນ​ຫລື​ບໍ່ ມັກ​ໄມ້ ດື່ມ​ເລື້ອຍ​ໄມ້ ລາ​ຄາ​ຄວນ​ເປັນ​ເທົ່າໃດ......... ຢາກ​ຮູ້​ຫຍັງ​ຖາມ​ເລີຍ

      2. ອອກ​ສຳ​ລວດ ວິທີ​ການ​ອອກ​ສອບ​ຖາມ​ງ່າຍ ໆ ກໍ​ຄື​ເອົາ​ເພື່ອນ​ ໆ ແລະ​ຝາກ​ເພື່ອນ​ໄປ​ຖາມ ເພື່ອນ​ຂອງ​ເພື່ອນ ຫາກ​ເພື່ອນ​ບໍ່-ແມ່ນ​ຄົົນທີ່​ເຮົາ​ຢາກ​ຖາມ ກໍ​ຖາມ​ນ້ອງ ຫລື​ເພື່ອນ​ນ້ອງ ຖາມ​ຍາດ-ພີ່ນ້ອງ ຫລື​ຫາກ​ກ້າ​ແລະ​ມີ​ເວລາ​ອອກ​ສຳ​ລວດ​ຕະ​ຫລາດ​ແທ້  ໆ​ກໍ​ຈະ​ດີ ແລະ​ໄດ້ຮັບ​ຮູ້​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ດີກວ່າ ຫລັກ​ງ່າຍ ໆ​ຄື​ຖາມ​ໃຫ້​ຖືກ​ຄົນ ແລະ​ຖາມ​ໃຫ້​ໄດ້​ຈຳນວນ​ຄົົນທີ່​ຫລາຍ​ພໍ

      3. ວິ​ເຄາະ​ຜົນ ເຮົາ​ຄົງ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ໄປ​ພິສູດ​ຜົນ​ທີ່​ໄດ້​ມາ​ດ້ວຍ ວິທີ​ທາ​ງົດ​ຖິ​ຕິ​ເພາະ​ມັນ​ຈະ​ຍາກ​ໄປ ຢ່າງໃດ​ກໍ​ຕາມ​ການ​ຄິດໄລ່​ງ່າຍ ໆ ປະ​ເພດ​ເປີລ໌​ເຊັນ ຕອບ​ຮັບ ແລະ​ປະຕິເສດ​ເປັນ​ເທົ່າໃດ​ຄວນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ເຮັດ​ນຳ ຫລັງ​ຈາກ​ທີ່​ອ່ານ​ແລະ​ລວບລວມ​ຜົນ​ຕ້ອງ​ບັນ​ທຶກ​ຜົນ​ເອົາ​ໄວ້​ດ້ວຍ

ຄວາມ​ຜິດ​ພາດ​ທີ່​ມັກ​ເກີດ​ຈາກ​ການເຮັດ​ສຳ​ລວດ
      1.
ຄຸຍ​ກັບ​ທຸກ​ຄົນ ຍົກ​ເວັ້ນ​ຄົົນທີ່​ຈະ​ເປັນ​ລູກ​ຄ້າ
      2.
ພະຍາຍາມ​ຂາຍ​ສິນ​ຄ້າ​ແທນ​ທີ່​ຈະ​ພຽງ​ຖາມ
      3.
ອັດ​ຄຳ​ຖາມ​ເຂົ້າໄປ​ພຽງ​ຕ້ອງ​ການ​ຄຳ​ຕອບ ໂດຍ​ບໍ່​ໃຫ້​ເວລາ​ຄິດ
      4.
ລືມ​ໄປ​ວ່າ​ທີ່ ການ​ຕອບ​ຮັບ​ມາ​ດີ ເພາະ​ເຮົາ​ຕັ້ງ​ລາ​ຄາ​ໄວ້​ຕ່ຳ
      5.
ລືມ​ວິ​ເຄາະ​ຜົນ​ຂອງ​ການ​ຕອບ​ໂຕ້​ຂອງ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ທີ່​ອາດຈະ​ເກີດທົດສອບ​ຕະ​ຫລາດ
      ຫລັງ​ຈາກ​ຮູ້​ຂໍ້​ມູນ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ຜົມ​ໝັ່ນໃຈ​ທ່ານ​ຄົງ​ຮູ້​ຂໍ້​ມູນ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ​ແລ້ວ​ແລະ​ອາດຈະ​ຕ້ອງ​ປັບ​ແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ໃຫ້​ເຂົ້າ​ກັບ ສະຖານນະການ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ​ສິ່ງ​ຕໍ່​ມາ​ຄື​ການ​ລອງ​ທົດສອບ​ຕະ​ຫລາດ ຊຶ່ງ​ທ່ານ​ຈະ​ຕ້ອງ​ມາ​ປັບ​ຄວາມ​ຄິດ ຂອງ​ທ່ານ​ໃໝ່​ຕາມ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ໄດ້​ມາ​ແລ້ວ​ຈຶ່ງ​ລອງ​ເຮັດ​ສິນ​ຄ້າ​ຈຳ​ລອງ​ຫລື​ສັ່ງ​ເຂົ້າ​ມາ​ຈຳນວນ ນໍ້​ຍ ໆ​ເພື່ອ​ລອງ​ກ່ອນ ຍົກ​ຕົວ​ຢ່າງ​ເພື່ອນ​ຜົມ​ເຄີຍ​ທົດລອງ ຂາຍ​ເຄື່ອງ​ດື່ມ​ຊູ​ກຳ​ລັງ​ໂດຍ​ການ​ຊື້​ເຄື່ອງ​ດື່ມ​ຊູ​ກຳ​ລັງ​ທີ່​ມີ​ຢູ່ໃນ​ຕະ​ຫລາດ​ມາ ແລ້ວ​ປ່ຽນ​ສະ​ຫລາກ​ໃໝ່ ຫລັງ​ຈາກ​ທີ່ນ​ອົງ​ຝາກ​ຂາຍ​ຕາມ​ລ້ານ​ຂາຍ​ຢາ ຈຶ່ງ​ຮູ້​ວ່າ​ມັນ​ຂາຍ​ໄດ້​ບໍ່​ດີ ຫລື​ມີ​ຫຍັງ​ຕ້ອງ​ປັບ​ອີກ​ເຍິ
            ຫລັກ​ຂອງ​ການ​ທົດ​ສໍ​ບົດ​ລາດ​ຄື​ການເຮັດ​ທີ່​ເໝືອນ​ກັບ​ການ​ຂາຍ​ຈິງ ພຽງ​ແຕ່​ທ່ານ​ຍັງ​ບໍ່​ໄດ້​ລົງ​ທຸນ​ຫຍັງ​ໄປ​ຫລາຍ ເຊັ່ນ​ຖ້າ​ເປັນ​ນ້ຳ​ຫມາກໄມ້​ສົດ​ປັ່ນ ອາດຈະ​ເລີ່ມ​ຈາກ ການຕັ້ງ​ເປັນ​ໂຕະ​ສັກ​ແຫ່ງ ຫາກ​ເປັນ​ທຸລະກິດ​ອື່ນ ກໍ​ອ່ານ​ລອງ​ແບບ​ລົດ​ເຂັນ ລອງ​ອອກ​ງານ​ສະແດງ​ສິນ​ຄ້າ (ສຳລັບ​ບາງ​ທຸລະກິດ) ລອງ​ຂາຍ​ທາງ​ອິນ​ເຕີລ໌​ເນດ ລອງ​ຝາກ​ຂາຍ ແຈກ​ສິນ​ຄ້າ​ຕົວ​ຢ່າງ ໃຫ້​ລອງ​ໃຊ້​ແລ້ວ​ຖາມ​ຜົນ
  I.        Marketing for SMEs: ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ (1)

ຜູ້​ຈັດການ​ພັນ​ໃໝ່​ຕ້ອງ​ຮຽນ​ຮູ້​ຂໍ້​ມູນ​ພື້ນ​ຖານ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ຕະ​ຫລາດ ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ທາງການ​ຕະ​ຫລາດ ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ແລະ​ພຶດຕິກຳ​ການ​ຊື້ ຕະ​ຫລາດ​ທຸລະກິດ​ແລະ​ພຶດຕິກຳ​ການ​ຊື້​ຂອງ​ທຸລະກິດ  ລວມ​ທັງ​ອຸດສາຫະກຳ​ແລະ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ຂັນ ທັງ​ນີ້​ເພື່ອ​ນຳ​ໄປ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ທາງການ​ຕະ​ຫລາ
ຂໍ້​ມູນ​ພື້ນ​ຖານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ທີ່​ຕ້ອງ​ນຳ​ມາ​ວິ​ເຄາະ ເພື່ອ​ຫາ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາ
ຂໍ້​ມູນ​ພື້ນ​ຖານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດສາມາດ ​ນຳ​ໄປ​ໃຊ້​ໄດ້​ກັບ​ທຸລະກິດ​ຂະໜາດ​ກາງ​ແລະ​ນ້ອຍ ຫລື​ທີ່​ຮຽກ​ກັນ​ຕິດ​ປາ​ກວ່າ SME  (Small and Medium Enterprises) ເຊັ່ນ​ດຽວ​ກັບ​ທຸລະກິດ​ອື່ນ ຢ່າງໃດ​ກໍ​ຕາມ​ການ​ວາງ​ແຜນະ​ການ​ຕະ​ຫລາດສຳຫຣັບSME ໂດຍ​ທົ່ວ​ໄປ​ແລ້ວ ໄດ້ຮັບ​ອິດທິພົນ​ຈາກ​ຜູ້​ປະກອບ​ກາ/ເຈົ້າ​ຂໍງ/ຫລື​ຜູ້​ຈັດການ ແລະ​ລັກສະນະ​ຂອງ​ທຸລະກິດ​ຂອງ SME ເອງ ໂດຍ​ມີ​ຂໍ້​ຈຳ​ກັດ​ຢູ່​ທີ່​ທຸລະກິດ​ຂອງ SME ເອງ ລວມ​ກັບ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ຂອງ​ຜູ້​ປະກອບ​ກາລ/ເຈົ້າ​ຂໍງ/ຫລື​ຜູ້​ຈັດການ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ປັດ​ໄຈ​ຫລັກ​ໃນ​ການ​ກຳນົດ​ການເຮັດ​ຕະ​ຫລາດ​ຂອງ SMEຂໍ້​ມູນ​ພື້ນ​ຖານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາ ທີ່ SME ຕ້ອງ​ນຳ​ມາ​ວິ​ເຄາະ ເພື່ອ​ຫາ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ທາງການ​ຕະ​ຫລາດ ປະກອບ​ດ້ວ
1. ຜະລິດ​ພັນທະ​
ຂໍ້​ມູນ​ພື້ນ​ຖານ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດະ​ທີ່​ກ່ຽວກັບ​ຕົວ ຜະລິດຕະພັນ ເອງ ເປັນ​ເລື່ອງ​ສຳຄັນ​ທີ່​ຜູ້​ປະກອບ​ກາ/ເຈົ້າ​ຂໍງ/ຫລື​ຜູ້​ຈັດການ​ຂອງ SME ຈະ ຕ້ອງ​ຄຳ​ນຶງ​ເຖິງ​ແລະ​ເຮັດ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ລັກສະນະ​ແລະ​ຄຸນສົມບັດ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ຂອງ​ຕົນ​ວ່າ​ມີ​ຈຸດ ເດັ່ນ ແລະ​ຄວາມ​ແຕກ​ຕ່າງ​ຈາກ​ຜະລິດຕະພັນ​ອື່ນ ໆ ທີ່​ມີ​ຢູ່ໃນ​ຕະ​ຫລາດ​ຢ່າງໃດ ໂດຍ​ຈະ​ກ່າວເຖິງ​ເລື່ອງ​ນີ້​ໃນ​ຕອນ​ທີ່ 5 ເລື່ອງ​ການ​ອອກ​ແບບ​ຜະລິດຕະພັນ
2. ຕະ​ຫລາ
     ສຳລັບ​ຂໍ້​ມູນ​ພື້ນ​ຖານ​ເລື່ອງ​ກ່ຽວກັບ ຕະ​ຫລາດ ຜູ້​ປະກອບ​ການເຈົ້າ​ຂອງຫລື​ຜູ້​ຈັດການ​ຂອງ SME ຈະ ຕ້ອງ​ຮູ້ວ່າ​ຕະ​ຫລາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ມີ​ຂະໜາດ​ເທົ່າ​ໃດ​ແລະ​ມີ​ການ​ເຕີບໂຕ​ຢ່າງໃດ ທັງ​ໃນ​ເລື່ອງ​ປະລິມານ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ມູນ​ຄ່າ​ການ​ຊື້​ຂາຍ ໂດຍ​ຕ້ອງ​ມີ​ຂໍ້​ມູນ​ໃນ​ອະ​ດີດ​ຫລາຍ ໆ ປີ​ທີ່​ຜ່ານມາ​ເພື່ອ​ກໍ່ການ​ປຽບທຽບ ທັງ​ພາບ​ລວມ​ຂອງ​ທັງ​ຕະ​ຫລາດ​ແລະ​ໃນ​ແຕ່​ລະ​ສ່ວນ​ຂອງ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ​ຂໍ້​ມູນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ບົ່ງ​ບອກ​ເຖິງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ ການ​ຮັບ​ຮູ້​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ ແນວ​ໂນ້ມ​ໃນ​ການ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ຊື້ ແລະ​ສິ່ງ​ທີ່​ມີ​ອິດທິພົນ​ຕໍ່​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ຊື້  ຂໍ້​ມູນ​ດ້ານ​ການ​ຕະ​ຫລາດະ​ໜີ້ ໂດຍ​ສ່ວນ​ໃຫຍ່​ຈະ​ໄດ້​ມາ​ຈາກ​ການ​ວິ​ໄຈ​ຕະ​ຫລາດ
3. ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ທາງການ​ຕະ​ຫລາ
         ຂໍ້​ມູນ​ພື້ນ​ຖານ​ທີ່​ສຳຄັນ​ອີກ​ປະ​ການ​ໜຶ່ງ​ໃນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ຂໍ​ງົດ​ລາດ​ກໍ​ຄື ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ທາງການ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ SME ຈະ​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ໄດ້​ຕ້ອງ​ຮູ້​ເຖິງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ​ທີ່​ຍັງ​ບໍ່​ໄດ້​ຖືກ​ຕອບສະຫນອງ​ແລະ​ແນວ​ໂນ້ມ​ຂອງ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ  ເພາະ ເຖິງ-ແມ່ນ-ວ່າ​ປະຈຸບັນ​ບໍລິສັດ​ຕ່າງ ໆ ໄດ້​ພະຍາຍາມ​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ​ອອກ​ມາ​ຢ່າງ​ຫລາກ​ຫລາຍ​ເພື່ອ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ​ໃຫ້ ຫລາຍ​ທີ່ສຸດ ແຕ່​ກໍ​ຍັງ​ຄົງ​ມີ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ທີ່​ຍັງ​ບໍ່​ໄດ້​ຖືກ​ຕອບສະຫນອງ​ອີກ​ຫລວງ-ຫລາຍ ເຊັ່ນ ຄົນ​ອ້ວນ​ກໍ​ອາດ​ຕ້ອງ​ການ​ຮັບປະທານ​ອາຫານ​ທີ່​ອະ​ຫລ່ອຍ​ແລະ​ມີ​ປະໂຫຍດ​ຕໍ່​ຮ່າງກາຍ ແຕ່​ປາດສະຈາກ​ໄຂ​ມັນ ຄົນ​ຊັ້ນ​ກາງ​ເຖິງ​ລຸມ ອາດ​ຢາກ​ໄດ້​ເຮືອນ​ສວຍ-ງາມ ມີ​ຄຸນນະພາບ ໃນ​ລາ​ຄາ​ທີ່​ຊື້​ໄດ້  ຄົນເຈັບ​ພະຍາດ​ມະ​ເລັງ​ແລະ​ຍາຕິ​ກໍ​ຢາກ​ ໄດ້​ຫຍາ​ປິ່ນປົວພະຍາດ​ມະ​ເລັງ​ທີ່​ໄດ້​ຜົນ 10 0% ໂດຍ​ບໍ່​ມີ​ຜົນ​ຂ້າງ​ຄຽງ  ຜູ້ຍິງ​ກໍ​ຕ້ອງ​ການ​ຜະລິດຕະພັນ​ເສີມ​ຄວາມ​ງາມ​ທີ່​ສາມາດ​ຄົງ​ຄວາມ​ສາວ​ແລະ​ງາມ​ຕໍ່ໄປ​ໄດ້​ດົນ​ ໆ ເປັນ​ຕົ້ນ
       ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດະ​ໂດຍ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ ຈະ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ຮູ້​ແນວ​ໂນ້ມ​ຂໍ​ງົດ​ລາດ​ແລະ​ໂອ​ກາດ​ທາງການ​ຕະ​ຫລາດ ການ​ທີ່​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່​ການ​ຕະ​ຫລາດໃໝ່​ ໆ ຈະ​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ໄດ້​ຕ້ອງ​ໄປ​ໃນ​ທິດ​ທາງ​ດຽວ​ກັບ​ແນວ​ໂນ້ມ  ແຕ່​ຢ່າງໃດ​ກໍ​ຕາມ ການ​ຄົ້ນ​ພົບ​ໂອ​ກາດ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດໃໝ່​ ໆ ບໍ່-ແມ່ນ​ເປັນ​ເຄື່ອງ​ຢືນຢັນ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຂອງ SME  ຍັງ​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ວິ​ໄຈ​ຕະ​ຫລາດ​ເພື່ອ​ສຳ​ລວດ​ສັກ​ຍະ​ພາບ​ຂອງ​ໂອ​ກາດ​ທີ່​ພົບ​ດ້ວຍ
3.1 ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍ​ນໍ
ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ​ທີ່​ມີ​ຜົນ​ຕໍ່​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຂອງ SME ມີ​ດ້ານ​ຕ່າງ ໆ ດັ່ງນີ້

      ດ້ານ​ປະ​ຊາກອນ​ການ​ຕະ​ຫລາດະ​ຈະ ຕ້ອງ​ຮູ້​ຂະໜາດ​ຂອງ​ປະຊາກອນ​ແລະ​ອັດຕາ​ການ​ເຕີບໂຕ​ຂອງ​ປະຊາກອນ​ໃນ​ເມືອງ​ຕ່າງ ໆ ຮູ້​ເຖິງ​ອາ​ຍຸ ເຊື້ອ-ຊາດ ລະ​ດັບ​ການສຶກສາ ການຕັ້ງ​ບ້ານ-ເຮືອນ ການ​ຍ້າຍ​ຖິ່ນ​ຖານ ແລະ​ອື່ນ ໆ ເພື່ອ​ປະກອບ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ຕົວ​ຢ່າງ​ເຊັ່ນ ຖ້າ​ມີ​ສັດ​ສ່ວນ​ປະຊາກອນ​ທີ່​ມີ​ການສຶກສາ​ສູງ​ຢູ່​ຫລາຍ ກໍ​ໜ້າ​ຈະ​ມີ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ໃຊ້​ຫນັງສື ນິ​ຕິນະສານ ເຄື່ອງ​ຄອມພິວເຕີ ແລະ​ເຄື່ອງ​ມື​ທາງ​ອິ​ນ້ອຍ​ໂຊ​ນິກສ໌​ຫລາຍ ເປັນ​ຕົ້ນ                                                                   ດ້ານ​ເສ​ດຖະ​ກິດ ຈະ​ເປັນ​ຕົວ​ບົ່ງ​ບອກ​ເຖິງ​ອຳນາດ​ການ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ ໂດຍ​ເບິ່ງ​ຈາກ​ລາຍ​ໄດ້ ການ​ອອມ ການ​ກູ້​ຍືມ ແລະ​ຄວາມ​ໜ້າ​ເຊື່ອ​ຖື                                                                                                 ດ້ານ​ທຳ​ຊາດ ເຊັ່ນ​ການ​ຂາດ​ແຄນ​ວັດ​ຖຸ​ດິບ ຕົ້ນ​ທຸນ​ການ​ໃຊ້​ພະລັງ​ງານ ມົນ​ພາ​ວະ ກໍ​ເປັນ​ສິ່ງ​ສຳຄັນ​ທີ່ SME ຈະ​ຕ້ອງ​ຄຳ​ນຶງ​ຖຶ
        ດ້ານ​ເທກ​ໂນ​ໂລຍີ ​ການ​ຕະ​ຫລາດະ​ຄວົນ ຈະ​ເບິ່ງ​ແນວ​ໂນ້ມ​ດ້ານ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ ແລະ​ເບິ່ງ​ວ່າ​ຈະ​ສາມາດ​ນຳ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ມາ​ເປັນ​ເຄື່ອງ​ມື ມາ​ຊ່ວຍ​ອຳ​ນວຍ​ຄວາມສະດວກ ຫລື ມາ​ຊ່ວຍ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ​ໄດ້​ຢ່າງໃດ​ນຳ ໂດຍ​ອາດຈະ​ມີ​ການ​ນຳ​ນະ​ວັດ​ກຳ​ມາ​ໃຊ້ ຕົວ​ຢ່າງ​ເຊັ່ນ ການສ້າງ​ສີ​ຂຽວ​ຈາກ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຍີ​ຜັກ​ຂາດ​ດິນ​ໄຮ​ໂດນ​ໂພ​ນິກສ໌ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ການ​ກະເສດ​ແບບ​ປະ​ຫຍັດ​ນ້ຳ​ແລະ​ການ​ປູກ​ພືດ​ໂດຍ​ບໍ່​ໃຊ້​ດິນ ໂດຍ​ລາງ​ປູກ​ຜັກ​ໄດ້​ຖືກ​ອອບ​ແບບ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ໃຊ້​ງານ​ໄດ້​ສະ​ດວກ ເຮັດ​ຄວາມ​ສະ​ອາດ​ງ່າຍ ໃຊ້​ເນື້ອ-ທີ່​ປະ​ຫຍັດ ເປັນ​ຕົ້ນ
         ດ້ານ​ການ​ເມືອງ ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ກົດຫມາຍ ແລະ​ນະໂຍບາຍ​ຂອງ​ລັດຖະບານ ອັນ​ຈະ​ສົ່ງ​ຜົນ​ຕໍ່​ເຮົາ ບໍ່​ວ່າ​ໃນ​ແງ່​ບວກ​ຫລື​ແງ່ນ​ບ ໂດຍ​ປະຈຸບັນ​ລັດຖະບານ​ໄດ້​ອອກ​ມາ​ຕົນ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ທຸລະກິດ SME ແລະ ສິນ​ຄ້າ​ໜຶ່ງ​ຕາແສງ​ໜຶ່ງ​ຜະລິດຕະພັນ​ຢ່າງ​ເຕັມ​ທີ່ ມີ​ການຕັ້ງ​ຫນ່ວຍ​ງານ​ຊ່ວຍ​ປະ​ຊາ​ສຳພັນ ໃຫ້​ຄວາມ​ຮູ້ ໃຫ້​ຄຳ​ປຶກ​ສາ ໃຫ້​ກູ້​ຍືມ​ເງີນ​ທຸນ​ດອກ​ເບ້ຍ​ຕ່ຳ ແລະ​ສະໜັບ-ສະໜູນ​ການເຮັດ​ທຸລະກິດ​ສົ່ງ​ອອກ ຊຶ່ງ​ມີ​ສ່ວນ​ຊ່ວຍ​ຜູ້​ປະກອບ​ການ​ໃນ​ການ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ທຸລະກິດ​ຢ່າງ​ມາ
        ດ້ານ​ສັງຄົມ​ແລະ​ວັດ​ນະ​ທັນມ ຄວາມ​ເຊື່ອ ຄ່າ​ນິຍົມ ແລະ​ບັນ​ທັດ​ຖານ​ຂອງ​ສັງຄົມ​ກໍ​ມີ​ສ່ວນ​ສຳຄັນ​ໃນ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຂອງ SME ລັກສະນະ ກາ​ຮົບ​ລິ​ໂພກ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ​ໄດ້ຮັບ​ອິດທິພົນ​ຈາກ​ຄວາມ​ເຊື່ອ ເຊັ່ນ ຖ້າ​ສັງຄົມ​ມີ​ລົດ​ນິຍົມ​ທີ່​ວ່າ​ຕ້ອງ​ແຕ່ງ​ກາຍ​ດ້ວຍ​ສິນ​ຄ້າ​ມີ​ຍີ່​ຫໍ້​ຈາກ​ຕ່າງ​ປະເທດ ໃຊ້​ເຄື່ອງ​ປະ​ດັບ​ລາ​ຄາ​ແພງ ລົດ​ຍົນຕ໌​ຫລູ ໆ ເພື່ອ​ສະແດງ​ຖານະ​ທາງ​ສັງຄົມ SME ກໍ​ຈະ​ບໍ່​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳເລັດ
4. ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ແລະ​ພຶດຕິກຳ​ການ​ຊື້
           ການ​ວິ​ເຄາະ​ຕະ​ຫລາດ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ແລະ​ພຶດຕິກຳ​ການ​ຊື້ມີ​ບົດ​ບາດ​ສຳຄັນ​ຢ່າງ​ຫລາຍ​ໃນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ເນື່ອງ​ຈາກ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຂອງ​ການກໍ່ການ​ຕະ​ຫລາດ ກໍ​ຄື ການ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ແລະ​ການເຮັດໃຫ້​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ພໍ​ໃຈ ການ​ທີ່​ຈະ​ຮູ້ວ່າ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ຕ້ອງ​ການ​ຫຍັງ​ບໍ່-ແມ່ນ​ເລື່ອງ​ງ່າຍ ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ອາດ​ເວົ້າ​ເຖິງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຕົນ​ຢ່າງ​ໜຶ່ງ ແຕ່​ພຶດຕິກຳ​ການ​ສະແດງ​ອອກ​ອີກ​ຢ່າງ​ໜຶ່ງ ໂດຍ​ທີ່​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ເອງ​ກໍ​ອາດ​ບໍ່​ຮູ້ວ່າ​ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ເລິກ​ ໆ ທີ່​ແທ້​ຈິງ​ຄື​ຫຍັງ  ຢ່າງໃດ​ກໍ​ຕາມ ນັ້ນການ​ຕະ​ຫລາດະ​ຈະ ຕ້ອງ​ພະຍາຍາມ​ຄົ້ນ​ຫາ​ສິ່ງ​ທີ່​ກຸ່ມ​ລູກ​ຄ້າ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ຕ້ອງ​ການ ແລະ​ຮູ້​ເຖິງ​ການ​ຮັບ​ຮູ້ ຄວາມ​ມັກ ພຶດຕິກຳ​ການ​ເລືອກ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ​ຂອງ​ກຸ່ມ​ລູກ​ຄ້າ​ເປົ້າ​ໝາຍ ເພື່ອ​ໃຊ້​ປະກອບ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ອອກ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່ ແລະ​ການຕັ້ງ​ລາ​ຄາ ການ​ວາງ​ຈຳ​ໜ່າຍ ການ​ສື່​ສານ ແລະ​ເຮັດ​ກິດຈະກຳ​ເພື່ອ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ຕໍ່​ ໄ                                                                                       4.1 ຂໍ້​ມູນ​ກ່ຽວກັບ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພ
ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ແລະ​ຂໍ້​ມູນ​ກ່ຽວກັບ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ທີ່​ຜູ້​ປະກອບ​ການ SME ຕ້ອງ​ຮູ້​ເພື່ອ​ປະກອບ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ມີ​ດັ່ງ​ນີ້
ຕະ​ຫລາດ​ປະກອບ​ດ້ວຍ​ໃຜ​ນຳ    occupants              ຕະ​ຫລາດ​ຊື້​ອະ​ໄດ            objects                       ເປັນຫຍັງ​ເຖິງ​ຊື້                     objectives               ໃຜ​ມີ​ສ່ວນ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ການ​ຊື້​ນຳ       organizations          ຊື້​ຢ່າງໃດ                              operations
 ຊື້​ເມື່ອໃດ                                    occasions
 ຊື້​ທີ່​ໃດ                         outlets
ປັດ​ໄຈ​ຫລັກ​ທີ່​ມີ​ອິດທິພົນ​ຕໍ່​ພຶດຕິກຳ​ການ​ຊື້​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ມີ 4 ປະ​ການ ຄື ປັດ​ໄຈ​ທາງ​ວັດທະນະທຳ ປັດ​ໄຈ​ທາງ​ສັງຄົມ  ປັດ​ໄຈ ສ່ວນ​ບຸກ​ຄົນ ແລະ​ປັດ​ໄຈ​ທາງ​ຈິດ​ວິທະຍາ ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ເລືອກ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ​ຂອງ​ຄົນ ໆ ໜຶ່ງ ເປັນ​ຜົນ​ມາ​ຈາກ​ຄວາມ​ປະສົມ​ຜະ​ສານ​ຂອງ​ປັດ​ໄຈ​ທັງ​ສີ່​ປະ​ການ ຊຶ່ງ​ຫນ້າທີ່​ຂອງ​​ການ​ຕະ​ຫລາດ​  ​ຄື ການ​ຈັດ​ຫາ​ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ມີ​ລາ​ຄາ ຊ່ອງ​ທາງ​ການ​ຈັດ​ຈຳ​ໜ່າຍ ແລະ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມການ​ຕະ​ຫລາດ ຢ່າງ​ເໝາະ​ສ
4.2 ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ
ໃນ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ​ຫລື​ບໍລິການ​ໜຶ່ງ​ ໆ ອາດ​ປະກອບ​ດ້ວຍ​ຄົນ​ຫລາຍ​ຄົນ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ ໂດຍ​ແຕ່​ລະ​ຄົນ​ມີ​ບົດ​ບາດ​ຕ່າງ ໆ ກັນ ອາດ​ ເປັນ​ຜູ້​ລິ​ ເ​ລິ່ມ ຄື​ຄົົນທີ່​ສະເໜີ​ຄວາມ​ຄິດ​ທີ່​ຈະ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ​ຫລື​ບໍລິການ​ນັ້ນ  ຜູ້​ມີ​ອິດ​ທິບລ ຄື​ຄົົນທີ່​ໃຫ້​ຄຳ​ແນະ​ນຳ​ໃນ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ຜູ້​ຕັດ​ສິນ​ ໃຈ ຄື​ຄົົນທີ່​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ວ່າ​ຈະ​ຊື້​ຫລື​ບໍ່ ຊື້​ຫຍັງ ຊື້​ຢ່າງໃດ ແລະ​ຊື້​ທີ່​ໃດ ຜູ້​ຊື້ ຄື​ຜູ້​ບ່ອນ-ເຮັດວຽກ​ຊື້​ສິນ​ຄ້າ​ແທ້  ໆ ແລະ ຜູ້​ ໃຊ້ ຄື​ຜູ້​ທີ່​ໃຊ້​ສິນ​ຄ້າ​ຫລື​ບໍລິການ​ນັ້ນ 
ຕົວ​ຢ່າງ​ບົດ​ບາດ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ແຕ່​ລະ​ຄົນ ເຊັ່ນ ໃນ​ການ​ຊື້​ລົດ​ຍົນຕ໌​ສຳລັບ​ຄອບຄົວ ລູກ​ຊາຍ​ໄວ​ລຸ້ນ​ອາດຈະ​ເປັນ ຜູ້​ລິ​ ເລີ່ມ ຄວາມ​ຄິດ​ທີ່​ວ່າ​ຢາກ​ມີ​ລົດ​ຍົນຕ໌​ໃຊ້​ໄປ​ໃດ​ມາ​ໃດ ໂດຍ​ເພື່ອນ​ລູກ​ຊາຍ​ອາດ​ແນະ​ນຳ​ລົດ​ຍົນຕ໌​ຍີ່​ຫໍ້​ທີ່​ຕົນ​ໃຊ້​ຢູ່ ເນື່ອງ​ຈາກ​ງາມ ປະ​ຫຍັດ​ນ້ຳ​ມັນ ແລະ​ມີ​ອັດຕາ​ເລັ່ງ​ດີ ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ຜູ້​ມີ​ອິດ​ທິບລ ເຈົ້າ​ແມ່​ເປັນ​ຄົນ​ເລືອກ​ລຸ້ນ​ສີ  ແລະ​ການ​ຕົກ​ແຕ່ງ​ພາຍ​ໃນ ຖື​ວ່າ​ ເປັນຜູ້​ຕັດ​ສິນ​ ໃ  ເຈົ້າ​ພໍ່​ເປັນ​ຜູ້​ຕິດ​ຕໍ່​ພະ​ນັກ​ງານ​ຂາຍ ຕໍ່​ຮອງ​ລາ​ຄາ​ແລະ​ຊຳ​ລະ​ເງີນ ຖື​ວ່າ​ເປັນ ຜູ້​ຊື້ອະ​ທີ່​ແທ້​ຈິງ ສະ​​ຫງອນ​ຜູ້​ໃຊ້ ​ເລື້ອຍ ທີ່ສຸດ​ກໍ​ຄື ເຈົ້າ​ແມ່ ເນື່ອງ​ຈາກ​ຕ້ອງ​ຂັບ​ລົດ​ໄປ​ສົ່ງ​ລູກ​ຊາຍ​ແລະ​ລູກ​ສາວ​ຄົນ​ສຸດ​ທ້ອງ​ກ່ອນ​ໄປ​ເຮັດວຽກ ສ່ວນ​ເຈົ້າ​ພໍ່​ເຮັດ​ທຸລະກິດ​ສ່ວນ​ຕົວ​ທີ່​ເຮືອນ​ຈຶ່ງ​ບໍ່​ຄ່ອຍ​ໄດ້​ໃຊ້​ລົດ
ຄາວ​ນີ້​ເກີດ​ຄຳ​ຖາມ​ຂຶ້ນ​ວ່າ ການ​ທີ່​ມີ​ຜູ້​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ການ​ຊື້​ຫລາຍ​ຄົນ ​ການ​ຕະ​ຫລາດ ​ທີ່​ຈະ​ເລືອກ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຄົນ​ໃດ ຈຶ່ງ​ຈະ​ໄດ້​ຜົນ​ຫລາຍ​ທີ່ສຸດ ຄຳ​ຕອບ​ກໍ​ຄື ບໍ່ມີ​ຄຳ​ຕອບ​ທີ່​ແນ່ນອນ ​ການ​ຕະ​ຫລາດະ​ຈະ​ຕ້ອງ​ປັບ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃຫ້​ສາມາດ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ ໃນ​ຂະນະ​ດຽວ​ກັນ​ກໍ​ຕ້ອງ​ບໍ່​ຂັດ​ຕໍ່​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ຊື້  ມີ​ຫລາຍ​ກໍລະນີ​ທີ່​ຄົນ​ຄົນ​ດຽວ​ມີ​ບົດ​ບາດ​ຫລາຍ​ບົດ​ບາດ ຖ້າ​ເປັນ​ຢ່າງ​ນີ້ ຫນ້າທີ່​ຂອງ​​ການ​ຕະ​ຫລາດ ​ຈະ​ຫຍຸ້ງ-ຍາກ​ນ້ອຍ​ລົງ
ດັ່ງ ນັ້ນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ຂອງ​ຕະ​ຫລາດ ໂດຍ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ ແລະ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ພຶດຕິກຳ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ຈະ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ຮູ້​ເຖິງ ໂອ​ກາດ​ທາງການ​ຕະ​ຫລາດ ແລະ ການ​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ​ທີ່​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ລົດ​ນິຍົມ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ໂດຍ SME ຄວນ ໃຊ້​ການ​ໄດ້​ປຽບ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຂະໜາດ​ຂອງ​ທຸລະກິດ​ທີ່​ນ້ອຍ​ກະ​ທັດ​ລັດ ເພື່ອ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ໃນ​ແຕ່​ລະ​ກຸ່ມ ແຕ່​ລະ​ໄວ ແລະ​ສ້າງ​ຄວາມ​ແປກ​ໃໝ່​ໃຫ້​ກັບ​ສິນ​ຄ້າ​ແລະ​ບໍລິການ​ທີ່​ຜະລິດ​ຈາກ​ບໍລິສັດ​ໃຫຍ່​ ໆ ໃນ​ທໍ້​ງົດ​ລາດ ໂດຍ​ອາດ​ໃຊ້​ການສ້າງ​ຄວາມ​ເປັນ​ກັນ​ເອງ​ລະຫວ່າງ SME ກັບ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ໄດ້​ອີກ​ດ້ວຍ



ກໍລະນີ​ສຶກ​ສາ
ສະ​ໝຸນ​ໄພ​ດອກ​ບົວ​ຄູ່[1]
ຄວາມ​ເປັນ​ມາ
         ຢາ ສີ​ແຂ້ວ​ສະ​ໝຸນ​ໄພ​ດອກ​ບົວ​ຄູ່ ເລີ່ມ​ດຳ​ເນີນ​ກິດຈະການ​ໂດຍ ດົນ. ບຸນ​ກິດ ລີ​ເລີດ​ພັນ ໂດຍ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ຖ່າຍ​ທອດ​ວິ​ຊາ​ຕໍ່​ມາ​ຈາກ​ບັນພະບຸລຸດ ແລະ​ເຮັດ​ໃຊ້​ກັນ​ເອງ​ໃນ​ຄອບຄົວ ຕໍ່​ມາ​ຈຶ່ງ​ຄິດ​ນຳ​ໄປ​ຂາຍ​ໃນ​ຕ່າງ​ແຂວງ ຕັ້ງ​ແຕ່​ປີ 2532 ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ ໂດຍ​ເປັນ​ຢາ​ສີ​ແຂ້ວ​ສີ​ດຳ ບັນ​ຈຸ​ຢູ່ໃນ​ຫລໍ​ດໍ​ລູ​ມິ​ນຽມ​ສີ​ຂາວ ຊຶ່ງ​ໃນ​ຕອນ​ແຮກ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ​ບໍ່​ຍອມ​ຮັບ ແຕ່​ເມື່ອ​ບອກ​ກ່າວ​ກັນ​ຕໍ່​ມາ ສິນ​ຄ້າ​ກໍ​ຂາຍ​ໄດ້​ທົ່ວ​ປະເທດ
  II.        ເຂົ້າ​ສູ່​ຕະ​ຫລາດ​ດ້ວຍ​ວິທີ​ການ​ບອກ​ຄື
ໃນ ຊ່ວງ​ແຮກ ຍັງ​ບໍ່​ເປັນ​ທີ່​ຍອມ​ຮັບ ຈຶ່ງ​ໃຊ້​ວິທີ​ການ​ແຈກ​ຕົວ​ຢ່າງ​ໃຫ້​ຕົວ​ແທນ​ຈຳ​ໜ່າຍ​ທົດລອງ​ໃຊ້ ຊຶ່ງ​ກໍ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ຕອບສະຫນອງ​ຢ່າງ​ດີ ແລະ​ແນະ​ນຳ​ກັນ​ຕໍ່​ ໆ ໄປ ເຮັດໃຫ້​ສາມາດ​ກະ​ຈາຍ​ສິນ​ຄ້າ​ໄປ​ສູ່​ແຂວງ​ຕ່າງ ໆ ໄດ້​ຢ່າງ​ລວດ​ ເລວໃຊ້​ສື່​ໂຄດ​ນາ​ຂະຫຍາຍ​ຕະ​ຫລາ
ພາຍ ຫລັງ​ຈາກ​ທີ່​ເຂົ້າ​ສູ່​ຕະ​ຫລາດ​ດ້ວຍ​ວິທີ​ການ​ບອກ​ຕໍ່ ຈຶ່ງ​ມີ​ການ​ໃຊ້​ຊ່ອງ​ທາງ​ຈຳ​ໜ່າຍ​ຜ່ານ​ພໍ່​ຄ້າ​ສົ່ງ ພໍ່​ຄ້າ​ປີກ ເຮັດ​ໃຫ້ເປັນ​ທີ່​ຮູ້​ຈັກ​ຢ່າງ​ວ່ອງໄວ ຫລັງ​ຈາກ​ນັ້ນ 8 ປີ ຈຶ່ງ​ໄດ້​ເລີ່ມ​ການເຮັດ​ໂຄດ​ນາ​ຜ່ານ​ສື່​ວິດ​ຍຸ​ແລະ​ທີ​ວີ ຕາມ​ລຳ​ດັບ
ພັດທະນາ​ສິນ​ຄ້າ​ສ້າງ​ຖານ​ລູກ​ຄ້າ​ໃຫມ່
ປະຈຸບັນ ບໍລິສັດ​ໄດ້​ມີ​ການ​ພັດທະນາ​ຜະລິດຕະພັນ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ ເພື່ອ​ເພີ່ມ​ຄວາມ​ຫລາກ​ຫລາຍ ແລະ​ຕອບສະຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ເຊັ່ນ ຢາ​ສີ​ແຂ້ວ​ດອກ​ບົວ​ຄູ່​ເຮີລ໌​ເບີນ​ສູດ​ເຢັນ ເພື່ອ​ຈັບ​ກຸ່ມ​ລູກ​ຄ້າ​ໄວ​ລຸ້ນ ແລະ​ລູກ​ຄ້າ​ທີ່​ບໍ່​ເຄີຍ​ໃຊ້​ຢາ​ສີ​ແຂ້ວ​ສະ​ໝຸນ​ໄພ ໂດຍ​ອອກ​ແບບ​ບັນ​ຈຸ​ພັນທ໌​ໃໝ່​ໃຫ້​ສວຍ-ງາມ​ໜ້າ​ໃຊ້  ນອກ ຈາກ​ນີ້ ຍັງມີ​ການ​ພັດທະນາ​ສິນ​ຄ້າ​ຮູບ​ແບບ​ອື່ນ ເຊັ່ນ ສະ​ບູ່ ແຊມ​ພູ ຄີມ​ນວດ​ຜົມ ນ້ຳ​ຢາ​ປ້ວນ​ປາກ ໂລ​ຊັ່ນ​ທາ​ຜິວ ເປັນ​ຕົ້ນ ລະ​ຂະ​ຫຍາ​ຍົດ​ລາດ​ໄປ​ສູ່​ຕ່າງ​ປະເທດ​ອີກ​ດ້ວຍ
III.        ປັດ​ໄຈ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ
ບໍລິສັດ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ຈາກ​ການ​ຜະລິດ​ໃຊ້​ເອງ​ໃນ​ຄອບຄົວ​ກ່ອນ  ຕໍ່​ມາ​ໄດ້​ວິ​ເຄາະ​ແລະ​ເບິ່ງ-ເຫັນ​ໂອ​ກາດ​ທາງ​ການ​ຕະ​ຫລາດະ​ [ກັ] ຈຶ່ງ​ມາ​ເຮັດ​ຂາ​ຍົດ​ລາດ​ຕ່າງ​ແຂວງ ແລະ​ຂະ​ຫຍາ​ຍົດ​ລາດ​ສູ່​ທົ່ວ​ປະເທດ​ໄທ ແລະ​ສົ່ງ​ອອກ​ຕ່າງ​ປະເທດ​ໃນ​ທີ່ສຸດ ໂດຍ​ຕົວ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ຈຸດ​ເດັ່ນ​ຄື​ເຮັດ​ຈາ​ກົດ​ມຸນ​ໄພ ຊຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ແຕກ​ຕ່າງ​ຈາກ​ຜະລິດຕະພັນ​ອື່ນ​ໃນ​ຕະ​ຫລາດ ແລະ​ຕະ​ຫລາດ​ຢາ​ສີ​ແຂ້ວ​ສະ​ໝຸນ​ໄພ​ຍັງ​ບໍ່​ມີ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ເທົ່າໃດ ປະກອບ​ກັບ​ກະ​ແສ​ຄວາມ​ນິຍົມ​ການ​ໃຊ້​ສະ​ໝຸນ​ໄພ​ໄທ​ຊຶ່ງ​ປອດ​ໄພ​ກວ່າ​ການ​ໃຊ້​ສານ​ເຄ​ມີ​ເລີ່ມ ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ເຮັດໃຫ້​ຜູ້​ປະກອບ​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ທີ່​ຈະ​ຜະລິດ ແລະ​ຂະ​ຫຍາ​ຍົດ​ລາດ​ແລະ​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ

IV.        ຂໍ້​ສະຫລຸບ​ທາງ​ວິ​ຊາ​ກາ
            ການ ສ້າງ​ຄວາມ​ແຕກ​ຕ່າງ​ຂອງ​ສິນ​ຄ້າ ເນື່ອງ​ຈາ​ກົດ​ລາດ​ຢາ​ສີ​ແຂ້ວ​ຂະນະ​ນັ້ນ ສ່ວນ​ໃຫຍ່​ເຮັດ​ຈາກ​ການ​ນຳ​ສານ​ເຄ​ມີ ມາ​ປຸງ​ແຕ່ງ​ໃຫ້​ໄດ້​ລົດ​ຊາດ​ຕາມ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ແຕ່​ການ​ໃຊ້​ສະ​ໝຸນ​ໄພ​ເປັນ​ສິ່ງ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ ເຮັດໃຫ້​ກະຕຸ້ນ​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ທົດລອງ​ໃຊ້​ໄດ້​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ ແລະ​ເມື່ອ​ຄຸນນະພາບ​ຂອງ​ສິນ​ຄ້າ​ດີ​ເປັນ​ທີ່​ຍອມ​ຮັບ ຈຶ່ງ​ມີ​ການ​ຊື້​ຕໍ່​ເນື່ອງ ແລະ​ບອກ​ຕໍ່​ ໆ ໄປ ກໍລະນີ​ສຶກ​ສາ​ນີ້​ຊີ້​ໃຫ້​ເຫັນ​ເຖິງ ການ​ທີ່​ຜູ້​ປະກອບ​ການ​ສາມາດ​ວິ​ເຄາະ​ໂອ​ກາດ​ທາງການ​ຕະ​ຫລາດ ແລະ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ​ເຂົ້າ​ສູ່​ຕະ​ຫລາດ​ນັ້ນ ແລະ​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ
ການ ເຂົ້າໃຈ​ພຶດຕິກຳ​ແລະ​ລົດ​ນິຍົມ​ຂອງ​ຜູ້​ບະ​ຫລິ​ໂພກ ໂດຍ​ເຈາະ​ກຸ່ມ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ເປັນ​ປະຊາກອນ​ໃນ​ຕ່າງ​ແຂວງ​ກ່ອນ ເນື່ອງ​ຈາກ​ຄົນ​ຕ່າງ​ແຂວງ ມັກ​ການ​ໃຊ້​ສະ​ໝຸນ​ໄພ​ໃນ​ການ​ເບິ່ງ-ແຍງ​ສຸກຂະພາບ ແລະ​ບໍ່​ຄຸ້ນ​ເຄີຍ​ກັບ​ສິນ​ຄ້າ​ຍີ່​ຫໍ້​ຕ່າງ​ປະເທດ ປະກອບ​ກັບ​ສັງຄົມ​ຕ່າງ​ແຂວງ​ມີ​ຄວາມ​ໃກ້​ຊິດ​ສະໜິດ-ສະໜົມ​ກັນ ເຮັດໃຫ້​ມີ​ການ​ບອກ​ຕໍ່ ປາກ​ຕໍ່​
ປາກ ຈົນ​ກະ​ຈາຍ​ທົ່ວ​ປະ​ເທ ການ​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ​ອື່ນ ໆ ໃນ​ກຸ່ມ​ດຽວ​ກັນ ເປັນ​ການ​ຊ່ວຍ​ກະຕຸ້ນ​ການ​ຊື້​ໄດ້​ອີກ​ທາງ​ໜຶ່




No comments:

Post a Comment